پروژه جدید استیون اسپیلبرگ؛ بازسازی یک موزیکال مشهور

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

استیون اسپیلبرگ کارگردان صاحب‌نام هالیوود قصد دارد فیلم مشهور West Side Story (داستان وست ساید یا داستان کناره غربی) را تابستان سال ۲۰۱۹ بازسازی کند. این فیلم سینمایی پیش از این در سال ۱۹۶۱ توسط رابرت وایز و جروم رابینز ساخته شده بود. فیلم‌نامه این فیلم سینمایی از تراژدی رومئو و ژولیت نوشته ویلیام شکسپیر الهام گرفته شده است. فیلم در زمان اکران مورد تحسین و تمجید گسترده قرار گرفت و موفق شد ۱۰ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به دست آورد.

اسپیلبرگ که ۷۱ سال سن دارد هیچ نشانی از بازنشستگی یا نزدیک شدن به روزهای کم‌کاری از خود نشان نداده است و مثل سال‌های گذشته مشغول فیلم‌سازی است و حتی نسبتا پرکار به نظر می‌رسد. اسپیلبرگ سال گذشته با فیلم The Post در مراسم اسکار و سینماهای آمریکا حضور داشت و امسال هم فیلم Ready Player One را روی پرده داشت. طبق برنامه‌هایی که پیشتر اعلام شده بود اسپیلبرگ قصد ساخت فیلم سینمایی Indiana Jones 5 را برایLucasfilm داشت اما این قسمت از مجموعه به تاخیر افتاد و قرار است پس از بازنویسی فیلم‌نامه در سال ۲۰۲۱ اکران شود و احتمالا شروع فیلم‌برداری آن هم تا سال ۲۰۲۰ اتفاق نخواهد افتاد. حال اسپیلبرگ فرصت بیشتری دارد تا روی بازسازی West Side Story، یکی از موزیکال‌های کلاسیک هالیوود متمرکز شود.

اسپیلبرگ ابراز امیدواری کرده که شروع فیلم‌برداری این بازسازی تابستان سال آینده خواهد بود؛ گرچه نمی‌توان این تاریخ را قطعی در نظر گرفت. به نظر می‌رسد این اثر سینمایی در میان همه پروژه‌هایی که اسپیلبرگ قصد شروع کردن‌شان را دارد طولانی‌تر است. دو گروه مختلف از بازیگران از آغاز سال ۲۰۱۸ برای این فیلم فراخوانده شدند و انتخاب آن‌ها از امسال شروع شده.

بازسازی West Side Story از سال‌های گذشته یکی از دل‌مشغولی‌های اسپیلبرگ بود؛ او پیش از این در سال ۲۰۱۴ هم نسبت به بازسازی این اثر ابراز تمایل کرده بود.

اسپیلبرگ در این فیلم دوباره با تونی کوشنر به عنوان فیلم‌نامه‌نویس همکاری می‌کند؛ نویسنده‌ای که در فیلم‌هایی چون Munich وLincoln هم با اسپیلبرگ همکاری کرده بود و استودیوی فاکس قرن بیستم که تولیدکننده این اثر است امیدوار است از طریق این همکاری موفقیت فیلم‌های قبلی دوباره تکرار شود. پیش از این گفته شده بود کارگردان و نویسنده مذکور روی اثر دیگری به نام The Kidnapping of Edgardo Mortara هم در حال همکاری هستند اما حال مشخص شده کهWest Side Story اولویت اصلی این دو هنرمند است.

بازسازی West Side Story از سال‌های گذشته یکی از دل‌مشغولی‌های اسپیلبرگ بود؛ او پیش از این در سال ۲۰۱۴ هم نسبت به بازسازی این اثر ابراز تمایل کرده بود. حال به نظر می‌رسد بالاخره شرایط ساخت این اثر فراهم شده و برای بسیاری از هواداران اسپیلبرگ جالب است که ببینند غول ساخت بلاک‌باستر و درام‌های تاریخی، این بار در مواجهه با یک اثر موزیکال چه عملکردی خواهد داشت. باید دید این کارگردان مشهور هالیوود قادر است موفقیتی در حد و اندازه اثر اصلی برای این بازسازی ایجاد کند یا نه.

The post پروژه جدید استیون اسپیلبرگ؛ بازسازی یک موزیکال مشهور appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط