Xperia XZ3 با نمایشگر OLED معرفی شد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بالاخره شایعات به پایان رسید و گوشی Xperia XZ3 ساعاتی پیش در نمایشگاه IFA در شهر برلین معرفی شد. همانطور که انتظار می‌رفت، حداقل ظاهر این گوشی بسیار شبیه به نسل قبلی خود بوده و نمی‌توان به آن نگاه کرد و یاد Xperia XZ2 نیفتاد.

تفاوت این دو گوشی را وقتی XZ3 را روشن کنید خواهید دید. نمایشگر ۵.۷ اینچی LCD در گوشی قبلی، حالا با یک پنل OLED شش اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۸۸۰ جایگزین شده و نسبت ۱۸:۹ هم خواهد داشت. همچنین XZ3 با ۳۳۳۰ میلی‌آمپر، باتری تقریبا حجیم‌تری خواهد داشت و از همه مهم‌تر، با اندروید پای عرضه خواهد شد. شاید بتوان گفت این گوشی اولین گوشی است که با اندروید ۹.۰ یا همان اندروید پای عرضه می‌شود.

باقی سخت‌افزار این گوشی اما تقریبا با نسل قبلی یکسان خواهد بود. پردازنده اسنپ‌دراگن ۸۴۵ در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم و همینطور ۶۴ گیگابایت حافظه رم، مشخصات اصلی سخت افزاری این گوشی است. شیشه جلویی دستگاه خمیدگی بسیار کمی در لبه‌های کناری داشته و سنسور اثر انگشت نیز در پشت و قاب شیشه‌ای گوشی جای گرفته است. دوربین‌ها نیز تقریبا یکی خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی نیز ۱۹ مگاپیکسلی است که توانایی فیلم‌برداری ۴K HDR را دارا است. همچنین فیلم‌برداری فوق آهسته با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه با رزولوشن ۱۰۸۰P نیز در این گوشی هم وجود خواهد داشت. دوربین جلوی گوشی اما بهتر شده و اکنون یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد و ویژگی اسکن سه بعدی چهره برای این دوربین هم مثل نسل‌ قبلی در نظر گرفته شده است.

به جای تغییرات بزرگ رو برد اصلی این گوشی، سونی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده است. مثل هر شرکت دیگری، امروز هم سونی چندین بار از کلمه AI در مراسم معرفی Xperia XZ3 خود به کار برد ولی قرار نیست هوش مصنوعی در بخش دوربین کاربرد داشته باشد. حاشیه‌های کناری نمایشگر Xperia XZ3 به لمس حساس بوده و سونی آن‌ها را Side Sense می‌نامد. با لمس این حاشیه‌ها، گوشی یک منوی جدید باز می‌کند که در آن لیستی از اپلیکیشن‌هایی است که گوشی حدس می‌زند اکنون قصد باز کردن آن را دارید. همچنین یک ویزگی Samrt Launch نیز وجود دارد که هربار گوشی را برای عکس گرفتن کج کنید، اپلیکیشن دوربین به صورت خودکار باز می‌شود تا با سرعت هرچه تمام‌تر، عکس بگیرید و سوژه‌ها را از دست ندهید.

به جز این موارد، دیگر می‌توان گفت همه چیز Xperia XZ3 با نسل قبلی خود یکی بوده. برای مثال هنوز موتور ویبره دینامیک در این گوشی حضور دارد که در بازی‌ها یا تماشای محتوای ویدیویی، تجربه جذبی را به ارمغان می‌آورد. اما آیا این مجموعه بروزرسانی‌ها قابل پذیرش است؟ بله؛ اما ما هنوز درک نمی‌کنیم که چرا سونی باید دو گوشی که تا این حد از نظر مشخصات سخت‌افزاری و حتی طراحی شبیه به هم هستند را با فاصله تنها چندماه از یکدیگر معرفی کند.

فروش این گوشی از ماه اوت یعنی حدود ۳۰ روز دیگر آغاز می‌شود و قیمت آن ۹۰۰ دلار تعیین شده است. شما درباره این گوشی چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post Xperia XZ3 با نمایشگر OLED معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط