مهاجم تورنمنت Madden NFL 19 به بازی کردن اعتیاد داشت

امتیاز دهید post

گزارش‌ها حاکی از این است که فردی که در جریان یک تورنمنت بازی در فلوریدا، باعث کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر شده، اعتیاد شدیدی به بازی‌های ویدیویی داشته،‌ در حدی که حتی از رفتن به حمام و مدرسه خودداری می‌کرده است.

دیوید کاتز پیش از این هم ۲ بار به دلیل مشکلات روحی در بیمارستان بستری شده بود. مادر او می‌گوید زمانی که یک‌بار کنسول بازی را برای خوابیدن از او گرفته،‌ دیوید به حدی عصبانی شده که اتاق خود را با مشت‌هایش سوراخ کرده است. همچنین او گاهی از رفتن به مدرسه خودداری می‌کرده و اختلافات شدیدی با مادرش داشته است. همچنین نباید از این نکته غافل شد که دیوید فرزند طلاق بوده و پدر و مادر او سر نحوه تربیتش با یکدیگر اختلاف داشتند.

اعتیاد به بازی‌های ویدیویی به یکی از بحث برانگیزترین مباحث در فضای مجازی و بین والدین تبدیل شده است. چندی پیش سازمان بهداشت جهانی اعتیاد به بازی های ویدیویی را به عنوان یک اختلال روانی طبقه بندی کرده است. مشکلاتی که اعتیاد به بازی‌های ویدیویی به وجود می‌آورد تنها محدود به درس نخواندن فرزندان نیست و به علت وجود چنین بحرانی، بسیاری از خانواده‌ها در معرض فروپاشی قرار گرفته‌اند.

مدتی پیش،‌ دکتر مارک گریفیتس که 30 سالی را مشغول مطالعه در مورد اختلالات مربوط به بازی های ویدیویی بوده،‌ حس این سرگرمی را همانند قمار کردن می‌داند:‌‌ «بازی های ویدیویی از دید روانشناختی نوعی قمار غیرمالی محسوب می شوند. قماربازان از پول واقعی استفاده می کنند و کاربران بازی های ویدیویی به امتیازات وابسته اند.»

ماه گذشته هم‌،‌ اعتیاد به بازی فورتنایت پای یک دختر 9 ساله را به روانپزشک کشانده بود. البته اعتیاد به بازی‌ها یک اختلال فراگیر نیست و تعداد کاربران بازی های ویدیویی که دچار این مشکل هستند، بسیار کوچک وخیلی کم تر از 1 درصد است و بسیاری از آن ها، از مشکلاتی نظیر اختلال دوقطعی یا اوتیسم هم رنج می برند.

نظر شما چیست؟‌ آیا اعتیاد به ویدیو گیم باعث رخ دادن چنین فاجعه‌ای شده یا موضوعاتی نظیر طلاق و اختلافات دیوید و مادرش در چنین اتفاقاتی موثر بوده‌اند.

The post مهاجم تورنمنت Madden NFL 19 به بازی کردن اعتیاد داشت appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط