هزینه تامین امنیت بزرگان تکنولوژی؛ فیسبوک و آمازون در صدر

امتیاز دهید post

این روز ها بزرگان تکنولوژی به اشخاص بسیار مهم تبدیل شده‌‌اند. برای مثال جف بزروس اکنون ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن به شمار می‌رود و درگیری‌ های لفظی زیادی هم با رییس جمهور ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ پیدا کرده است. از سوی دیگر مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک بار ها به کنگر‌ های مختلف سفر کرده تا درباره‌ اشتباهات اخیر کمپانی‌اش توضیحاتی ارائه بدهد. همانطور که می‌دانید شهرت دردسر هم می‌آفریند و به همین دلیل است که این افراد همواره باید تخت نظر باشند تا امنیت آنها تامین گردد.

چندی پیش گزارش شده بود که فیسبوک ۱۰ میلیون دلار برای امنیت زاکربرگ هزینه می‌کند و این رقم نسبت به عدد مشابه سال گذشته که تنها ۷.۳ میلیون دلار بود، بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی هزینه تامین امنیت بزرگان تکنولوژی نشان می دهد که قسمت بزرگی از درآمد این شرکت‌ ها صرف تامین امنیت مدیران ارشدشان می‌شود.

«مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیسبوک

امنیت

در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۸.۹ میلیون صرف تامین امنیت میلیاردر بنیانگذار فیسبوک شده است که این رقم نسبت به مبلغ مشابه در سال میلادی گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است. البته باید درنظر داشت که تنها ۷.۳ میلیون دلار صرف مامورین امنیتی زاکربرگ شده و ۱.۵ میلیون دلار دیگر هزینه‌ی تمام شده برای استفاده هواپیمای شخصی بوده است.

شریل سندبرگ مدیر عملیاتی فیسبوک

امنیت

شریل سندبرگ یک معاون معمولی به حساب نمی‌آید چرا که تا به حال دو کتاب نوشته و همواره سمینار‌ هایی در باره مسائل مختلف نظیر نقش زنان در کسب‌و‌کار را برگزار می‌کند.سال گذشته فیسبوک تقریباً ۲.۷ میلیون دلار بای حفظ امنیت او هزینه کرده که تقریباً از دو برابر رقم مشابه در سال ۲۰۱۵ کمی بیشتر است.

جف بزوس مدیر عامل آمازون

امنیت

بنیانگذار آمازون در حال حاضر نه تنها ثروتمندترین فرد کره‌ی زمین است، بلکه به ادعای نشریه‌ی بلومبرگ ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن به شمار می‌رود , ارزش دارایی کلی‌اش بیش از ۱۵۰ میلیارد تخمین زده می‌شود. با این حال نسبت به دو مدیر ارشد فیسبوک هزینه‌ی کمتری را خرج امنیت خود می‌کند.

شرکت آمازون از سال ۲۰۱۰ به بعد سالانه ۱.۶ میلیون دلار را صرف هزینه ی تامین امنیت مدیرعاملش می‌کند. این در حالی است که در سال ۲۰۰۹ این رقم به ۱.۷ میلیون دلار رسید بود اما پیش از آن همواره در حدود ۱.۲ میلیون دلار برای امنیت جف بزوس خرج شده است.

لری الیسون رییس هیئت مدیره اوراکل

امنیت

با اینکه موسس کمپانی اوراکل در سال ۲۰۱۴ سمت مدیرعاملی را کنار گذاشت و عنوان رییس هیئت مدیره را برگزید اما از آن زمان به بعد هزینه ‌های امنیتی او تغییری نکرده است. اوراکل هم سالانه ۱.۵ میلیون از بودجه خود را صرف تامین امنیت الیسون می‌کند.

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل

امنیت

اگرچه هر کدام از بنیانگذاران گوگل یعنی لری پیج و سرگی برین که ارزش دارایی آنها ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، سالانه یک میلیون دلار به عنوان حقوق دریافت می‌کنند اما این شرکت هزینه‌ امنیتی خاصی برایشان در نظر نگرفته. با این وجود کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت هر سال ۶۸۳.۵ هزار دلار برای تامین امنیت ساندار پیچای هزینه می‌کند.

تیم کوک مدیر عامل اپل

امنیت

همانطور که می‌دانید ماه گذشته کمپانی اپل به اولین شرکت تبدیل شد که ارزش کلی سهامش رقم یک تریلیون دلار را می‌شکند. به همین دلیل تیم کوک قرار است به علت وفاداری و عملکرد مطلوبش ۱۲۰ میلیون دلار تحت هنوان پاداش دریافت کند. علاوه بر این کمپانی کوپرتینویی سالانه ۳۱۷.۳ هزار دلار برای تامین امنیت او کنار می‌گذارد.

پاول جاکوبز رییس هیئت مدیره کوالکام

امنیت

کوالکام از شرکت‌ های تولیدات نیمه هادی معروف به شمار می‌رود و چندی پیش هم موفق نشد که بزرگترین قرارداد خود را با مبلغ ۴۷ میلیارد دلار به سرانجام برساند. با این وجود این کمپانی که درگیری حقوقی دیرینه‌ای هم با اپل دارد، سال قبل ۲۹۱.۸ میلیون دلار صرف تامین امنیت پاول جاکوبز رییس هیئت مدیره‌‌اش کرده است.

جینی رومتی مدیر عامل IBM

امنیت

این کمپانی که به خاطر ساخت ابررایانه هایی با توان شکست اساتید بزرگ شطرنج شناخته می شود، سال گذشته ۱۷۷.۵ هزار دلار برای تامین امنیتی مدیر عامل خود هزینه می‌کند. به ادعای این کمپانی مبلغ یاد شده صرف سفر‌هایی با هواپیمای شخصی، پرسنل امنیتی، چک آپ سالانه و دیگر هزینه‌های اضافی شده است.

The post هزینه تامین امنیت بزرگان تکنولوژی؛ فیسبوک و آمازون در صدر appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط