در اندروید ۹ نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث ضبط تماس استفاده کنید

امتیاز دهید post

قوانین مربوط به ضبط تماس در کشورها متفاوت بوده و اگرچه در بعضی منطقه‌ها به رضایت دو طرف نیاز است ولی بخش‌هایی وجود دارد که در آن‌ها رضایت یک نفر کفایت می‌کند. در اندروید 6 و برای حل این مشکل، گوگل اپلیکیشن رسمی ضبط تماس اندروید را پاک کرد و بعد از آن هم توسعه دهندگان شخص ثالث دست به کار شدند تا جای خالی این برنامه را پر کنند.

بیش از 200 اپلیکیشن ضبط تماس در گوگل پلی وجود دارد که مجموعا بیش از 200 میلیون بار دانلود شده‌اند

اما به نظر می‌رسد این تصمیم به تنهایی جوابگو نبوده و اهالی مانتن ویو برای اینکه در دام مسائل قانونی قرار نگیرند، برنامه دارند تا محدودیت جدیدی را به اندروید 9 که با نام پای (Pie) شناخته می‌شود، اضافه کنند: نسخه جدید اندروید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث ضبط تماس پشتیبانی نمی‌کند.

سازنده اپ محبوب Call Recorder – ACR در پستی این مسئله را تایید کردi و با توجه به گفته jوسعه دهنده برنامه Call Recorder اگر می‌خواهید از برنامه‌های ضبط صدا در اندروید پای استفاده کنید، تنها یک راه دارید: «باید گوشی خود را روت کنید.» جالب اینجاست در گذشته شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد گوگل می‌خواهد یک برنامه ضبط تماس محلی به اندروید 9 اضافه کند.

حتی در نسخه بتا اندروید 9 هم سازندگان متوجه کدی در این سیستم عامل شده بودند که به کمک آن، اگر کسی بخواهد از قابلیت ضبط مکالمات در اندرود 9 استفاده کند فرد مقابل متوجه می‌شود. بنابراین امکان دارد گوگل در آینده (مثلا با انتشار اندروید 9.1) برنامه ضبط تماس محلی خودش را به عنوان جایگزین معرفی کرده و به کمک این کد از حریم شخصی آن‌ها هم محافظت نماید.

The post در اندروید ۹ نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث ضبط تماس استفاده کنید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط