توییتر ممکن است فهرستی از افراد برای آنفالو کردن را به شما پیشنهاد کند

امتیاز دهید post

به گفته مت ناوارا، مدیر سابق شبکه‌های اجتماعی وبسایت The Next Web توییتر مشغول آزمایش قابلیتی بوده که به کاربران آنفالو کردن بعضی حساب‌های کاربری را پیشنهاد می‌کرده. ظاهرا این آزمایش فقط چند روز به طول انجامیده، اما بازخوردهای زیادی داشته است.

یکی از مقامات توییتر در گفتگو با وبسایت ورج دلیل آزمایش چنین قابلیتی را این گونه توصیف می‌کند: «ما می‌دانیم که مردم در توییتر یک تایملاین مناسب می‌خواهند. یک روش برای رسیدن به چنین تایملاینی این است که افرادی که معمولا با آن‌ها سر و کار ندارید را آنفالو کنید. بنابراین ما یک آزمایش بسیار کوچک انجام دادیم تا به واسطه آن حساب‌های کاربری که مردم با آن‌ها درگیر نبودند را برای آنفالو کردن به آن‌ها پیشنهاد کنیم.»

اگر چه آزمایش این قابلیت به خودی خود مسئله‌ی جنجال برانگیزی نیست، اما در صورت ارائه برای توییتر می‌تواند مشکلات زیادی را برای این شبکه اجتماعی بیافریند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و راست گرایان محافظه کار این کشور معتقدند که توییتر حامی لیبرال‌هاست است و از روش‌های مختلفی مثل مسدود کردن حساب‌های کاربری، گرفتن نشان تأیید حساب کاربری یا حتی کاستن از اولویت نمایش توییت‌های راست گرایان به صورت الگوریتمی، در حق آن‌ها بی عدالتی می‌کند.

اگر چه تمام ادعاهای آقای ترامپ تا کنون بی اساس بوده و به اثبات نرسیده، اما او همچنان از حمله به کمپانی‌های تکنولوژی دست بردار نیست. رئیس جمهور آمریکا روز گذشته مدعی شد که گوگل اخبار مثبت مرتبط با او را از نتایج خود حذف می‌کند. وی همچنین به فیسبوک و توییتر هم «هشدار داد» که در این ورطه نیفتند چرا که در این صورت دولت آمریکا به این اقدامات واکنش نشان خواهد داد.

شکی نیست که توییتر با ادامه آزمایش این قابلیت، آتش انتقادات از خود را شعله‌ور تر خواهد کرد. اگر چه ارائه قابلیتی برای آنفالو کردن افراد به خودی خود چیز بدی نیست، ولی «زمان» آزمایش آن موضوعی است که آن را به قابلیتی جنجالی تبدیل کرده و در صورت ادامه توییتر را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

The post توییتر ممکن است فهرستی از افراد برای آنفالو کردن را به شما پیشنهاد کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط