اریکسون امکان استفاده از دکل مخابراتی 4G به عنوان 5G را فراهم می کند

امتیاز دهید post

شرکت اریکسون به تازگی از راهکاری گفته که بر اساس آن توسعه شبکه های مخابراتی نسل 4 به نسل 5 سرعت بیشتری می یابد و امکان استفاده از تجهیزات نصب شده در دکل های 4G برای نسل جدید فراهم می شود.

برای اپراتورهای مخابراتی یکی از بزرگترین چالش های پیش رو پیاده سازی نسل بعدی شبکه های سلولی، نسل پنج (5G) است. این نسل معمولاً نیاز به نصب تجهیزات جدید در دکل های مخابراتی دارند.

بر اساس گزارش ها این موضوع تنها برای ایالات متحده هزینه ای 200 میلیارد دلاری را به دنبال دارد. روش جدیدی که اریکسون ارائه داده از طریق به روز رسانی نرم افزاری این شرکت که «اشتراک گذاری طیف اریکسون» نام دارد می تواند دکل های 4G را به دکل های ترکیبی 4G و 5G بدل کند.

به این ترتیب گجت های سازگار با فناوری 5G می توانند از فرکانس های 2.5 گیگاهرتز که برای نسل چهارم کاربرد دارد سیگنال ها را ارسال کنند. بنا بر گفته این شرکت، به روز رسانی نرم افزاری مورد بحث می تواند بر سیستم های رادیویی اریکسون که از سال 2015 عرضه شده اند از راه دور نصب شود.

جایگزینی آنتن های 4G با نمونه های 5G موجب می شود شبکه های 4G کمتری در دسترس باشند اما بر اساس آنچه اریکسون اعلام کرده این راهکار می تواند بدون نیاز به جایگزینی تجهیزات، فناوری جدید را به دکل ها بیاورد.

اریکسون انتظار دارد اشتراک گذاری طیف به اپراتورها این امکان را می دهد که از باندهای رادیویی میانه و پایین تر برای فراهم کردن پوشش خارجی بهتر بهره ببرند.

اما مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد زمان رونمایی از گوشی های سازگار با فناوری 5G است. به گفته کوالکام انتظار می رود در نیمه اول سال 2019 گوشی های هوشمند سازگار با فناوری نسل 5 روانه بازار شوند در حالی که اریکسون اعلام کرده این راهکار در نیمه دوم سال 2019 از راه خواهد رسید. به این ترتیب نباید انتظار داشت که به محض از راه رسیدن اولین گوشی های 5G در تمام دنیا بتوان از این فناوری بهره برد.

The post اریکسون امکان استفاده از دکل مخابراتی 4G به عنوان 5G را فراهم می کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط