ترامپ با مشوق های مالیاتی از اپل می خواهد خطوط تولیدش را از چین به آمریکا منتقل کند

امتیاز دهید post

اخیراً در مطلبی بررسی شده بود که چرا و چگونه تعرفه های مالیاتی جدید دونالد ترامپ می توانند اپل را در مقابل دیگر رقبا تضعیف کند. اکنون رئیس جمهور ایالات متحده راهکاری برای خروج اپل از این مشکل ارائه داده است.

دولت دونالد ترامپ از تابستان امسال تعرفه هایی را بر کالاهایی که از چین وارد می شوند اعمال کرده بود. با این حال هنوز اقدام به اعمال تعرفه ها بر محصولات الکترونیکی مرتبط با مصرف کنندگان نکرده بود اما به نظر می رسد به زودی این شرایط تغییر می کند. تعرفه های جدید می توانند بر بسیاری از شرکت های آمریکایی از جمله اپل تأثیر گذارند و در نهایت موجب گران شدن محصولات آنها شوند. اپل اعتقاد دارد این موضوع می تواند آنها را در مقابل رقبا تضعیف کند.

ترامپ در یک توییت اعلام کرده که اپل باید تولید خود را به ایالات متحده بازگرداند تا از تعرفه های ایالات متحده مرتبط با نبرد تجاری این کشور با چین بگریزد و به عبارتی هیچ مالیاتی نپردازد. ترامپ همچنین از مشوق های مالیاتی برای شرکت ساکن کوپرتینو خبر داده است.

البته باید اشاره کرد که همین حالا هم اپل کامپیوترهای مک پرو را در ایالات متحده مونتاژ می کند. سال گذشته این شرکت یک میلیارد دلار در شرکت کورنینگ، تولید کننده شیشه های محافظ نمایشگر سرمایه گذاری کرد. ترامپ نیز در سال جاری میلادی تیم کوک را متعهد به ساختن سه کارخانه بزرگ در ایالات متحده کرده بود. اپل اعلام کرده بود که می تواند صدها میلیارد دلار در سال های آتی برای به کار گیری کارمندان بیشتر و سرمایه گذاری محلی برای ساخت و نیز در زمینه زیر ساخت های زنجیره تأمین در ایالات متحده هزینه کند.

ترامپ و اپل

انتقال کارخانه های اپل به ایالات متحده می تواند این شرکت را از تعرفه های مالیاتی برهاند. با این حال این موضوع به معنی ارزان تر شدن محصولات اپل نخواهد بود. چین از کشورهایی است که جذابیت بالایی برای شرکت های فناوری محور تولیدی دارد. نیروی کار در این کشور ارزان است و کارخانه های تولیدی که قطعات متعدد را می سازند، در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. به همین دلایل انتقال کارخانه ها می تواند هزینه های هنگفتی را بر اپل تحمیل کند.

«اسکات لینسیکوم»، حقوقدان حوزه تجارت اشاره کرده که تولید آیفون ها در ایالات متحده می تواند موجب گران تر شدن آنها شود. در سال 2014 گزارشی اشاره کرده بود که تولید قطعات هر گوشی هوشمند اپل در چین هزینه ای حدود 190 دلاری دارد. در حالی که تولید آن در ایالات متحده در حدود 600 دلار هزینه بر می دارد.

The post ترامپ با مشوق های مالیاتی از اپل می خواهد خطوط تولیدش را از چین به آمریکا منتقل کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط