در تلاش برای رقابت با چین و روسیه، ارتش آمریکا موشک ابر صوتی توسعه می دهد

امتیاز دهید post

به نظر می رسد که دولت واشنگتن در حال ورود به حوزه توسعه سلاح های ابر صوتی است تا برتری خود در رقابت تکنولوژیکال با روسیه و چین را حفظ کند؛ کشورهایی که گفته می شود توسعه سیستم هایی مشابه را از مدت ها پیش آغاز کرده اند.

به عنوان بخشی از تلاش پنتاگون برای رقابت با آنچه مسکو و پکن توسعه می دهند، نیروی هوایی ایالات متحده در قراردادی ثانویه با «لاکهید مارتین» به ارزش 480 میلیون دلار، از این کمپانی خواسته تا موشک های ابر صوتی «Air-Launched Rapid Response Weapon» یا به اختصار «ARRW» را تولید کند. اوایل امسال، نیروی هوایی آمریکا توسعه «سلاح ابر صوتی غیر اتمی» یا «HCSW» را به لاکهید مارتین واگذار کرده بود و در قرارداد دوم، بررسی المان های طراحی، آزمایش و تولید ARRW نیز به همین کمپانی واگذار شده است.

تصویری مفهومی از یک موشک ابر صوتی

تصویری مفهومی از یک موشک ابر صوتی

موشک های ابر صوتی پتانسیل زیادی برای تغییر چهره جنگ در آینده دارند؛ زیرا از زمان آغاز به کار جت های فراصوتی نزدیک به 75 سال می گذرد. اگر هر یک از قدرت های جهان، قادر به توسعه و تولید انبوه موشک های ابر صوتی باشد، می تواند تمام سیستم های دفاعی هوایی کنونی را فلج کرده و بدون مقاومت جدی، اهداف خود را از بین ببرد.

اگرچه گفته می شود که روسیه و چین به چنین سلاحی دست یافته اند، هنوز هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. در این بین اما به صورت قطعی می دانیم که کشورهایی نظیر آمریکا، چین، روسیه، آلمان، بریتانیا، هند، استرالیا و حتی اندونزی تحقیق روی مشکلات مربوط به پرواز با سرعت 5 ماخ (یا 6125 کیلومتر بر ساعت) و بیشتر را آغاز کرده اند. در حال حاضر مشخص نیست این جنگ افزارهای تازه چه زمانی به صورت گسترده مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما لاکهید مارتین موظف است که تعهدات خود در قرارداد با نیروی هوایی آمریکا را تا سال 2021 به انجام برساند.

The post در تلاش برای رقابت با چین و روسیه، ارتش آمریکا موشک ابر صوتی توسعه می دهد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط