اپل به دنبال فناوری جدید برای کاهش مصرف انرژی در نمایشگرها

امتیاز دهید post

تحلیلگرانی از شرکت تحقیقاتی IHS Markit به تازگی اعلام کرده اند که اپل احتمالاً از فناوری جدیدی در نمایشگرهای خود بهره خواهد برد که به موجب آن مصرف انرژی دستگاه ها کاهش می یابد.

backplane برد الکتریکی شامل مجموعه ای از اتصالات موازی است که با یکدیگر مرتبط هستند. در نمایشگرها این بخش برای خاموش و روشن کردن هر پیکسل به کار می رود. به همین دلیل این بخش مسئول مصرف انرژی نمایشگر ، رزولوشن و نرخ رفرش است.

اپل تا کنون در بک پلین برای نمایشگرهای OLED از ترانزیستورهای نازک پلی سیلیکون با دمای پایین (LTPS TFT) بهره می برد در حالی که قرار است در آینده آن را با اکسید پلی کریستالین با دمای پایین (LTPO) جایگزین کند.

بر اساس این گزارش اپل در سال های 2014، 2015 و 2018 درخواست ثبت 3 پتنت را ارائه داده که سوالی را در ذهن ایجاد می کند: اگر اپل تولید نمایشگرهای خود را به شرکت های دیگر می سپارد، چرا باید روی بک پلین ویژه خود کار کند؟ شاید جواب این سوال را بتوان در این موارد یافت:

  • برای درک هرچه بهتر هزینه ها و فناوری های اجزای نمایشگرهای OELD
  • برای کاهش مصرف انرژی در محصولات اپل
  • برای دستیابی به رزولوشن بالاتر نمایشگرها
  • برای مدیریت بهتر زنجیره تأمین مرتبط با شرکای سازنده نمایشگرهای خود

با استفاده از فناوری LTPO انتظار بهبود شارژدهی باتری بین 5 تا 15 درصد می رود البته در مورد این فناوری همه موارد هم امید بخش نیست. در حال حاضر و با تکنولوژی های کنونی، LTPO نیاز به لایه های باریک ترانزیستور بزرگتری دارد که به معنی این است که تعداد ترانزیستورهای کمتری در مقدار مشابه قبلی جای خواهند گرفت. این موضوع در نهایت موجب رزولوشن پایین تر خواهد شد.

علاوه بر این فناوری مور بحث نیاز به تجهیزات گران قیمت تری دارد و فرایند ساخت مبتنی بر LTPO نیز پیچیده تر است. بنا بر نظر کارشاسان اپل احتمالاً پیش از این که از فناوری LTPO در آیفون ها استفاده کند، آن را در اپل واچ های آتی آزمایش خواهد کرد.

The post اپل به دنبال فناوری جدید برای کاهش مصرف انرژی در نمایشگرها appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط