نقش میزان تحصیلات بر روی وقوع تصادفات شهری؛ تازه ترین آمار تحلیلی پلیس راهور ایران

امتیاز دهید post

بررسی آمار تصادفات درون شهری می تواند نکات زیادی را در رابطه با روش های پیشگیری از وقوع تصادفات مطرح کند. براساس تازه ترین تحقیقات در ایران، میزان تحصیلات بر وقوع تصادفات تاثیر می‌گذارد، براساس اعلام رئیس پلیس ترافیک شهری 43 درصد تصادفات را اقشار بیسواد یا دارای تحصیلات مقطع ابتدایی و 4 درصد تصادفات را دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا رقم زدند.

سرهنگ «داوود قاسمیان» در شصت و سومین نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که امروز به بهانه اجرای طرح تابستانه 97 برگزار شد در مورد آمار تصادفات درون شهری 4 ماه نخست امسال گفت:

«کشته شدگان تصادفات درون شهری 81 نفر معادل 5 درصد کاهش یافتند که از این تعداد 1065 نفر معادل 83 درصد مرد و 235 نفر معادل 17 درصد زن بودند. 29 درصد از جانباختگان در سر صحنه تصادف‌اند، 7 درصد حین انتقال به بیمارستان و 63 درصد در مراکز درمانی جان می‌سپارند.»

طبق اعلام رئیس پلیس راهور ناجا 29.7 درصد کشته‌شدگان عابران پیاده‌اند و 36.9 درصد موتورسیکلت‌سواران بودند و عدم توجه به جلو با سهم 35.7 درصدی مهمترین علت تصادفات بوده و بعد از آن عدم رعایت حق‌تقدم با 21.7 درصد منجر به حوادث رانندگی شده است.

جالب است که با توجه به برنامه های شهرداری برای افزایش استفاده از دوچرخه، احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد. چرا که شهرها و فرهنگ ترافیکی ایران مناسبت چندانی با استفاده از دوچرخه ندارد، حتی از روی امار 43 درصدی تلفات کم سوادان نیز می توان گمانه زنی کرد که احتمالا درصد بیشتری از این قشر شامل افراد پیاده، موتور سوار یا رانندگان وسایلی چون وانت بارهای نا امن و قدیمی می شوند.

این مقام ارشد راهور ناجا با اعلام این مطلب که ماه شهریورماه با اوج سفرها مواجه هستیم، افزود:

«با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش سفرهای درون‌شهری را به دلیل خرید مایحتاج در شهریورماه شاهد هستیم که بر همین اساس تمام نیروهای درون‌شهری اعم از پایور و وظیفه به صورت آماده‌باش صددرصدی هستند.»

به گفته سرهنگ قاسمیان طرح تشدید ممنوعیت تردد وسایط نقلیه سنگین و ممنوعیت انجام عملیات‌های عمرانی از 15 شهریور تا 15 مهرماه اجرا خواهد شد.

The post نقش میزان تحصیلات بر روی وقوع تصادفات شهری؛ تازه ترین آمار تحلیلی پلیس راهور ایران appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط