جایزه ۷۵۰ هزار دلاری ناسا برای تبدیل CO2 به مواد مفید

امتیاز دهید post

فضانوردان در ماموریت های خود به سمت مدار زمین، ایستگاه فضایی یا حتی کره ماه تمام اقلام مورد نیاز را به همراه خواهند داشت اما در صورت اجرایی شدن سفر به مریخ داستان متفاوت خواهد بود.

با توجه به فاصله بین زمین و مریخ این ماموریت باید تا حد ممکن سبک باشد، از اینرو استفاده از منابع موجود در سیاره سرخ اهمیت قابل توجهی دارد. ناسا با توجه این مساله چالشی به نام «تبدیل CO2» را راه اندازی کرده که از مخترعان و دانشمندان می خواهد راه هایی برای تبدیل دی اکسید کربن به مواد لازم برای اسکان فضانوردان پیدا کنند.

این سازمان که جوایز هنگفتی را برای برندگان هم در نظر گرفته از شرکت کنندگان خواسته در گام اول روی تبدیل CO2 به گلوکز تمرکز کنند. افراد یا تیم های مایل به شرکت در این چالش تا ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹ (۴ بهمن) برای ثبت نام در آن فرصت دارند. متخصصان در فاز اول پس از بررسی طراحهای دریافتی به پنج فرد یا تیم برنده تا ۲۵۰ هزار دلار جایزه خواهند داد. فاز دوم این رقابت ها هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و ناسا اعلام کرده که پس از پایان فاز اول قوانین و معیارهای آن ها را اعلام خواهد کرد. با این حال این سازمان تاکید کرده است که در صورت اثبات کارایی سیستم ها در مریخ و بر اساس معیارهای مورد نظر، تا ۷۵۰ هزار دلار هم به توسعه دهندگان پاداش خواهد داد.

این سازمان فضایی تاکید کرده سکونت روی مریخ علاوه بر بازیافت مواد ارسالی از زمین، مستلزم استفاده از منابع بومی نظیر آب، کربن دی اکسید و ریگولیت برای ساخت محصولات مدنظر است.

سیستم هایی که به منظور پشتیبانی از ساکنان آتی این سیاره طراحی می شوند برای تولید آب و اکسیژن از بازیافت فاضلاب و تصفیه دی اکسید کربن بهره برده و از زباله ها و فضولات جامد نیز به منظور تولید محصولات دیگر و رشد گیاهان استفاده خواهند کرد.

The post جایزه ۷۵۰ هزار دلاری ناسا برای تبدیل CO2 به مواد مفید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط