وال استریت ژورنال : پوشیدنی‌ها آینده اپل را رقم می‌زنند

امتیاز دهید post

در حال حاضر آیفون‌ها مهمترین محصولات اپل به شمار می‌روند. این گجت‌ها در واقع بستر وسیعی برای دیگر تجهیزات و سرویس‌های اپل محسوب می‌شوند و به نظر می‌رسد که وابستگی شدید کاربران به آیفونهایشان موجب شود این گوشی‌ها تا مدتها محبوبترین گجت‌های این شرکت باقی بمانند. با این وجود وال استریت ژورنال به تازگی با انتشار مقاله‌ای مدعی شده که در آینده‌‌ای نزدیک، پوشیدنی‌ها بیشترین منبع درآمد اپل را به خود اختصاص خواهند داد و به مهمترین محصولات اپل بدل می‌شوند.

چندی پیش آماری توسط شرکت تحقیقاتی IDC، منتشر شد که نشان می‌داد اپل بار دیگر موفق شده عنوان بهترین تولید کننده‌ی ساعت‌ هوشمند طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی را به خود اختصاص دهند. طبق این آمار، کمپانی کوپرتینویی با فروش ۴.۷ میلیون اپل واچ، ۱۷ درصد از کل بازار جهانی را کسب کرده و بار دیگر جایگاه خود را تثبیت نموده است.

بدین ترتیب کمپانی کوپرتینویی موفق شده طی یک سال گذشته، ۱۰ میلیارد دلار از فروش اپل واچ و ایرپاد‌های خود درآمد کسب کند که البته هنوز در مقایسه با درآمد حاصله از فروش آیفون‌ها، رقم زیادی نیست.

اپل در سال اول، ۱۰ میلیون عینک هوشمند خواهد فروخت

علاوه بر این گفته‌ شده که اپل تنها یک سال پس از عرضه‌ی عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود، ۱۰ میلیون عینک خواهد فروخت. بدین ترتیب اپل از فروش عینک‌هایش که قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی با قیمت ۱۳۰۰ دلار به بازار عرضه گردند، ۱۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

حال تحلیلگران وال استریت ژورنال با درنظر گرفتن تمامی این احتمالات، باور دارند توازنی میان افزایش محبوبیت اپل واچ و عینک‌های واقعیت افزوده‌ی کمپانی کوپرتینویی برقرار خواهد بود. بدین صورت که این محصولات کم کم به درطرفدارترین گجت‌ها تبدیل خواهند گشت.

آنها تصور می‌کنند عینک های اپل در ابتدا احتمالاً باید به آیفون‌ها متصل گردند و قابلیت‌های محدودی خواهند داشت. بدین ترتیب قدری طول خواهد کشید تا ویژگی‌های متنوعی به آنها اضافه گردد و به دوایس‌های کامل مجزا نظیر اپل واچ‌های سری 3 تبدیل شوند.

بدین ترتیب هر کاربر سیع خواهد کرد به جای آنکه تلفن هوشمندی را در جیب خود بگذارد، ساعت و عینک‌های اپل را استفاده کرد و از هماهنگی میان آنها لذت ببرد.

البته ممکن است فروش کلی این محصولات بیشتر از آیفون‌ها نباشد اما مسلماً استفاده کاربران از این دو محصول و آسانی استفاده از سرویس‌های اپل روی پوشیدنی‌ها کاربران را وادار می‌کند که سراغ همین سرویس‌ها آمده و درآمد بیشتری را بریا اپل به ارمغان آورند.

این مسئله می‌تواند به اپل برای رسیدن به هدف خود کمک کند چرا که این شرکت امسال موفق شده که ۳۰ میلیارد دلار از سرویس‌هایش درآمد کسب کند و قصد دارد این رقم را تا سال ۲۰۲۱ میلادی به ۵۰ میلیارد دلار برساند.

تماشا کنید:ترکیب سیری با واقعیت افزوده در طرح مفهومی جدید iOS 12

The post وال استریت ژورنال : پوشیدنی‌ها آینده اپل را رقم می‌زنند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط