توسعه سیستمی مشابه به گوگل مپس برای ماهواره‌ها توسط استارتاپی آمریکایی

امتیاز دهید post

به تازگی استارتاپی به نام LeoLabs اعلام کرده که قادر است تجهیزات و نرم‌افزارهایی فراهم آورد تا گوگل مپس ماهواره‌ها را خلق کند. بدین ترتیب شرکت‌های مختلف با استفاده از این زیر ساخت قادر خواهند بود روند حرکت زباله‌های فضایی را تخمین بزنند تا از برخوردشان با ماهواره‌ها جلوگیری کنند.

در حال حاضر ماهواره‌های زیادی در مدار نزدیک زمین رها شده اند و این مسئله موجب شده که اطراف زمین به شدت شلوغ شود. حال استارتاپی به نام LeoLabs باور دارد راه حلی یافته که می‌تواند به دولت‌ها و کمپانی‌های فضایی کمک برساند.

گزارش شده هم اکنون ده ها هزار زباله فضایی اطراف زمین با سرعتی بیشتر از شلیک گلوله در حال حرکت هستند که اگر با ماهواره‌ای برخورد کنند، به طور یقین آن را نابود خواهند کرد.

حال استارتاپ یاد شده زیرساختی پیشنهادی برای شرکت‌های مختلف ارائه داده که می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند و به نوعی دیتای ارزیابی ریسک جدیدی فراهم آورد.

به تازگی شرکت‌های ایرباس و WERU روی این استارتاپ، ۱۳ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند و به سرمایه داران دیگر این کمپانی یعنی هورایزن و Space Angels پیوسته‌اند.

حال LeoLabs می‌تواند با استفاده از این مبلغ به تولید نسل بعد سیستم‌های خود در خارج از کشور آمریکا بپردازد. تا به حال این شرکت دو مرکز در ایالت‌های تکزاس و آلاسکا ساخته است. با این وجود سال آینده مرکز دیگری در خارج ایالات متحده به آنها اضافه خواهد شد تا محاسبات موردنیاز برای تهیه‌ی گوگل مپس ماهواره‌ها سریعتر صورت پذیرد.

این استارتاپ معتقد است هم اکنون ۲۵۰ هزار زباله‌ی فضایی در مدار نزدیک زمین گردش می‌کنند و هیچ ارگانی حرکت آنها را زیرنظر نگرفته است. این مسئله می‌تواند بسیار خطرناک باشد چرا که در صورت برخورد یکی از آنها با ماهواره‌ها، به احتمال ۹۹ درصد ماهوراه‌ی یاد شده نابود خواهد شد.

البته ارتش آمریکا موفق شده تا به حال حرکت ۲۳ هزار جرم آسمانی را ردیابی کند اما به گفته‌ی LeoLabs این مقدار بسیار کمتر از آن چیزی است که لازم است.

The post توسعه سیستمی مشابه به گوگل مپس برای ماهواره‌ها توسط استارتاپی آمریکایی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط