هواوی مشغول توسعه جایگزین سیستم‌عامل اندروید نیست

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

در چند ماه اخیر، شایعات زیادی در مورد احتمال توسعه‌ی یک سیستم‌عامل جدید توسط شرکت هواوی منتشر شده است. اما روز گذشته، بعد از معرفی رسمی EMUI 9.0 که مبتنی بر اندروید ۹ است، رییس بخش نرم‌افزار این شرکت اعلام کرد که آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای توسعه جایگزین سیستم‌عامل اندروید ندارند.

هواوی به‌خوبی می‌داند که بخش زیادی از موفقیت سیستم‌عامل‌ها، به تنوع اکوسیستم اپلیکیشن‌های مربوط به آن برمی‌گردد.

با توجه به اینکه این شرکت همین الان به‌صورت فعالانه درگیر توسعه EMUI است، این مقام ارشد اعلام کرده که خلق یک سیستم‌عامل جدید، کار چندان سختی برای آن‌ها محسوب نمی‌شود. با این حال، هواوی به‌خوبی می‌داند که بخش زیادی از موفقیت سیستم‌عامل‌ها، به تنوع اکوسیستم اپلیکیشن‌های مربوط به آن برمی‌گردد. زیرا سابقه اندروید، همانند iOS اپل، به سال‌ها پیش برمی‌گردد و به همین خاطر میلیون‌ها اپلیکیشن متنوع برای این پتلتفرم‌های مختلف توسعه یافته است. در همین زمینه می‌توانیم به سیستم‌عامل تایزن توسعه‌یافته از طرف سامسونگ اشاره کنیم که به دلیل عدم وجود اپلیکیشن‌های متنوع، با شکست مواجه شد. مایکروسافت هم با توسعه‌ی ویندوز فون و ویندوز ۱۰ موبایل به خوبی متوجه این موضوع شد. با این حال، مشکلات مربوط به توسعه سیستم‌عامل جدید، محدود به عدم تنوع اپلیکیشن‌ها نیست.

علاوه بر این موضوع، هواوی برای بهره‌گیری از یک سیستم‌عامل جدید، باید تعداد زیادی قرارداد همکاری با شرکت‌های دیگر و حتی شرکت‌های مخابراتی که قصد فروش این گوشی‌ها را دارند، امضا کند. در نهایت، هرچند ایجاد یک سیستم‌عامل جدید به هواوی این اجازه را می‌دهد که کنترل بیشتری بر نرم‌افزار گوشی‌های خود داشته باشد، اما از لحاظ تجاری چنین اقدامی اصلا منطقی نیست.

منبع: Phone Arena

The post هواوی مشغول توسعه جایگزین سیستم‌عامل اندروید نیست appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط