رییس کل بیمه مرکزی: ارزهای دیجیتال فرصتی طلایی هستند

امتیاز دهید post

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که ورود فناوری‌های نوین در صنعت بیمه یک نیاز جدی است و باید با تکنولوژی همراه شد وگرنه مقاومت در برابر آن به زیان صنعت بیمه خواهد بود. دکتر «غلامرضا سلیمانی» در دیدار خود با معاونان و دیگر مدیران کل بیمه مرکزی همچنین بهره گیری از ارز دیجیتال را یک گام رو به جلو توصیف کرد و آن را یک فرصت طلایی خواند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، سلیمانی در این جلسه تجمیع اطلاعات و تکمیل زیرساخت‌های شبکه‌ای در صنعت بیمه و دسترسی شرکت‌های بیمه به تحلیل اطلاعات را یک شرایط ایده‌آل خواند و آن را یک بازی برد-برد برای صنعت بیمه توصیف کرد. او در ادامه صحبت‌های خود به مساله ارز دیجیتال پرداخت و با نگرشی مثبت به این نوع ارزها گفت:

«بهره‌گیری از ارز دیجیتال کشور ما را یک گام دیگر به بهره‌وری مناسب نزدیک می‌کند و باید از این فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.»

رییس کل بیمه مرکزی همچنین به لزوم تقویت در بخش نظارتی بیمه تاکید کرد و از مدیران کل بیمه خواست تا تلاش بیشتری برای رفع مشکلات صنعت بیمه کنند و با فناوری‌های نوین بیمه همراه باشند

نگاه مسئولان و دولتمردان به مساله ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر تغییر یافته و از نگاه منفی گذشته کمتر آثاری دیده می‌شود. با شنیدن زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت ارز مجازی ملی و تاکید‌های مقاماتی چون وزیر ارتباطات و بانک مرکزی، دیدگاه بهتری به مساله ارز دیجیتال صورت گرفته است؛ دیدگاهی که البته بنا به گفته برخی کارشناسان باید تمامی ابعاد و زوایای آن بررسی شود وگرنه ورود ایران به این مساله و ساخت یک ارز ملی چندان ثمربخش نخواهد بود.

قرار است قوانین در رابطه با ارزهای مجازی تا پایان شهریورماه توسط بانک مرکزی ابلاغ شود و باید منتظر ماند و دید که چه تمهیداتی برای کارکرد این نوع ارزها در بدنه اقتصادی کشور شده است.

The post رییس کل بیمه مرکزی: ارزهای دیجیتال فرصتی طلایی هستند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط