اپل شرکتی که عینک‌های واقعیت افزوده می‌سازد را خرید

امتیاز دهید post

اپل اخیرا استارتاپ Akonia Holographics که در زمینه تولید عینک‌های واقعیت افزوده فعالیت می‌کند را خرید و یک بار دیگر به این شایعه که اپل مشغول طراحی هدست واقعیت افزوده است دامن زد.

نمایشگر هدست‌های این شرکت از تکنولوژی HoloMirror استفاده می‌کند که منجر به شفافیت بالا و نمایش رنگی کامل می‌شود و باریک‌ترین و سبک‌ترین نمایشگر پوشیدنی به حساب می‌اید.

اپل این خرید را در گفتگو با رویترز تایید کرده و در بیانیه‌ای گفته: «اپل هر از گاهی شرکت‌های کوچک‌تر را می‌خرد و ما عموما در مورد نقشه‌ها و اهدافمان صحبت نمی‌کنیم.»

آکونیا هولوگرافیکس سال ۲۰۱۲ توسط دانشمندان حوزه هولوگرافی که روی ذخیره داده‌های هولوگرافی تمرکز داشتند تاسیس شد و بعدها به سراغ نمایشگرها و عینک‌های واقعیت افزوده رفتند.

مشخص نیست که چه زمانی اپل این شرکت را خریده اما منابع رویترز می‌گویند اپل طی ۶ ماه گذشته بسیار ساکت بوده و احتمالا این ماجرا به ۶ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ بر می‌گردد.

منابع مختلفی می‌گویند اپل واحدی متشکل از صدها کارمند دارد که روی حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مشغول پژوهش هستند تا راه ورود به این فضا را برای محصولات آتی اپل پیدا کنند.

گفته شده اپل مشغول توسعه چندین نسخه آزمایشی است از جمله یک هدست AR/VR با نمایشگر 8K برای هر چشم و یک عینک هوشمند واقعیت افزوده که نمایشگر جداگانه، پردازنده و سیستم عامل rOS (سیستم عامل مخصوص واقعیت افزوده/مجازی) که سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ از راه می‌رسد.

در نوامبر ۲۰۱۷، اپل شرکت Vrvana را خرید که در زمینه هدست واقعیت ترکیبی فعال است و محصولی به نام Totem ساخته. بنابراین خریدن آکونیا هولوگرافیکس دومین خرید اپل در این زمینه محسوب می‌شود.

The post اپل شرکتی که عینک‌های واقعیت افزوده می‌سازد را خرید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط