نتفلیکس آخرین امیدهای هواداران فرانک آندروود را نقش‌برآب کرد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

شبکه نتفلیکس تیزر کوتاهی از فصل ششم سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) منتشر کرده که آخرین امیدهای بخشی از هواداران این مجموعه تلویزیونی را کاملا از بین برده است.

خانه پوشالی مجموعه‌ای است که پخش آن از فوریه سال ۲۰۱۳ آغاز شد و به ترتیب از همین تاریخ تا سال ۲۰۱۷ شاهد پخش ۵ فصل این سریال بوده‌ایم. فصل پنجم سریال از اواخر ماه می سال ۲۰۱۷ آغاز شد و از سال ۲۰۱۷ تا کنون هوادارن بسیاری در انتظار ادامه مجموعه خانه پوشالی بودند.

در تیزر کوتاه پخش شده رابین رایت را می‌بینیم که بالای قبر فرانک آندروود ایستاده است. وضعیتی که ناخودآگاه جنبه‌های نمادینی هم دارد؛ مرگ یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای تلویزیونی این سال‌ها و احتمالا مرگ تدریجی یکی از هنرپیشه‌های هالیوود که حالا باید با عواقب رفتارهای گذشته‌اش مواجه شود.

خانه پوشالی یک شخصیت مرکزی داشت که شاید اغراق‌آمیز نباشد اگر بگوییم بدون وجود او سریال تا همین‌جا هم توان پیش‌آمدن و جذب مخاطب را نداشت؛ فرانک آندروود با بازی کوین اسپیسی. یک سیاست‌مدار زیرک و بی‌رحم که برای به دست آوردن قدرت بیشتر، حاضر است هر کاری بکند. اسپیسی با بازی تاثیرگذارش به خانه پوشالی روح خاصی دمید و در واقع بسیاری از مخاطبان سریال این مجموعه را بخاطر او دنبال می‌کردند. در عین حال بسیاری از کسانی که در انتظار فصل جدید این مجموعه بودند هم در انتظار فهمیدن این نکته بودند که فرانک آندروود دوباره چطور و با چه حیله‌هایی قرار است رقبایش را حذف کند و قدرت را به چنگ بیاورد.

تیزر جدید سریال همه این خیالات را باطل کرد؛ در تیزر جدید فرانک آندروود، شخصیت اصلی ۵ فصل قبل مرده است و سریال این‌بار روی همسر او کلر آندروود متمرکز شده. البته حذف کوین اسپیسی از سریال خانه پوشالی اتفاق چندان غیرمنتظره‌ای نبود. سال گذشته بود که با ظهور جنبش #MeToo درباره اذیت و آزارجنسی، آنتونی رپ بازیگر و خواننده آمریکایی اسپیسی را به آزار جنسی متهم کرد. باز شدن این پرونده قدیمی باعث شد ۱۴ نفر دیگر هم پا پیش بگذارند و این ستاره سینما را از عرش به فرش بیاورند.

با مطرح شدن این اتهام کوین اسپیسی به سرعت از پروژه خانه پوشالی اخراج شد و دست‌اندرکاران مجموعه فیلم‌برداری را متوقف کردند تا فکر چاره‌ باشند. نتیجه نهایی چندان دور از انتظار نبود، نتفلیکس می‌دانست با رسوایی پیش‌‎آمده استفاده از کوین اسپیسی و حفظ شخصیت فرانک آندروود در مجموعه خانه پوشالی ممکن است بهای سنگینی برای کل شرکت داشته باشد. در عین حال این نکته هم پرواضح بود که خانه پوشالی بدون آندروود اساسا چنگی به دل نمی‌زند. به این ترتیب قرار بر این شد که فصل ششم سریال آخرین فصل مجموعه باشد و رابین رایت در نقش کلر آندروود نقش اصلی مجموعه را به عهده بگیرد. در پایان فصل پنجم فرانک آندروود مجبور به استعفا شد و قدرت در دست همسرش کلر آندروود افتاد. بعضی از مخاطبان منتظر بودند ببینند رابطه خصمانه این زوج و گردش قدرت سیاسی عاقبت به کجا خواهد رسید و فرانک آندروود چطور می‌تواند دوباره شرایط را به نفع خودش برگرداند اما دیگر خبری از فرانک آندروود نخواهد بود. در تیزر کوتاه پخش شده رابین رایت را می‌بینیم که بالای قبر فرانک آندروود ایستاده است. وضعیتی که ناخودآگاه جنبه‌های نمادینی هم دارد؛ مرگ یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای تلویزیونی این سال‌ها و احتمالا مرگ تدریجی یکی از هنرپیشه‌های هالیوود که حالا باید با عواقب رفتارهای گذشته‌اش مواجه شود.

پخش فصل ششم سریال خانه پوشالی از یازدهم آبان‌ماه و در قالب ۸ قسمت آغاز می‌شود تا کل این مجموعه به پایان برسد.

The post نتفلیکس آخرین امیدهای هواداران فرانک آندروود را نقش‌برآب کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط