اپل با عرضه زود هنگام چیپست های 7 نانومتری کوالکام را کنار می زند

امتیاز دهید post

دو شرکت بزرگ تولید کننده چیپست، کوالکام و مدیاتک چیپ های مبتنی بر معماری 7 نانومتری خود را دیرتر عرضه می کنند و به این ترتیب اپل با چیپ آیفون های بعدی بر آنها غلبه خواهد کرد.

دلیل تأخیر عرضه از سوی برخی تولید کننده ها هزینه بالای تولید این چیپ ها اعلام شده؛ چیپ هایی که وعده بهبود کارایی 20 تا 30 درصدی رانسبت به نمونه های فعلی می دهند.

کوالکام قصد دارد جدیدترین چیپست خود اسنپدراگون 855 را در اوایل 2019 روانه بازار کند. این موضوع برای اپل خبر خوشایندی به حساب می آید. اپل در 21 شهریور ماه از آیفون های جدید خود رونمایی می کند. انتظار می رود در 3 مدل آیفون 2018 شاهد استفاده از چیپست های 7 نانومتری باشیم؛ چیپ هایی که تولیدشان به کمپانی TSMC سپرده شده است.

در کنار این نام ها هواوی دیگر شرکتی است که به نظر می رسد برای عرضه چیپست ها 7 نانومتری خود آماده باشد. به گفته هواوی چیپ کایرین 980 که اخیراً معرفی شده هزینه تحقیق و توسعه فرایند تولید 300 میلیون دلاری را برای آنها به همراه داشته و بزرگترین چالشی بوده که با آن روبرو شده اند. به نظر می رسد قرار است این چیپ در گوشی های سری میت 20 هواوی تعبیه شوند.

در نهایت باید اشاره کرد که شرکت ها بیشتر تلاش می کنند بر تولید چیپ ها بر اساس فناوری های 12 و 14 نانومتری برای دستگاه های میان رده قدرتمند تمرکز کنند. شرکت های دیگری از جمله گلوبال فاندریز در حال حاضر تولید چیپ های مبتنی بر فناوری 7 نانومتری FinFET را تا مدتی نا معلوم معلق کرده اند. اشاره شده که این شرکت در پی تمرکز بر چیپست های 12 و 14 نانومتری است.

اما در نهایت از دید کاربران دستگاه های هوشمند چه اتفاقی می افتد؟ به نظر می رسد برای مدتی در ماه های آتی شاهد یک فاصله بزرگ از حیث کارایی بین گوشی های هوشمند پرچمدار باشیم. احتمالاً اپل اولین شرکتی خواهد بود که گوشی های هوشمند مبتنی بر فناوری 7 نانومتری را در تعداد انبوده روانه بازار می کند. در این صورت می تواند حداقل برای مدتی بر بازار حکمرانی کند.

The post اپل با عرضه زود هنگام چیپست های 7 نانومتری کوالکام را کنار می زند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط