فناوری منطقه صوتی جداگانه هیوندای کیا سرنشینان خودرو را از هدفون بی نیاز می کند

امتیاز دهید post

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در حین مسافرت با جمع دوستان یا اعضای خانواده بر سر انتخاب موزیک مسیر اختلاف سلیقه داشته باشید. در چنین شرایطی برخی دوست دارند که به هدفون رو آورده و از طریق تلفن همراه یا دیگر دستگاه های پخش قابل حمل به موزیک دلخواه خود گوش دهند.

اما ظاهرا گروه هیوندای-کیا ای علاقه ای به این کار نداشته و با توسعه یک سیستم صوتی جدید می خواهد تمامی سرنشینان خودرو بدون استفاده از هدفون از گوش دادن به موسیقی یا فایل های صوتی مورد علاقه خود لذت برده و یا حتی به تماس های صوتی پاسخ دهند.

Kia Separated Zone technology (3)

این تکنولوژی که کیا از آن با نام Separated Sound Zone (منطقه صوتی جداگانه) یاد می کند، از سال 2014 تحت آزمایش های گوناگون قرار گرفته و به احتمال زیاد در عرض چند سال آینده در خودروهای کره ای شاهد بکارگیری آن خواهیم بود.

مکانیسم تکنولوژی "منطقه صوتی جداگانه" به این شکل است که همانند فناوری نویز کنسلینگ هدفون های پیشرفته، میدان های آکوستیک را از هم جدا می کند. در همین راستا اسپیکرهای نصب شده در خودروها هم به تکنولوژی کاهش یا افزایش سطح امواج صدا مجهز خواهند شد. این اسپیکرها هسته اصلی مناطق صوتی جداگانه بوده و به سرنشینان اجازه خواهند داد که به موزیک یا فایلی متفاوت از یکدیگر گوش سپارند.

Kia Separated Zone technology (4)

آقای Kang-duck Ih یکی از مهندسین رده بالای هیوندای-کیا شاغل در بخش تحقیقات آرامش کابین در این باره گفته:

در عصر اتومبیل های خودران، مشتریان به دنبال سرگرمی های بیشتر در داخل خودرو خواهند بود. نوآوری های تکنولوژیکی مثل سیستم صوتی جداگانه برخی از این موارد هستند. من امیدوارم با فراهم کردن فضای صوتی مستقل و اختصاصی سرنشینان خودرو محیطی راحت و سرگرم کننده در حین سفر داشته باشند.

mercedes_f015

آنطور که کیا ادعا کرده سرنشینان می توانند از طریق بلوتوث نیز تلفن همراه خود را به این سیستم صوتی پیشرفته متصل نموده و بصورت اختصاصی به ترانه های خود گوش داده یا تماس های تلفنی را بدون ایجاد مزاحمت برای افراد حاضر در دیگر صندلی ها پاسخ دهند.

به منظور درک بهتر تکنولوژی Separated Sound Zone دعوت می کنیم ویدیوی کوتاه زیر را تماشا فرمایید.

The post فناوری منطقه صوتی جداگانه هیوندای کیا سرنشینان خودرو را از هدفون بی نیاز می کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط