اصالت از آن FAW؛ طراح مشهور رولزرویس به چین می رود

امتیاز دهید post

حدود سه ماه پیش بود که گیلز تیلور (Giles Taylor) در اقدامی غیر منتظره تصمیم گرفت کمپانی رولزرویس را ترک کند. قبل از این تصمیم آقای تیلور به مدت شش سال رهبری دپارتمان طراحی رولزرویس را بر عهده داشت.

حال خبر می رسد این طراح برجسته در یک حرکت غیر قابل پیشبینی دیگر با چینی ها به توافق رسیده و به شرکت Hongqi که یکی از زیر مجموعه های گروه FAW محسوب می شود، پیوسته است. آقای تیلور به عنوان معاون ارشد دپارتمان طراحی بخش بین الملل و مدیر تیم نوآوری انجام وظیفه خواهد کرد.

به طور دقیق تر آقای تیلور مسئولیت تدوین استراتژی های طراحی و خلق کانسپت های منحصر بفرد برای برند لوکس Hongqi را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر این وی به راه اندازی مرکز طراحی پیشرفته FAW در مونیخ کمک نموده و بر اتخاذ یک فلسفه طراحی قابل قبول بین المللی در بین تمام محصولات FAW – از جمله اتومبیل های خودران – نظارت خواهد کرد.

hongqi

سر طراح سابق رولزرویس در مونیخ ساکن شده و در مرکز طراحی پیشرفته FAW یک تیم رده بالا را مدیریت خواهد نمود. تمرکز بر روی توسعه خودروهای مفهومی و خیابانی با برند Hongqi هدف اصلی این مرکز پیشرفته عنوان شده است.

گیلز تیلور کارنامه پرباری در زمینه طراحی اتومبیل های لوکس و اشرافی دارد. همانطور که اشاره کردیم او از سال 2012 تا ژوئن 2018 به مدت شش سال سکاندار بخش طراحی رولزرویس بود. در طول این مدت مدل هایی مثل Dawn کانورتیبل، نسل جدید فانتوم و شاسی بلند کالینان تحت رهبری آقای تیلور خلق شدند. کانسپت خودران 103EX یکی دیگر از شاهکارهای این طراح نامی بود که در سال 2016 معرفی شد.

giles taylor (11)

قبل از پیوستن به رولزرویس، آقای تیلور به مدت 13 سال در کمپانی جگوار مشغول به کار بود، جایی که مدل هایی مثل نسل کنونی سدان XJ و اتومبیل اسپرت XK با رهبری وی طراحی شدند.

حال سوال مهمی که پیش میاید اینست که چرا مردی با چنین کارنامه درخشانی باید به شرکت FAW ملحق شود؟ در کنار انگیزه های مالی و دست و دلبازی چینی ها در پرداخت حقوق بالا، می توان تبدیل Hongqi به یک برند لوکس جهانی را از عمده دلایل گیلز تیلور برای پذیرش پیشنهاد FAW دانست. این چالش یقینا دشوارتر از حفظ جایگاه تثبیت شده رولزرویس بوده و نیاز به خلاقیت و تلاش زیادی دارد.

giles taylor (3)

آقای تیلور در این باره گفته:

من از آغاز کردن مسیر شغلی جدیدی که با FAW انتخاب کرده ام، بسیار خشنود هستم. Hongqi به عنوان قدیمی ترین و معروف ترین برند خودروساز چینی تاریخچه فرهنگی شاخص و عمیقی دارد. این برند المان های الهام بخش زیادی دارد که به واسطه آنها می توان خودروهای جدید و مدرنی را برای عصری نوین خلق کرد.

giles taylor (10)

ناگفته نماند برند Hongqi که در زبان ماندارین به معنای "پرچم قرمز" است، در سال 1958 تاسیس شده و در ابتدا فقط مقامات رده بالای دولتی اجازه استفاده از محصولات آن را داشتند. با احیای این برند لوکس در میانه های دهه 90 میلادی، اکنون تولیدات آن علاوه بر مقامات دولتی در اختیار طیف وسیع تری از مشتریان قرار می گیرد.

hongqi-l5-2

پیش از گیلز تیلور طراحان برجسته دیگری توسط خودروسازان چینی جذب شده اند. از جمله این افراد می توان به اندریاس دوفل (Andreas Deufel) طراح سابق مرسدس بنز و جیمز هوپ (James Hope) طراح سابق شرکت هایی مثل فورد، جنرال موتورز و دایملر کرایسلر اشاره کرد؛ این دو به ترتیب با گریت وال و چری همکاری می کنند.

Chery-James-Hope

پر واضح است که جذب طراحان شاخص از شرکت های مطرح اروپایی و آمریکایی، انقلابی در ظاهر خودروهای چینی ایجاد خواهد کرد. این تغییر با سرعت بالایی در حال رخ دادن بوده و اتومبیل های چینی اکنون با بدنه هایی خوش فرم تر و زیباتر نسبت به قبل راهی خیابان ها می شوند.

The post اصالت از آن FAW؛ طراح مشهور رولزرویس به چین می رود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط