کوالکام چیپست جدیدی برای پرچمداران سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد کرد

امتیاز دهید post

به تازگی مدیرعامل کوالکام اعلام نموده که قصد دارد با ترکیب مودم های اسنپدراگون X50 و معماری ۷ نانومتری چیپست‌ها، نسل بعدی پلتفرم موبایل‌های پیشرفته را توسعه دهد و بدین شکل سرعت اینترنت 5G را به پرچمداران سال ۲۰۱۹ بیاورد.

به گفته‌ی این کمپانی چیپست مذکور اولین پلتفرم موبایلی خواهد بود که قطعاً از نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی یعنی 5G پیشتیبانی خواهد کرد.

همچنین شرکت یاد شده انتظار دارد که از این چیپست در موبایل‌های پیشرفته‌ای استفاده شود که قرار است تا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه گردند. البته کوالکام هنوز نامی برای این چیپست اعلام نکرده اما شایعات حاکی از آن است که این چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ نام خواهد گرفت و هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان‌ به استفاده از آن علاقه نشان داده‌اند.

احتمالاً این مسئله نشان می‌دهد گوشی‌های سال ۲۰۱۸، چیپست دیگری خواهند داشت و به همین دلیل از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کنند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که کوالکام به دلایلی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی 5G را در اسنپدراگون ۸۵۵ قرار نخواهد داد.

از سوی دیگر یکی از مدیران ارشد لنوو اعلام کرده که از ابتدای ماه آگوست، این کمپانی به تولید اولین موبایل 5G دنیا با استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد پرداخت.

بر اساس این دو مطلب می‌توان نتیجه گرفت با اسنپدراگون ۸۵۵ می‌توان از هات اسپات‌های 5G اولیه بهره گرفت اما گوشی‌های سال ۲۰۱۹ به بعد با استفاده از پلفترم جدیدتر توسعه می‌یابند.

علاوه بر این، چیپست‌های جدیدتر مصرف انرژی کمتر و سرعت پردازش بیشتری خواهند داشت. این مسئله موجب می‌شود که تولید کنندگان سراغ پلتفرم جدید بیایند و از این چیپست در پرچمدارانشان استفاده کنند.

همانطور که می‌دانید 5G Moto Mod شرکت موتورولا در دو نسخه‌ی مختلف عرضه خواهد شد که یکی از فناوری 5G پیشتیبانی می‌کند و دیگری خیر. شاید بسیاری از تولیدکنندگان نیز روند مشابهی در پیش بگیرند.

تماشا کنید: طرح خلاقانه گوشی هابل فون با دو چیپست اسنپدراگون 855

The post کوالکام چیپست جدیدی برای پرچمداران سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط