هیلو 5 احتمالا برای پی سی نیز منتشر خواهد شد

امتیاز دهید post

باکس آرت (یا جلد نسخه فیزیکی) بازی هیلو 5 در جدیدترین به روزرسانی خود تغییراتی داشته که حاکی از انتشار آن روی پی سی است. پیرو استراتژی جدید شرکت مایکروسافت که بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان را برای کامپیوتر منتشر می کند، به هیچ وجه بعید نیست که هیلو 5 هم برای پلتفرم پی سی منتشر شود.

بعد از ظهور پلی استیشن 4 و همه گیر شدن آن بین گیمرهای ایرانی، بسیاری از آن‌هایی که طرفدار Halo بودند از تجربه نسخه پنجم این سری بازماندند. در کاور به روزرسانی شده تغییر بصری دیده نمی‌شود، تنها به جای عبارت «تنها روی ایکس باکس»، عبارت «انحصاری کنسول ایکس باکس» درج شده. این تغییر کوچک، برای عناوین انحصاری مایکروسافت که روی پلتفرم پی سی منتشر شده صدق می کند؛ پس نباید از چنین تغییری چشم پوشی کرد.

براساس استراتژی Xbox Play Anywhere، عناوین انحصاری مایکروسافت هم برای کنسول ایکس باکس و هم پلتفرم ویندوز قابل بازی هستند. عبارت «انحصاری کنسول ایکس باکس» روی کاور عناوینی همچون Sea of Thieves، بازی State of Decay 2 و حتی Ori and the Blind Forest نیز دیده می‌شود.

این نحوه نوشتاری تاکید می‌کند که بازی‌های نامبرده روی کنسول ایکس باکس قابل دسترسی هستند اما نه به صورت کاملاً انحصاری. بازی هیلو 5 که هیچ وقت رسماً برای پی سی معرفی نشده، نیازی به چنین تغییری ندارد مگر آنکه بخواهد برای پلتفرم دیگری منتشر شود که آن هم پی سی است.

هنوز در فروشگاه ایکس باکس، بازی هیلو 5 تنها روی کنسول ایکس باکس وان قابل دسترس است. به هر حال هیلو 5 هنوز به طور رسمی برای پی سی تایید نشده و باید منتظر مایکروسافت ماند.

طرفداران هیلو مشتاقانه منتظر عرضه یک هیلو مختص به پلتفرم پی سی هستند. به صورت تکنیکی، شما می‌توانید از طریق کامپیوتر به نقشه‌های مود Forge بازی هیلو 5 دسترسی داشته و تغییراتی در آن ایجاد دهید اما خبری از بازی اصلی نیست.

Halo 5: Guardians سال 2015 برای پلتفرم ایکس باکس وان منتشر شد و توانست تجربه تقریباً خوبی از دنیای هیلو به مخاطبان بدهد اما بسیاری این بازی را نسبت به عناوینی چون Halo 3 یا Halo: Reach متوسط می‌دانند.

The post هیلو 5 احتمالا برای پی سی نیز منتشر خواهد شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط