آخرین آمار سهم بازار گوشی‌های هوشمند: شکست مجدد اپل از هوآوی و افت سهام سامسونگ

امتیاز دهید post

شاید تصاحب جایگاه سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی دنیا هنوز برای هوآوی در حد آرزو باشد، اما شرکت چینی طی ماه‌های اخیر به خوبی اپل را پشت سر گذاشته. مطابق آخرین گزارشات منتشر شده، هوآوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ موفق شده که با تصاحب جایگاه اپل به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

با این وجود، وبسایت تحلیلی TrendForce پیش‌بینی کرده که سهم هر دو شرکت اپل و هوآوی از بازار طی بازه جولای تا سپتامبر پیش رو با یک کاهش قابل ملاحظه مواجه خواهد شد. هر چند انتظار می‌رود که فاصله میان دو شرکت طی همین دوره بیشتر از قبل بشود.

انتظار می‌رود که اوپو و شیائومی در سه ماهه سوم امسال افزایش حجم تولید داشته باشند

مطابق گزارشات، طی سه ماهه دوم امسال ۱۲.۵ درصد از حجم اسمارت‌فون‌های روانه شده به بازار بین المللی مربوط به هوآوی بوده و این در حالیست که سهم اپل از ۱۲.۶ و ۱۱.۹ درصد در ماه‌های آوریل تا جولای، حالا به ۱۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. سامسونگ نیز علیرغم کاهش سهم ۲.۱ درصدی از حجم اسمارت‌فون‌های تولیدی، با تصاحب سهم ۱۹ درصدی همچنان در صدر جدول بزرگترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در دنیا قرار دارد.

ترندفورس بر خلاف پایگاه‌هایی مثل گارتنر، استراتژی آنالایتیکس و IDC تعداد دستگاه‌های تولیدی در کارخانه را مبنای آمار و ارقامش قرار می‌دهد، نه دستگاه‌هایی که روانه بازار شده‌اند. اما با مقایسه آمار سه ماهه دوم و پیش‌بینی آن با سه‌ ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به ضرس قاطع می‌توان گفت که اپل به این زودی‌ها نمی‌تواند جایگاهش را از هوآوی پس بگیرد.

اپل به این زودی‌ها نمی‌تواند جایگاهش را از هوآوی پس بگیرد

البته تعطیلات آخر سال برای هر دو شرکت هوآوی و اپل بازه زمانی کلیدی و مهمی خواهد بود. کوپرتینویی‌ها آیفون‌های جدید را معرفی می‌کنند و شرکت چینی نیز میت 20 و میت 20 پرو را به بازی می‌آورد تا رفته رفته بازارهای اروپایی را به چنگ خود بگیرد. این در شرایطیست که سامسونگ با گلکسی نوت ۹ که به نسل قبلی‌اش شباهت بسیار زیادی دارد، راه سختی برای صعودی کردن مجدد نمودار خود در پیش خواهد داشت.

اما در مورد سایر تولیدکنندگان، انتظار می‌رود که دو شرکت چینی اوپو و شیائومی در سه ماهه سوم امسال افزایش حجم تولید داشته باشند. هر چند رقیب هموطن آن‌ها یعنی ویوو با افت سهام از تولید مواجه خواهد بود. ال جی و نوکیا هم حالا بازیگرهای کوچکی در بازار به شمار می‌آیند و سونی و اچ تی سی با وضعیت تأسف‌باری روز به روز به سقوط و فراموشی نزدیک‌تر می‌شوند.

ولی در مجموع، باید بدانید که حجم تولیدی گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا در هر بازه سه ماهه با ۶ درصد افزایش مواجه بوده که طبق آخرین آمار از ۳۵۲ میلیون واحد به ۳۷۳ میلیون واحد افزایش پیدا کرده است.

The post آخرین آمار سهم بازار گوشی‌های هوشمند: شکست مجدد اپل از هوآوی و افت سهام سامسونگ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط