معرفی زودهنگام‌ تلوراید؛ تلاش تازه کره ای ها برای جبران شکست کیا موهاوی

5/5 - (1 امتیاز)

این هفته نمایشگاه مُد نیویورک است و کمپانی های خودروسازی مختلف از دیروز خودروهای خود را معرفی و در دسترس عموم قرار داده اند. آخرین کمپانی که تصور می رفت در این رویداد خودروی جدیدی را معرفی کند کیا موتورز بود. اما این کمپانی در اقدامی غافلگیرانه و زودهنگام شاسی بلند سایز بزرگ یعنی تلوراید، را در این نمایشگاه معرفی کرد.
مدل نمایشی ای که از این خودرو که در نمایشگاه نیویورک در دسترس عموم قرار گرفته مجهز به انبوهی از تجهیزات آفرودی بوده و به همین دلیل اجازه و امکان اینکه دیدی واضح از خودرو را به خصوص از روی تصاویر به مخاطبان نمی دهد. با این حال طرفداران این کمپانی می توانند مطمئن باشند که آنچه‌میبینید نسخه‌نهایی و تولیدی است و نه صرفا یک کانسپت.

براساس گفته های سایت سازنده تلوراید از اوائل سال آینده میلادی تولید انبوه خود را در سایت واقع در ایالت جیورجیا آمریکا آغاز خواهد کرد و رقبای خود یعنی سوبارو اَسِنت و شورولت تراورس را به چالش خواهد کشید.

گفته می شود که این شاسی‌بلند سه ردیفه که در جایگاهی بالاتر از سورنتو قرار گرفته فضای کافی برای جای گیری 8 نفر را در تریم های پایه خود فراهم می کند. به عبارت دیگر کیا تلوراید به اندازه یک مینی ون کاربردی با طراحی بسیار شکیل‌تر است.

اصلی‌ترین بازار تلوراید آمریکای شمالی خواهد بود اما مدیر طراحی کیا در اروپا احتمال عرضه در برخی بازارهای دیگر از جمله روسیه را رد نکرده است.

این تلاش کیا در حالیست که پیش از این عرضه کیا موهاوی به عنوان یک شاسی بلند فول سایز برای این کمپانی کره ای موفقیت چندانی به همراه نداشت. حضور خودروهای شاخص نظیر تویوتا لندکروزر، نیسان پاترول و انبوهی از خودروهای آمریکایی و اروپایی در این کلاس و کیفیت کابین ضعیف کیا موهاوی باعث شد تا کره ای ها موفقیت چندانی در بهره گیری از این بازار پر سود نداشته باشند. حالا اما تلوراید با طراحی ظاهری متفاوت خود می خواهد بار دیگر شانس کیا برای تاخت و تاز در این بخش از بازار را بیازماید.

The post معرفی زودهنگام‌ تلوراید؛ تلاش تازه کره ای ها برای جبران شکست کیا موهاوی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط