مدعی جدید برای رکورد سرعت؛ SSC Tuatara با 1750 اسب بخار رونمایی شد

امتیاز دهید post

فستیوال خودرویی پبل بیچ که این روزها با هیجانی بالا در حال برگزاری است، باز هم شاهد معرفی یک سوپر اتومبیل خارق العاده بود. این خودرو Tuatara نام داشته و توسط شرکت SSC North America ساخته شده است.

مستقیم به سراغ مشخصات فنی SSC Tuatara می رویم، جایی که این خودرو حرف های زیادی برای گفتن دارد. نیروبخش این سوپر اتومبیل آمریکایی جدید یک موتور 5.9 لیتری V8 توئین توربو است که با سوخت اکتان 91 توانایی تولید 1350 اسب بخار قدرت را دارد.

ssc-tuatara (12)

در صورت استفاده از سوخت E85 (ترکیب 85 درصد اتانول با 15 درصد بنزین)، موتور نصب شده در قسمت میانی Tuatara تا 1750 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. این موتور تنها 194 کیلوگرم وزن داشته و محدوده قرمز آن از دور 8800 آغاز می شود.

ssc-tuatara (5)

وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را یک گیربکس هفت سرعته بر عهده دارد. شرکت سازنده این گیربکس را "دستی کامپیوتری" خوانده و آن را مجهز به "سیستم تعویض رباتیک" توصیف کرده است.

ssc-tuatara (3)

سوپر اتومبیل موتور وسط آمریکایی ها فقط 1247 کیلوگرم وزن دارد که این مساله به واسطه استفاده گسترده از فیبر کربن حاصل شده است. در این خودرو نه تنها شاسی و بدنه تماما از این ماده سبک و مقاوم ساخته شده، بلکه رینگ های 20 اینچی نیز فیبر کربنی هستند. این رینگ ها توسط لاستیک های میشلن Pilot Sport Cup احاطه شده و ابعادی برابر با 245/35 و 345/25 به ترتیب در جلو و عقب دارند.ssc-tuatara (3)

ایرودینامیک پیشرفته یکی دیگر از ویژگی های برجسته SSC Tuatara است، این خودرو که نام عجیب آن از یک خزنده بومی در نیوزلند برگرفته شده، با ضریب درگ 0.279 cd به راحتی جریان هوا را شکافته و مقاومت کمی از خود نشان می دهد.

کمپانی SSC North America که پیشتر با نام Shelby SuperCars فعالیت می کرد، تاکید می کند دست پرورده جدیدش توانایی عبور از مرز سرعت 300 مایل (معادل 483 کیلومتر) در ساعت را دارد. در صورت صحت این ادعا Tuatara عنوان سریع ترین خودروی خیابانی را از چنگ کوئنیگ زگ Agera RS خارج خواهد کرد.

ssc-tuatara (10)

ناگفته نماند SSC Tuatara طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4.42، 2 و 1.1 متر دارد. از این اتومبیل استثنایی فقط 100 دستگاه در واشینگتن تولید خواهد شد.

The post مدعی جدید برای رکورد سرعت؛ SSC Tuatara با 1750 اسب بخار رونمایی شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط