وقتی دونالد ترامپ بدون مدرکی موثق، گوگل را به جبهه‌گیری سیاسی متهم می‌کند

امتیاز دهید post

بعد از انتشار یک توییت، حذف آن و انتشار دوباره اش توسط دونالد ترامپ که مدعی می شد گوگل «صدای محافظه کاران را خفه می کند»، رییس جمهور آمریکا اخیراً ویدیویی در حساب توییتری خود منتشر کرده که یک حمله تمام عیار به گوگل به حساب می آید. در این ویدیو گفته می شود که گوگل برخلاف دوران باراک اوباما، لینک های مربوط به لایو استریم سخنرانی وضعیت کشور که مدتی پیش توسط ترامپ انجام شد را در صفحه اصلی خود قرار نداده است.

گوگل در بیانیه رسمی خود می گوید که این موضوع کاملاً صحت ندارد و نخستین سخنرانی رییس جمهور در کنگره (مانند سخنرانی امسال ترامپ)، سخنرانی وضعیت کشوری که به صورت میان دوره ای انجام می شود به حساب نمی آید. اما گذشته از این مسئله، ترامپ مدعی شده که هیچ لینکی به سخنرانی سال 2018 از سوی گوگل منتشر نشده اما این کمپانی می گوید که این موضوع صحت ندارد.

کاربران ردیت مثل همیشه دست به کار شده اند و در ساب ردیت مربوط به دونالد ترامپ اسکرین شاتی را منتشر کرده اند که لینک های فعال را به هنگام برگزاری سخنرانی نمایش می دهد. علاوه بر این، کاربران دریافته اند که لوگوی گوگل به هنگام برگزاری این رویداد، کاملاً با آنچه در ویدیو نمایش داده می شود تفاوت داشته و بنابراین آنچه تیم ترامپ منتشر کرده کاملاً بی اساس است؛ آرشیوهای اینترنتی هم این موضوع را تایید می کنند.

اما حتی اگر ادعای ترامپ صحت داشته باشد که تمام شواهد دقیقاً عکس این موضوع را نشان می دهند، مشخص نیست که رییس جمهور آمریکا عدم نمایش لینک یوتوبی که البته در وب سایت کاخ سفید قرار گرفته را چطور همچون مدرکی دال بر جبهه گیری کمپانی های تکنولوژی تلقی می کند؛ آن هم در حالی که تقریباً تمام شبکه های خبری و کانال های تلویزیونی به پوشش آن پرداخته اند.

در بخشی از پاسخ رسمی گوگل به ادعای ترامپ آمده:

در روز 30 ژانویه 2018، ما لایو استریم مربوط به سخنرانی وضعیت کشور رییس جمهور ترامپ را در صفحه اصلی google.com هایلایت کردیم. ما به صورت معمول نخستین سخنرانی در کنگره توسط رییس جمهور را پرومد نمی کنیم. به همین خاطر، این آدرس ها در سال 2009 و 2017 در صفحه اصلی گوگل به نمایش در نیامدند.

The post وقتی دونالد ترامپ بدون مدرکی موثق، گوگل را به جبهه‌گیری سیاسی متهم می‌کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط