بازگشت معلم به مدرسه: لوازم مورد نیاز معلمان و اساتید

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

با فرا رسیدن مهر ماه علاوه بر دانش‌آموزان و دانشجویان، قشر معلم و دبیر و استاد هم برای بازگشت به مدرسه و دانشگاه حاضر می‌شوند. تب و تاب بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اگر برای معلم‌ها و استادان بیشتر از دانش‌آموزان و دانشجویان نباشد، مسلما کمتر هم نیست. خرید لوازم برای سال تحصیلی جدید، برای آموزگار و معلم و استاد هم لذت و دغدغه‌ای همزمان محسوب می‌شود. این قشر هم مانند شاگردان و دانشجویان، در آغاز هر سال تحصیلی به لوازمی جدید احتیاج دارند و سهولت در خرید و قیمت مناسب مهم‌ترین چالش برای این قشر به شمار می‌رود. دیجی‌کالا امسال هم در جشنواره بازگشت به مدرسه، علاوه بر محصلین و دانشجویان در کنار قشر معلم و آموزگار و استاد هم هست. در این جشنواره سعی شده تمام لوازم و ملزومات مورد نیاز برای بازگشت به فضای تحصیل علم و دانش با قیمت‌ها و کیفیت قابل قبول در اختیار آموزگاران علم و دانش قرار بگیرد. در این راهنمای خرید سعی کرده‌ایم مجموعه‌ای از لوازم مورد نیاز برای معلم‌های مدارس و اساتید دانشگاه را معرفی کنیم.

۱ – کیف اداری درسا

همه‌ی ما معلم و اساتید خود را با یک کیف دستی به یاد می‌آوریم. یک کیف شکیل و کارآمد شاید اولین نشانه‌ی باشد که ما از این گروه افراد می‌شناسیم. کیف اداری درسا یک کیف ساخته شده از چرم طبیعی گاو است که برای ساخت آن از طرح کلاسیک فلوتر استفاده شده است. چرم دباغی شده‌ی نرم، باکیفیت و ظریف درسا، از این کیف محصولی ارزشمند و چشمگیر ساخته است. قفل فلزی به کار رفته بر روی در این کیف، علاوه بر زیبایی، به خاطر داشتن یک کلید و امکان قفل شده، امنیت آن را تا حد معقولی بالا برده است. رنگ مشکی چرم این محصول استفاده از آن را با هر نوع لباس و پوششی به سادگی امکان‌پذیر می‌کند. طرح کلاسیک زبانه‌ی کیف به آن ظاهری شکیل و فاخر بخشیده است. آستر کیف از پارچه ساخته شده است. این آستر بافت داخلی کیف را نرم‌تر کرده و امنیت تمام محتویات ارزشمند کیف را تضمین می‌کند. این محصول درسا از یک بند دوشی با قابلیت تنظیم بهره می‌برد که به سادگی به کیف متصل شده و در هنگام عدم نیاز به راحتی از آن جدا می‌شود. دو محفظه‌ی امن برای نگهداری اسناد و مدارک مهم کاربر این کیف در نظر گرفته شده است و علاوه بر این‌ها، محفظه‌ی میانی این کیف با یک زیپ محکم و مطمئن باز و بسته می‌شود. علاوه بر این سه محفظه، ۲ جای خودکار، ۱ جاکلیدی متصل، دو محفظه کارت اعتباری و دو محفظه کارت ویزیت در این محصول زیبای چرم درسا تعبیه شده است. ابعاد ۴۰ × ۳۰ × ۹ سانتی‌متری و وزن بسیار سبک این کیف، جابجایی و حمل‌ونقل آن را بسیار ساده می‌کند. برای یک معلم یا استاد دانشگاه، کیف اداری درسا مدل ۲۶۷۹ انتخابی جذاب، کارآمد و دوست داشتنی محسوب می‌شود.

۲ – خودنویس لامی مدل ALstar

خودنویس به عنوان فاخرترین وسیله‌ی نوشتاری همواره محبوب اهالی فرهنگ و علم بوده است. استاد، معلم یا دانشجو همراه از نوشتن با ابزاری مانند خودنویس به خاطر ظرافت خط و زیبایی نوشتار لذت می‌برند. یکی از عواملی که در نوشتن با خط خوب تاثیر بسزایی دارد، طراحی و فرم بدنه‌ی نوشت‌افزار است. محصولات لامی به خاطر طراحی ارگونومویک بدنه‌ی خود به کاربر این امکان را می‌دهند تا به مدت طولانی، به راحتی و بدون خستگی انگشتان دست به نوشتن بپردازد. خودنویس «Al-star» (آل-استار) هم یکی از محصولاتی است که از طرح کلاسیک لامی بهره برده و به آسانی در میان انگشتان کاربر خود قرار می‌گیرد. این خودنویس می‌تواند همراهی خوب برای یک دبیر، معلم یا استاد دانشگاه باشد. به خاطر استفاده از آلیاژهای مرغوب آلومینیوم در ساختار بدنه‌ی خودنویس آل-استار، این خودنویس با وجود وزن بسیار کم دوام فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر وزن ۲۲ گرمی، محل قرار گرفتن انگشتان در خودنویس آل-استار شکلی مثلثی و ارگونومیک دارد و به همین خاطر می‌توان از آن برای نوشتن متن‌های طولانی استفاده کرد. لامی با ترکیب این عوامل یک خودنویس خوش‌دست و کارآمد را طراحی کرده است. برای ساخت گیره‌ی اتصال این خودنویس از فلز کروم استفاده شده که علاوه بر زیبایی بخشیدن به این محصول لامی از انعطاف فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این گیره کمک می‌کند خودنویس را به سادگی به محل قرارگیری آن در کیف یا جیب لباس‌تان متصل کنید و همواره بدون نگرانی از گم شدن ، آن را همیشه به همراه داشته باشید. برای اینکه بتوانید بارها از خودنویس آل-استار استفاده کنید، می‌توانید پس از تمام شدن جوهر، یک کارتریج جوهر T10 لامی را جایگزین آن کنید و یا از پمپ جوهر Z24 استفاده کنید. اگر عادت دارید برای نوشتن از خودنویس استفاده کنید، بهتر است خودنویسی را انتخاب کنید که در استفاده‌ی طولانی‌مدت به انگشتانتان فشاری وارد نکند. خودنویس آل استار لامی به دلیل شکل ارگونومیک و بدنه‌ی سبکش یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. ضمن اینکه می‌تواند همیشه و همه‌جا شما را همراهی کند. سری این خودنویس لامی به سادگی قابل تعویض بوده و با پرداخت مبلغی اندک می‌توانید سری جدید با ضخامت خط نازک‌تر یا ضخیم‌تر را با سری پیش‌فرض جایگزین کنید.

۳ – تبلت ایسوس

با پیشرفت فناوری، اصول آموزش و تدریس هم دچار تحولات چشم‌گیری شده‌اند و ابزارهای دیجیتال و الکترونیک جای خود را به ادوات کلاسیک آموزش و تحصیل داده‌اند. کامپیوترهای سبک و قابل حمل امروزه تبدیل به یکی از وسایل جدی کمک‌آموزشی شده‌اند و معلم و استاد و دانش‌آموز و دانشجو این روزها برای کسب و انتقال علم و دانش به این وسایل احتیاج دارند. ذن‌پد ۳ یکی از اعضای جدید خانواده‌ی تبلت‌های موفق شرکت «ایسوس» (ASUS) است. ایسوس با ارائه‌ی این محصول تبلتی رده‌بالا را به بازار معرفی کرده است. یک کامپیوتر سبک و کوچک با امکاناتی بهتر و قیمت بیشتر که محصولی قدرتمندتر از دیگر تبلت‌های سری ذن‌پد محسوب می‌شود. از ویژگی‌های تبلت ذن‌پد ۳ می‌توان به نمایشگر هشت‌اینچی باکیفیت، طراحی باریک و زیبا و قیمت مقرون به صرفه‌ی این تبلت اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث شده تا این محصول ایسوس تبدیل به یکی از انتخاب‌های برتر در بازار کامپیوترهای سبک و کوچک شود. مثل سایر تبلت‌های اندرویدی ایسوس، فاکتور«ارزش خرید دربرابر قیمت» در این تبلت بالاست و امکاناتی فراتر از بهای پرداختی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول که در دسته‌ی تبلت‌های ۸ اینچی قرار می‌گیرد، قابلیت دریافت ۱۰ لمس را به‌طور هم‌زمان دارد. سایز صفحه‌ی این تبلت آن را در گروه کامپیوترهای کوچک لمسی هم‌اندازه با آیپد مینی قرار می دهد. ایسوس برای نمایشگر این تبلت از یک صفحه «LCD»با فناوری «IPS»استفاده کرده است. کیفیت این صفحه نمایش ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶پیکسل و تراکم پیکسلی آن ۳۲۰ پیکسل بر اینچ است. ایسوس در ساخت این صفحه نمایش از امکانات مختلفی همچون روکش ضدجذب اثرانگشت و تکنولوژی Asus Tru2life Plus بهره گرفته است. وزن ۳۲۰ گرمی و ضخامن ۷.۵ میلی‌متری این تبلت از آن کامپیوتری باریک و سبک ساخته است. کاربر این تبلت می‌تواند آن را به راحتی در کیف خود جا داده و همه‌جا آن را همراه داشته باشد. مانند تمام دیوایس‌های نسل جدید، در این تبلت هم درگاه میکروUSB حذف شده و نسل جدید آن یعنی USB Type-C جایگزین شده است. ایسوس با ارائه‌ی ذن‌فون ۳ محصولی را به بازار عرضه کرده که می‌تواند از لحاظ زیبایی و کیفیت ساخت، با تبلت‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت بازار رقابت کند.

۴ – پروژکتور جیبی سونی

تبدیل منابع درسی از کتاب و جزوه به منابع دیجیتال دست اساتید، معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان را در انتقال مفاهیم و یادگیری بسیار ساده‌تر کرده است. به لطف ابزارهای هوشمند و دیجیتال امروزه آموزش و یادگیری بسیار ساده‌تر از قبل شده است. حالا یک معلم به سادگی می‌تواند به جای صرف زمان برای نوشتن روی تخته، فایل‌های از پیش آماده شده را به کمک ابزارهای مدرن نمایش داده و مفاهیم درسی را بارها و بارها برای دانش‌اموزان خود تکرار کند. یکی از انواع ابزارهایی که به این شیوه‌ی آموزش کمک می‌کنند پروژکتورها هستند. به کمک این ابزار می‌توان فایل‌های نوشتاری و تصویری را از طریق کامپیوتر، تبلت و حتی تلفن همراه هوشمند بر روی پرده‌های بزرگ به نمایش گذاشت. ایرادی که همواره به پروژکتورها وارد بوده است اندازه‌ی بزرگ و وزن قابل توجه آن‌هاست. به تازگی برندهای معتبر لوازم الکترونیک نسخه‌ی کوچک و به اصطلاح جیبی این ابزار مفید و کارآمد را هم به بازار فرستاده‌اند.
پروژکتور سونی مدل MP-CL1A از پروژکتورهای قابل‌حمل و جیبی این شرکت ژاپنی است که نور مورد نیاز برای نمایش محتوا را از یک منبع نور دیود لیزری تامین می کند. این پروژکتور شدت روشنایی ۳۲ لومن دارد و با کنتراست ۸۰۰۰۰:۱ می‌تواند در محیط‌های تاریک تصاویر را با کیفیت قابل‌توجهی به پرده‌ی روبروی خود منتقل کند. به کمک یک باتری داخلی قدرتمند، این پروژکتور می‌تواند به مدت ۲ ساعت به ارائه‌ی محتوا بپردازد. پروژکتور MP-CL1A ابعادی برابر با ۱۳×۱۴۹.۵×۷۷ میلی‌متر و تنها ۲۱۰ گرم وزن دارد که از آن ابزاری مانند یک گوشی تلفن همراه هوشمند ساخته است. این وزن و ابعاد به کاربر کمک می‌کند آن را به سادگی در کیف یا جیب خود جا داده و با خود حمل کند. این محصول سونی رزولوشنی برابر با ۷۲۰×۱۹۲۰ پیکسل دارد و می‌تواند تعداد ۱۶۷۷۰۰۰۰ رنگ را به نمایش در بیاورد. این پروژکتور کوچک و کارآمد می‌تواند در فاصله‌ی ۱.۱۵متری، تصویری به قطر ۴۰ اینچ را بر روی پرده تولید کند.

۵ – پرزنتر بی‌سیم جنیوس

شیوه‌ی ارائه‌ی درس توسط معلم و استاد برای دانش‌آموزان و دانشجویان همواره در حال پیش‌رفت و بروز رسانی است. استفاده از ابزارهای مدرن مانند کامپیوتر و فایل‌های دیجیتال انتقال مفاهیم درسی را بسیار ساده کرده است. برای استفاده از این قابلیت‌های مدرن ابزارهای گوناگونی به بازار ارائه شده که هم به اساتید و هم به دانشجویان کمک می‌کند تا ارائه‌ی و درک مفاهیم درسی به شیوه‌ای ساده‌تر صورت بگیرد. حتما شما هم قبول دارید که یک معلم یا استاد نمی‌تواند هنگام ارائه‌ی درس در بند ابزار و فایل‌های خود بوده و در گوشه‌ی‌ای از کلاس ثابت بماند. معلم برای ارائه‌ی بهتر مطالب و افزایش تعامل با دانش‌آموزان خود نیاز دارد که در کلاسی حالتی پویا داشته باشد و در این حالت دستگاهی مانند پرزنتر وارد عمل می‌شود. پرزنتر بی‌سیم جنیوس مدل Media Pointer 100 ابزاری کارآمد برای محیط‌های آموزشی، کنفرانس و جلسات است که برای مدیریت و ارائه‌ی ساده‌ی مطالب از کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و دیگر دیوایس‌ها بر روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به‌کار گرفته می‌شود. ابعاد ۱۰.۵×۳.۸×۱.۸ میلی‌متری و وزن ۱۵۷ گرمی این محصول جنیوس به کاربر اجازه می‌دهد برای مدت زمان طولانی و بدون خستگی آن را در دست گرفته و به ارائه‌ی مطلب بپردازد. این محصول از دو بخش گیرنده USB و پرزنتر تشکیل‌ شده است. برای گیرنده USB محفظه‌ای در داخل بدنه‌ی پرزنتر در نظر گرفته شده که از آن در برابر گم شدن محافظت می‌کند. کلیدهای این دستگاه شامل Page Up، Page Down، ESC/F5، Blank و لیزر می‌شود. هر کدام از این کلیدها بسته به نرم‌افزاری که محتوای شما در بستر آن ارائه می‌شود کارایی متفاوتی دارند. پرزنتر Media Pointer 100 دستگاهی ایدئال برای کاربرانی است که به دنبال یک پرزنتر ساده و کوچک هستند. این محصول در گروه مدل‌های بی‌سیم با برد ۱۰ متری قرار دارد. مجهز شدن به لیزر قرمزرنگ موجب افزایش کارایی این دستگاه شده است.Media Pointer 100 کیفیت ساخت مطلوبی دارد و جزء مدل‌های ساده و مقرون‌به‌صرفه در بازار محسوب می‌شود.

۶ – مجموعه خودکار چند کاره

خودکار چند کاره یک مجموعه کاربردی برای تدریس و ارائه مطالب در کلاس‌های مدرسه و دانشگاه است. کاربردهای مختلف از قبیل لیزر با رنگ قرمز، تستر اسکناس و آنتن باز شونده برای اشاره‌ی دقیق به مطالب رو بردهای آموزشی و تصاویر منعکس شده از پروژکتور از این مجموعه ابزاری کارآمد و مفید ساخته است. علاوه بر همه‌ی این‌ها وجود یک مغزی خودکار به این ابزار کارایی یک قلم عادی برای نوشتن روزمره را هم اضافه کرده است. معلم یا استاد می‌تواند از لیزر و آنتن باز شونده آن در هنگام تدریس یا ارائه مطالب آموزشی استفاده کند. طراحی زیبا و پوشش براق فلزی آنتن از این خودکار چندکاره وسیله‌ای زیبا و جالب توجه ساخته است. این محصول با یک جعبه فلزی ارائه می‌شود که نگهداری از آن را ساده کرده و امنیت آن را در برابر ضربه‌ها و صدمات احتمالی تضمین می‌کند. درون جعبه‌ی این خودکار چند کاره سه باتری اضافه ساعتی از نوع LR41 قرار داده شده است که انرژی لازم برای به‌کار انداختن منبع نورانی لیزر آن را فراهم می کند. در جلوی این خودکار هم یک آهنربا برای چسبیدن به سطوح فلزی و صفحه‌هایی مانند وایت‌بردهای عادی تعبیه شده است. این خودکار با وزنی فوق‌العاده کم به سادگی قابل استفاده است. اندازه‌ی آن در حالت بسته بودن آنتن ۱۵ سانتی متر بوده که مانند یک قلم روزمره‌ی عادی قابل استفاده است. آنتن ۴۴ سانتی‌متری این خودکار دست معلم و استاد را برای نشان دادن دورترین نقطه‌ی تخته و تصویر هم باز می‌گذارد.

۷ – برد شیشه‌ای هوم تک

وجود یک برد ثابت بر روی دیوار کلاس تا چه حد می‌تواند برای معلم، استاد، دانش آموزان و دانش‌جوان مفید و کارآمد باشد؟ الصاق اعلان‌ها و اطلاعیه‌های کلاس و یادداشت‌های اعضای کلاس برای یکدیگر یکی از مهم‌ترین کاربردهای این‌گونه ابزارها است. برد شیشه‌ای هوم تک به شکل مربع در ۴۵ × ۴۵ سانتی‌متر ساخته شده و با ۳ کیلوگرم وزن به سادگی بر روی دیوار کلاس یا هر فضای آموزشی دیگری نصب می‌شود. صفحه‌ی هوم‌تک با داشتن قابلیت مغناطیسی می‌تواند هر شی‌ء فلزی را به خود جذب ‌کند. به همراه برد شیشه‌ای هوم‌تک یک عدد مگنت ارائه شده که معلم و دانش‌آموزان می‌توانند کاغذهای یادداشت خود را به آن نصب کنند. یک عدد ماژیک مخصوص هم همراه این برد شیشه‌ای ارائه شده است. البته باید در نظر داشت که محدودیتی برای استفاده از این ماژیک وجود ندارد و کاربران این برد شیشه‌ای می‌توانند از ماژیک‌های مخصوص وایت برد هم استفاده کنند. برعکس وایت بردهای قدیمی، این تخته‌ی شیشه‌ای به‌راحتی تمیز می‌شود و اثری از ماژیک روی آن دیده نخواهد شد. این برد شیشه‌ای در رنگ‌های متنوعی عرضه شده و کاربر می‌تواند مطابق سلیقه‌ی خود و رنگ اتاق یا کلاس محصول مورد نظر خود را خریداری کند. این محصول از شیشه سکوریت نازک و مقاوم ساخته شده و با داشت ضخامتی تنها به اندازه‌ی ۴ میلی‌متر از ظرافتی خاص برخوردار است. به خاطر داشتن رنگ‌های متنوع، استفاده از ماژیک به رنگ سفید برای نوشتن برای برد شیشه‌ای هوم تک توصیه شده است. کیفیت ساخت بالا، تنوع رنگ و سادگی در استفاده از این محصول در برابر قیمت مقرون به صرفه، از برد شیشه‌ای هوم تک محصولی با ارزش خرید بالا ساخته است.

۸ – ست تخته یادداشت استدلر

یادداشت‌برداری منظم و مداوم یکی از نیازهای اصلی یک معلم یا استاد سر کلاس درس است. استفاده از کاغذ و قلم یک شیوه‌ی قدیمی و کلاسیک محسوب می‌شود، اما این روزها با توجه به توصیه برای استفاده‌ی کمتر از کاغذ و دیگر محصولات سلولوزی، سازندگان معتبر لوازم‌التحریر به دنبال ارائه‌ی راه‌های جایگزین کاربردی هستند. استدلر یکی از قدیمی‌ترین تولید‌کنندگان لوازم‌التحریر در دنیا است که همواره با ابداعات خود این صنعت جذاب را به پیش برده است. نوشتن بر روی ست تخته یادداشت استدلر، هم از نظر زمانی و هم از نظر اقتصادی کاری به‌صرفه است. این ست تخته یادداشت به خاطر ابعاد کوچک و وزن سبک می‌تواند در هرجایی همراه شما باشد. علاوه بر این کاربر این ست می‌تواند هر روز نکته یا کار جدیدی را روی آن یادداشت کرده و قدیمی‌ترها را به آسانی پاک کند. این محصول استدلر به سادگی و بدون نیاز به استفاده از چسب یا هر نوع اتصال دیگری بر روی سطوح مختلف نصب می‌شود. یادداشت‌های روی این تخته‌ی انعطاف‌پذیر به‌آسانی و بدون نیاز به هر نوع محلول پاک‌کننده، حتی با یک دستمال کاغذی خشک پاک می‌شوند. استدلر به همراه این محصول، یک ماژیک وایت‌برد لوموکالر(Lumocolor) هم ارائه کرده است که با یک گیره به تخته متصل می‌شود. در انتهای ماژیک پاک‌کن کوچکی تعبیه شده است که به کمک آن می‌توان نوشته‌های روی تخته را به سرعت و آسانی پاک کرد. ماژیکی که به همراه این تخته یادداشت عرضه شده را می‌توان با جوهر مخصوص خود شارژ و بارها استفاده کرد. ساخت این تخته یادداشت در ابعاد ۲۱ × ۱۴.۸ سانتی‌متر و قطر ۱ میلی‌متری، جا دادن آن در کیف و جابجایی آن را بسیار ساده می‌کند.

The post بازگشت معلم به مدرسه: لوازم مورد نیاز معلمان و اساتید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط