شتاب دیوانه وار تسلا رودستر چه بر سر کوئنیگ زگ و دیگر بزرگان خواهد آورد؟

امتیاز دهید post

آبان ماه گذشته بود که تسلا با رونمایی از نسل جدید رودستر خود سر و صدای بسیار زیادی به پا کرد. دلیل این مساله هم بسیار واضح بود، زیرا تازه ترین دست پرورده ایلان ماسک برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت تنها به 1.9 ثانیه زمان نیاز داشته و می تواند از مرز سرعت 400 کیلومتر در ساعت عبور کند.

با چنین رکوردهای بی نظیری، تسلا رودستر بسیاری از فعالان صنعت خودرو را متحیر کرده است. کریستین ون کوئنیگ زگ مدیر عامل شرکت سوئدی کوئنیگ زگ یکی از این افراد است که اخیرا در مصاحبه با تاپ گیر به نکات جالبی درباره تاثیر دست پرورده جدید تسلا بر کمپانی های سوپر اسپرت ساز اشاره نموده است.

Christian von Koenigsegg

به گفته آقای ون کوئنیگ زگ، این خودروساز سوئدی پیشتر برنامه هایی را برای آینده تدوین کرده بود، اما با معرفی رودستر تسلا و مشاهده شتاب دیوانه وار آن این برنامه ها بهم خورده است.

وی در این باره اظهار کرده:

ما ابتدا نسبت به امکان دستیابی به چنین شتابی تردید داشتیم، اما بعدا آن را پذیرفتیم. سپس به این فکر کردیم که چگونه باید با آن مقابله کنیم، مساله ای که ما را نگران می کند.

Christian von Koenigsegg

بهره گیری بهتر از پیشرانه های هیبریدی در کنار توسعه تکنولوژی سوپاپ های آزاد یکی از راهکارهایی است که کوئنیگ زگ برای مقابله با رودستر تسلا در سر دارد. این شرکت حتی پا را فراتر نهاده و دستیابی به سرعت 400 کیلومتر در عرض فقط و فقط 14 ثانیه را نشانه گرفته است.

به نظر می رسد که سوئدی ها هنوز علاقه زیادی به موتورهای درون سوز داشته و قصد دارند با تکنولوژی سوپاپ آزاد (بدون میل بادامک) به مصاف خودروهای برقی سریع بروند.

Koenigsegg

آقای ون کوئنیگ زگ پتانسیل تکنولوژی موتورهای درون سوز خود را بسیار بالا می داند. به اعتقاد وی تاکنون تنها بخشی از لایه های بیرونی این تکنولوژی کشف شده و جای زیادی برای پیشرفت آن وجود دارد.

نکته مسلم اینکه وقتی تسلا رودستر در حوالی سال 2020 راهی خیابان ها شود، دردسرهای زیادی برای کمپانی هایی دیگری مثل لامبورگینی، فراری، پورشه، مکلارن و حتی بوگاتی ایجاد خواهد کرد. شاید بهره گیری از پیشرانه های برقی تنها راهکار موجود فعلی برای مقابله با ساخته های تسلا باشد، درست همان راهکاری که شرکت کروات ریماک در پیش گرفته است.

The post شتاب دیوانه وار تسلا رودستر چه بر سر کوئنیگ زگ و دیگر بزرگان خواهد آورد؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط