تیم کوک به زودی ثروتمندتر خواهد شد

امتیاز دهید post

تیم کوک، مدیرعامل اپل امروز به لطف افزایش چشمگیر ارزش سهام این کمپانی، سهامی به ارزش 120 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. تیم کوک به خاطر خدماتی که به عنوان مدیر عامل به اپل کرده است، 280 هزار سهم پاداش دریافت می کند و در صورتی که ارزش سهام این کمپانی طی سه سال پیش رو از دو سوم شرکت های حاضر در فهرست اس اند پی 500 عبور کند، 280 هزار سهم دیگر نیز دریافت خواهد کرد.

اپل از آگوست 2015 تا سه شنبه اخیر، رشد 119 درصدی را پشت سر گذاشت و با افزایش سود سهام خود، از 80 درصد از کمپانی های حاضر در فهرست اس اند پی عبور کرد. به استثنا مشکلاتی که طی هفته اخیر پیش آمد، حرکت امروز اپل با هدف حصول اطمینان از این موضوع انجام می شود که کوک در پنجمین سال فعالیت خود به عنوان مدیر عامل، بیشترین سهام ممکن را دریافت می کند.

کوک در سال 2015 اعلام کرده بود که قصد دارد اکثر ثروت خود را به خیریه اهدا کند. در روز سه شنبه هم مستندات اپل نشان داد که کوک 25 هزار سهم فعلی خود از اپل را به خیریه بخشیده است. کوک 57 ساله، از زمانی که جایگزین استیو جابز شد، به صورت سالانه سهامی پاداش دریافت کرده و با توجه به عملکرد چند سال اخیر اهالی کوپرتینو، بدون شک لیاقت آنها را داشته است.

طی ماه جاری میلادی، اپل به نخستین کمپانی آمریکایی با ارزش بازار یک تریلیون دلار تبدیل شد؛ برای مقایسه، هنگامی که استیو جابز دار فانی را وداع گفت ارزش بازار اپل تنها 350 میلیارد دلار بود. در سال گذشته، نیمی از 650 هزار سهام تیم کوک برای پرداخت مالیات ها در اختیار اپل باقی ماند و با فروش مابقی سهام، 43 میلیون دلار روانه جیب کوک شد. گذشته از سهام، کوک به صورت سالانه 3 میلیون دلار دریافت می کند و در سال 2017 هم 9.33 میلیون دلار پاداش نقدی دریافت کرد. بنابر اطلاعات خبرگزاری بلومبرگ، مدیرعامل اپل هم اکنون ثروتی به ارزش 700 میلیون دلار دارد.

The post تیم کوک به زودی ثروتمندتر خواهد شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط