۶ حقیقتی که پیش از خواندن کتاب سرچشمه باید بدانید

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

تعداد کمی از کتاب‌ها مانند مجموعه کتاب‌های پرفروش دن براون، ضربان قلب شما را بالا پایین می‌کنند. این نویسنده از آثار باارزشی چون «کد داوینچی» یا همان «رمز داوینچی» گرفته تا آثاری که کمتر از آن فروش داشته، همیشه سعی کرده دل خوانندگانش را به دست بیاورد و در این کار هم موفق شده است. کتاب سرچشمه که در آگوست ۲۰۱۸ به عنوان پرفروش‌ترین اثر نیویورک‌تایمز شناخته شد، برای ۲۳ هفته در رأس لیست این فهرست باقی ماند و به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این نویسنده تبدیل شد.
جالب است بدانید که براون برای نوشتن این کتاب ۴ سال به پژوهش پرداخته است. در حال حاضر دو میلیون نسخه چاپی به ۴۲ زبان دنیا از کتاب سرچشمه به فروش رفته است.
حالا انتظار طرفداران فارسی‌زبان این نویسنده به سر آمده و آنها می‌توانند نسخه فارسی این کتاب را که انتشارات شمشاد چاپ کرده، به راحتی دانلود و مطالعه کنند.

۱. داستان کتاب در ۴ شهر متفاوت از سراسر اسپانیا روایت می‌شود

کتاب سرچشمهرابرت لنگدون، شخصیت اصلی کتاب‌های دن براون که در رمان سرچشمه هم حضور دارد، بیشتر زندگی کاری خود را در رم، پاریس و واشنگتن دی‌سی گذرانده است. اما در رمان سرچشمه، او به ۴ شهر متفاوت در اسپانیا سفر می‌کند که هر کدام فرصت‌های جالب و جذابی برای پیشبرد داستان فراهم می‌کنند. داستان او از شهر بیلبائو آغاز می‌شود، جایی که لنگدان در یکی از موزه‌های آن در حال برگزاری یک رویداد برای اعلام تکنولوژی‌ای تازه است. پس از آن لنگدون به سوییل، ۳بارسلونا و پایتخت اسپانیا، مادرید سفر می‌کند.

۲. بعضی از شخصیت‌های اصلی کتاب، به تازگی وارد دنیای لندگان شده‌اند

در این کتاب شما با دو همکار و دو دشمن تازه لنگدون آشنا می‌شوید. کتاب با توضیحاتی از یک متخصص میلیاردر علوم کامپیوتری به نام ادموند کِرش آغاز می‌شود که قبلا دانشجوی لنگدان بوده و تکنولوژی جدید و رازآلودی که موجب تغییر زندگی انسان‌ها می‌شود را اختراع کرده است. اما اختراع او که به برخی از اساسی‌ترین سؤالات مذهبی جهان پاسخ داده، ناپدید می‌شود.
به همین خاطر لنگدون مجبور می‌شود با کمک متصدی یکی از موزه‌ها، به دنبال کشف اسراری برود که زندگی آنها را برای همیشه تغییر می‌دهد.

۳. در کتاب سرچشمه، نویسنده بیش از هنر باستانی، بر هنر مدرن متمرکز شده

کسانی که پیش از این کتاب‌های دن براون را خوانده‌اند می‌دانند که لنگدون در این داستان‌ها اسراری از دل شاهکارهای باستان و دوره رنسانس را کشف می‌کرد. اما در کتاب سرچشمه، لنگدون بر علوم، تکنولوژی و هنر مدرن تأکید دارد و رابطه آن با مذهب را شرح می‌دهد.

۴. افرادی صحت مسائل تاریخی این کتاب را بررسی کرده‌اند

از آنجا که همیشه رد مسائل تاریخی در داستان‌ کتاب‌های براون به چشم می‌خورد، برخی چهره‌های مهم صحت مسائل تاریخی این کتاب را بررسی و تأیید کرده‌اند. او در یکی از مصاحبه‌هایش در این خصوص گفته: «با توجه به اینکه سال‌ها طول کشیده تا من اطلاعات مربوط به این کتاب را جمع‌آوری کنم، لازم بوده تا افرادی هم صحت آن را تأیید کنند تا از اشکالات تاریخی متن کم شود. به همین خاطر من همیشه سپاسگزار آنها هستم.»

۵. حتی منتقدان براون هم معتقدند که مردم کتاب سرچشمه را دوست خواهند داشت

یکی از روزنامه‌ها در این خصوص نوشته: «طرفداران این مجموعه کتاب سریالی قطعا با این کتاب هیجان‌زده خواهند شد. این کتاب انتظارات مخاطبان کارهای بروان را برآورده می‌کند.»

۶. تام هنکس ممکن است دوباره به نقش پروفسور لنگدون در فیلم سرچشمه برگردد

تام هنکس تا به حال در سه فیلم که بر اساس کتاب‌های براون نوشته شده بوده، در نقش پروفسور لنگدون بازی کرده است. فیلم‌ کد داوینچی در سال ۲۰۰۶، فرشتگان و شیاطین در سال ۲۰۰۹ و دوزخ در سال ۲۰۱۶. او که به دلیل محرمانه بودن مسائل فیلم هنوز این مسئله را تأیید نکرده، گفته باید منتظر باشیم تا ببینیم چه کسی قرار است در فیلم جدید این مجموعه این نقش مهم را بازی کند.

دانلود کتاب از فیدیبو

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30

The post ۶ حقیقتی که پیش از خواندن کتاب سرچشمه باید بدانید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط