آیا دوربین های پوشیدنی ثبت جرایم پلیس خیلی راحت هک می شوند؟

امتیاز دهید post

دوربین های پوشیدنی پلیس چند سالی است که در ناوگان امنیتی کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند و در کشور ما نیز هر از گاهی خبر فراگیر شدن قریب الوقوع این ابزارها منتشر می شود.

از نقطه نظر حقوقی، دوربین های پوشیدنی ابزار مناسبی برای ثبت عملکرد مأموران پلیس و همچنین جمع آوری مدرک از صحنه های جرم هستند و در کنار جلوگیری از توسل به خشونت پلیس، برای رفع اتهامات بی پایه از مأموران مورد استفاده قرار می گیرند.

اما اخیراً «جاش میچل» متخصص حوزه امنیت در کنفرانس هکری «DefCon» لاس وگاس اظهار داشته دوربین های پوشیدنی پلیس به راحتی قابل هک و دستکاری از راه دور هستند. او برای اثبات ادعای خود دوربین های 5 برند مختلف را در جریان کنفرانس خود هک کرد و درباره خطرات احتمالی سوءاستفاده از آنها هشدار داد.

دوربین های پوشیدنی

به گفته وی در صورت نفوذ هکرها به سیستم دوربین، امکان حذف یا دستکاری داده ها وجود داشته و حتی با گسترش نفوذ در ابزارهای بیشتر، مهاجمان توانایی دستیابی به فراداده ها برای تحلیل عملکرد نیروی پلیس را خواهند داشت. از سوی دیگر مجرمان امکان ردیابی افسران پلیس را به دست می آورند که این مورد نیز خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

دوربین های مورد بررسی بدون نیاز به نوشتن برنامه هک اختصاصی قابل نفوذ بودند

طبق اظهارات میچل، دوربین های مورد بررسی بدون نیاز به نوشتن برنامه هک اختصاصی قابل نفوذ بودند و در اکثر موارد کوچکترین مقاومتی در مقابل حمله از خود نشان نمی دادند. او اشاره می کند که در بعضی موارد که دوربین ها اطلاعات را رمزنگاری می کنند، کلید دسترسی (پسورد) نام همان فایل بوده و حتی این دوربین ها به راحتی اجازه تغییر فِرم وِر (سفت افزار) و داده های داخلی را به مهاجم می دهند.

گفتنی است آقای میچل راهکارهایی را برای حل و فصل مشکل ارائه داده که البته به کارگیری همه آنها به معنی توسعه و خریداری دوربین های کاملاً جدید است. بعضی از این این راهکارها عبارتند از: امضای دیجیتال اطلاعات توسط دوربین، امضای دیجیتال سفت افزار دوربین ها، رندم کردن تمام اطلاعات SSID و MAC، استفاده از مکانیزم های نوین جلوگیری از نفوذ و بروزرسانی مداوم نرم افزار.

ماجرای فرار دوج چلنجر هلکت از دست پلیس آمریکا

The post آیا دوربین های پوشیدنی ثبت جرایم پلیس خیلی راحت هک می شوند؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط