هر آنچه که از سریال ویچر می‌دانیم، جادوگری در شبکه نتفلیکس

امتیاز دهید post

ویچر یکی از سریال‌های در حال ساختی است که نه تنها طرفداران سریال‌ها، بلکه طرفداران بازی‌های ویدیویی نیز در انتظار آن هستند. پس از موفقیت‌های سه گانه‌ ویچر که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده بود، شرکت نتفلیکس تصمیم گرفت تا حق ساخت سریال آن را خریداری کند. با توجه به خلاصه داستانی که نتفلیکس منتشر کرده است، سریال ویچر درباره‌ شکارچی هیولایی جهش یافته است که قصد دارد تا جایگاهش را در جهانی پیدا کند که انسان‌ها برخی اوقات می‌توانند از هیولاها نیز شرورتر باشند. لائورن اشمیت هیسریچ، سرپرست نویسندگان سریال‌های Daredevil ،The Defenders و The West Wing قرار است فیلمنامه فصل نخست را با الهام از رمان‌های اندرو ساپکووسکی در 8 قسمت آماده کند.

سریال ویچر چه زمانی پخش می‌شود؟

هیسریچ به طرفداران وعده داد کار ساخت سریال در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد اما با توجه به مراحل تولید یک سریال آن هم در مقایس ویچر به نظر نمی‌رسد این اتفاق تا قبل سال 2020 رخ دهد. البته هیسریچ به‌طور منظم از توییتر استفاده می‌کند و اخبار مربوط به مراحل تولید را به اشتراک می‌گذارد. در ادامه می‌توانید یکی از توییت‌های او درباره‌ روند تولید سریال ویچر را مشاهده کنید:

به سرعت مراحل تولید را پشت سر می‌گذاریم اما یک موضوع بسیار مهم وجود دارد: در اولویت‌ بندی‌ها، سرعت پس از کیفیت قرار می‌گیرد!

هیسریک طی توییتی در تاریخ 25 مه (4 خرداد) اعلام کرد نوشتن فیلمنامه‌ فصل نخست به پایان رسیده و روند بررسی آن آغاز شده است:

این کیف کار من و آن هم پوشه فیلمنامه فصل اول است که اخیراً برای نتفلیکس ارسال کردم. آن بطری نوشیدنی را هم به مناسبت تمام شدن فصل اول خریدم.

موضوع سریال ویچر چه خواهد بود؟

در کنار رمان 8 قسمتی ویچر، داستان‌های کوتاه زیادی با محوریت این شخصیت محبوب وجود دارد که می‌توانند منبع الهام نویسندگان برای نوشتن فیلمنامه سریال باشند. با وجود این، بسیاری معتقدند سریال نتفلیکس بر اساس حماسه‌ی 5 قسمتی ویچر ساخته خواهد شد که روی رابطه‌ او و سیری تمرکز دارد. ساپکووسکی که به عنوان مشاور در ساخت سریال با عوامل آن همکاری می‌کند، در زمان تایید ساخت سریال گفت: «بسیار هیجان زده هستم، زیرا نتفلیکس اقتباس سریالی ویچر را با الهام از داستان‌هایی می‌سازد که 30 سال صرف نوشتنشان کردم».

شان دنیل و جیسون براون که به عنوان تهیه کننده اجرایی در ساخت سریال ویچر شرکت می‌کنند، در یکی از مصاحبه‌های خود گفتند داستان‌های ویچر، قصه‌ خانواده‌ای غیر عادی را دنبال می‌کند که برای حقیقت و درستی می‌جنگند. شخصیت‌های این داستان‌ها ارجینال، جذاب و شگفت انگیز هستند. این دو اضافه کردند عوامل ساخت بسیار مشتاق هستند تا هر چه سریع‌تر این سریال را آماده‌ پخش کنند. علاوه بر این، چندی پیش هایلی هال، یکی از نویسندگان سریال، داستان کلی اپیزود اول را منتشر کرد که در ادامه قرار داده شده است:

امروز کارهایی نهایی اپیزود اول که من نوشتم به پایان رسید و از این اتفاق بسیار هیجان زده‌ هستم. در این قسمت یک گوزن شیطانی، یک قوی شیطانی و تصنیفی زیبا از غرب وجود خواهد داشت. این قسمت قرار است فوق العاده باشد.

همچنین هیسریچ درباره پایانبندی فصل اول سریال ویچر گفت:

پایانبندی فصل اول نه تنها یک نتیجه گیری راضی کننده برای ماجرای ویچر خواهد بود، بلکه بگونه‌ای نوشته شده است تا طرفداران یک سال برای دیدن ادامه صبر کنند.

سریال ویچر

ماجرای فیلمنامه فاش شده از سریال ویچر چیست؟

با توجه به اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، روند انتخاب بازیگران سریال ویچر آغاز شده است. این بدان معناست که نسخه‌هایی از فیلمنامه هم اکنون برای بازیگران و مدیر برنامه‌هایشان ارسال شده است که همین مسئله ریسک لو رفتن را بالا می‌برد. اخیراً نیز طی اتفاقی قابل پیش بینی، یکی از فیلمنامه‌‌‌های مربوط به شخصیت ینفر (Yennefer) در فضای مجازی منتشر شده است.

اگر نتوانستید حس کنجاوی خود را کنترل کنید و در نهایت فیلمنامه را خواندید، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا پس از انتشار این فیلمنامه، هیسریچ اعلام کرد فیلمنامه‌ای که لورفته برای روند تست بازیگران آماده شده است و هیچ ارتباطی با فیلمنامه اصلی ندارد:

به یاد دارید که گفتم در زمان تست بازیگرها فیلمنامه‌هایی منتشر خواهد شد؟ جای نگرانی وجود ندارد، زیرا هیچ کدام از این‌ها برگرفته از خط داستانی سریال نیستند.

سریال ویچر

چه شخصیت‌هایی در سریال حضور خواهند داشت؟

هیسریچ چندی پیش در یک رشته توییت، لیست شخصیت‌هایی را منتشر کرد که در سریال ویچر با آن‌ها ملاقات خواهیم کرد. در این رشته توییت، به ویژگی‌های شخصیتی هر کدام اشاره شده که می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

گرالت سرسخت، هوشیار، ثابت‌قدم و قدرتمند است. او در درون قلبی نرم و احساسی دارد که هرگز آن را به کسی نشان نمی‌دهد و اگر در نهایت نشان هم دهد تنها یک روزنه ریز و ناچیز خواهد بود.

ینفر آتشین، مغرور و زیرک است و شخصیتی دچار دوگانگی دارد؛ او از طرفی به دنبال یک خانواده است تا حفره داخل قلبش را پر کند و از طرفی به آن نفرت می‌ورزد و تظاهر می‌کند که بدون یک خانواده هم زندگی خوبی را سپری می‌کند. همین استقلال در حین آسیب‌پذیری او را به شخصیتی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند.

سیری مقاوم، خستگی‌ناپذیر و بی‌باک است و هرروز بالغ‌تر می‌شود. سرنوشت او نجات دنیاست و به عنوان دختری بی کس و کار تنها می‌تواند از مسیر پیش‌رو بترسد و با شجاعت راه خود را بسازد و خانواده‌ای پیدا کند که در این ماجرا در کنار او باشند و به او معنای عشق و محبت را بیاموزند.

روچ‌ همیشه مثل یک بانوی باوقار رفتار می‌کند و بسیار وفادار، حواس‌جمع و استوار است. نمی‌توانیم مانند گرالت وانمود کنیم که همه اسب‌ها روچ هستند و مسلماً آن‌ها هم دوست دارند تا استقلال شخصیتی‌شان شناخته شود!

دندلاین (یا «جسکیر» در کتاب‌ها) محترم، گزافه‌گو و وفادار است. بااینکه در ظاهر مثل احمق‌ها رفتار می‌کند اما او در واقع راوی افسانه گرالت (بااینکه داستان‌هایش از گرالت با اغراق همراه هستند) و نگه‌دارنده حقایق دنیا است و شاید همه مخاطب‌ها متوجه اهمیت نقش او در این داستان‌ها نشوند … .

تریس مریگلد باجربزه، ایده‌آل‌گرا و دچار درگیری درونی است. او جوان و خام است و اعتمادبه‌نفس جادوگران دیگر را ندارد. برای همین در طول داستان از او بسیار سواستفاده می‌شود اما وقتی بالاخره رشد می‌کند، می‌توانیم او را بخاطر خودش دوست داشته باشیم و نه به عنوان دوست صمیمی ینفر!

کاهیر کاریزماتیک است و درگیری‌های درونی خود را دارد. او همچنین قلبی صاف و ساده دارد که وزن بار بسیاری از وقایع دنیا را بر دوش می‌کشد. علیرغم جوان بودن، کاهیر به زمانی تعلق دارد که شوالیه‌ها در آن همیشه دوشیزگان را نجات می‌دادند و قلب آن‌ها را بدست می‌آوردند، اما این شخصیت با گذر داستان باید معنای واقعی شجاعت را درک کند.

ریجیس سخنور و مردی اهل دنیا است. او شخصیتی پوشیده و پنهان دارد و از تباری هیولاصفت است که به سمت روشنی رو آورده و نمی‌خواهد چون دیگر برادرانش تهدیدی برای انسان‌ها محسوب شود. ماجرای تکامل او از موجودی معتاد به اعمال شیطانی به یکی از «انسان»ترین شخصیت‌های دنیای ویچر بسیار تماشایی و هیجان‌انگیز است.

ویگلافورتز مزدوری توطئه‌گر و تشنه قدرت است و در بدست آوردن آن بی‌رحم. او بسیار خوش‌قیافه است، تا جایی که گرالت می‌گوید:«از چنین آدمی با این شکل و ظاهر باید انتظار همه چیز را داشت.» ویگلافورتز تجلی شیطانی است که پشت ظاهری زیبا مخفی شده و همین او را به آدمی بسیار خطرناک تبدیل می‌کند.

امهیر رهبری سلطنت‌گرا و بی‌رحم است که دوست دارد هرچندوقت یک بار در شمایل خود تغییر ایجاد کند. از همه مهم‌تر او یک بازمانده است که همه زندگی خود را در حال فرار بوده و چه امنیتی بهتر از این که چنین آدمی همیشه خود را در منسب قدرت نگه دارد؟ (این مسئله امهیر را به یکی از باورپذیرترین شخصیت‌های منفی داستان تبدیل می‌کند)

لیو بونهارت غول‌پیکر، سادیست و بسیار در کار خود باکفایت است. فلسفه اصلی او هم لذت بردن از هرچیزی است که در زندگی بتوان از آن لذت برد! عمق شخصیتی او در این است که هیچ عمقی ندارد و مخاطب همیشه می‌خواهد در این روح سرد و ظالم نقطه‌ای از روشنی را پیدا کند اما همچنان ناامید می‌شود. چه شخصیت شروری می‌تواند از این وحشتناک‌تر باشد؟

میلوا شخصیتی پر رو و وحشی دارد اما از طرفی بسیار عاقلانه و منطقی رفتار می‌کند. او در کتاب‌ها تجلی شخصیتی مبهم و رمانتیک است و همچنین به وقت نیاز قدرت خارق‌العاده‌ از خود نشان می‌دهد. او همچنین می‌تواند ناگهان به جنگجویی در راه صلح تبدیل شود و همه این‌ها تنها بخش کوچکی از شخصیت عظیم و گسترده میلوا است.

سریال ویچر

بازیگران این سریال چه کسانی خواهند بود؟

همان‌طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، روند تست و انتخاب بازیگران چندی پیش آغاز شده است و نباید انتظار داشت که هم اکنون لیست کامل بازیگران آماده باشد. البته مارک همیل، بازیگر نقش لوک اسکای‌واکر در سری فیلم‎‌های جنگ‌ ستارگان و هنری کَویل، بازیگر نقش سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی برای ایفای نقش گرالت داوطلب شدند که در نهایت این نقش به کویل رسید. این خبر به صورت رسمی توسط نتفلیکس اعلام شده است.

کویل اخیراً تجربه‌ بازی تحسین شده The Witcher 3: Wild Hunt به پایان رسانده است و اکنون نیز مشغول خواندن رمان‌های ویچر است. خبرنگار وبسایت IGN که چندی پیش مصاحبه‌ای با کویل انجام داد، نظر او را درباره‌ ایفای نقش ویچر پرسید و او نیز در پاسخ گفت: «قطعاً، ایفای چنین نقشی یک تجربه‌ شگفت انگیز خواهد بود.»

در ادامه می‌توانید توییت‌های هیسریچ درباره‌ روند انتخاب بازیگران مشاهده کنید:

بیایید درباره‌ انتخاب بازیگران صحبت کنیم. بله، درست متوجه شدید! روند انتخاب بازیگران سریال آغاز شده است. نمی‌توانم چیزی درباره‌ اولویت‌های اصلی‌مان بگویم، بنابراین چیزی نپرسید. البته یک موضوع بسیار مهم وجود دارد که باید بدانید: معمولاً برای تست بازیگران، بازیگردان بخشی از فیلمنامه را که در آن ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها به وضوح دیده می‌شود را گرفته و به عنوان فیلمنامه تست برای بازیگران ارسال می‌کنند.

از آن‌جایی که روند انتخاب بازیگران به صورت بین المللی انجام می‌گیرد (که یعنی تعداد زیادی ایمیل و سکانس‌های ضبط شده بر اساس فیلمنامه‌های ارسالی) و می‌دانیم که هیچ رازی در اینترنت نگه داشته نمی‌شود، نویسندگان تصمیم گرفتند تا فیلمنامه‌ دیگری را با توجه به ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها آماده کنند. هیچ گونه اسپویلری در این فیلمنامه‌ها وجود ندارد، بنابراین اگر در هفته‌‌های آینده سکانس‌هایی را از سریال ویچر دیدید، نگران نباشید. آن‌ها واقعی نیستند.

یکی از کاربران با ارسال یک توییت برای هیسریچ، 3 اسب را برای ایفای نقش روچ پیشنهاد کرد که با استقبال او مواجه شد. در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به این 3 اسب را مشاهده مشاهده کنید:

سریال ویچر در کجا فیلمبرداری می‌شود؟

‌همان‌طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، هسیریچ به‌طور مداوم از توییتر برای اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می‌کند. او در یکی از رشته‌ توییت‌های خود اعلام کرد لوکیشن فیلمبرداری سریال ویچر اروپای شرقی خواهد بود.

نویسنده رمان‌های ویچر، لهستانی بوده است و این کشور نیز سرزمین‌های سر سبز، جنگل‌های رازآلود و چشم اندازهای فوق العاده‌ای دارد که می‌توان از آن‌ها برای به تصویر کشیدن بخش‌های مختلف دنیای ویچر از جمله تِمِریا، پادشاهی‌های شمالی، ایدرن، کایدون و … استفاده کرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که سریال در خود لهستان فیلمبرداری شود.

The post هر آنچه که از سریال ویچر می‌دانیم، جادوگری در شبکه نتفلیکس appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط