گوشی میان‌رده HTC U12 Life رسما معرفی شد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

ساعاتی پیش گوشی HTC U12 Life رسما معرفی شد. این گوشی میان‌رده نسل جدید U11 Life محسوب می‌شود که سال گذشته روانه بازار شد. شرکت HTC برای این گوشی از صفحه‌نمایش ۶ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ با نسبت تصویر ۱۸:۹ و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ استفاده کرده است. هرچند بسیاری از شرکت‌های سازنده به استفاده از بریدگی نمایشگر روی آورده‌اند، اما HTC بار دیگر از بهره‌گیری از این مشخصه اجتناب کرده است. در عوض در بخش فوقانی و پایینی شاهد کاهش اندازه حاشیه‌ها هستیم.

مهم‌ترین تفاوت گوشی HTC U12 Life با نسل قبلی آن در طراحی آن‌ها است. شرکت HTC این گوشی را در دو رنگ ارغوانی و آبی روانه‌ی بازار می‌کند. با توجه به طراحی دو رنگه این گوشی، رنگ آبی آن در زیر نور مستقیم خورشید تقریبا به رنگ سیاه بدل می‌شود و رنگ ارغوانی هم در چنین حالتی بیشتر به رنگ نقره‌ای درمی‌آید. به دلیل همین طراحی دوگانه برای پنل پشتی، بخش پایینی این پنل شکل و شمایل ماتی دارد و به همین خاطر کمتر لغزنده است اما بخش فوقانی طراحی براقی دارد.

گوشی HTC U12 Life

قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶ است که ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم آن را همراهی می‌کنند. گوشی HTC U12 Life از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند که در یکی از این جایگاه‌ها می‌توان کارت حافظه microSD قرار داد. اسنپ‌دراگون ۶۳۶ به کار رفته در مقایسه اسنپ‌دراگون ۶۳۰ موجود در U11 Life از ۴۰ درصد عملکرد پردازشی و ۱۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر بهره می‌برد. انرژی این گوشی را هم یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

در پنل پشتی این گوشی دوربین دوگانه قرار دارد که شامل دو دوربین ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی است. برخلاف U12 پلاس، دوربین سلفی این گوشی به‌صورت واحد و از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دیافراگم دوربین‌های اصلی و دوربین سلفی هم f/2.0 است.HTC برای دوربین سلفی این گوشی یک فلش LED هم تعبیه کرده و این دوربین مجهز به قابلیت HDR است.

گوشی HTC U12 Life

از دیگر ویژگی‌های این گوشی، می‌توانیم به بهره‌گیری از اسپیکرهای استریو و جک هدفون اشاره کنیم.HTC گفته که به دلیل استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، این گوشی از فضای کافی برای بهره‌گیری از جک هدفون بهره می‌برد و به همین خاطر این مشخصه در بدنه این گوشی تعبیه شده است. متاسفانه، این گوشی همراه با اندروید ۸.۱ عرضه می‌شود و از برند اندروید وان هم بی‌بهره است.

قیمت این گوشی کمتر از نصف قیمت U12 پلاس است و این یعنی کاربران با پرداخت ۳۹۰ دلار می‌توانند این گوشی را خریداری کنند. در اواخر ماه سپتامبر این گوشی در بازار اروپا عرضه می‌شود و برخلاف گوشی U11 Life، گوشی HTC U12 Life روانه‌ی بازار آمریکا نخواهد شد.

منبع: The Verge

The post گوشی میان‌رده HTC U12 Life رسما معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط