فودای لندفورت در ایران؛ اولین اطلاعات و مشخصات از شاسی بلند چینی زامیاد

امتیاز دهید post

به تازگی زامیاد با انتشار تصاویری ناقص از تولید یک شاسی بلند جدید و هفت نفره تا قبل از پایان سال خبر داده است. از سوی دیگر حدود یکی دوماه قبل نیز شاهد تردد یک خودرو کراس اوور با پوشش های استتار شده در خیابان های تهران بوده ایم که نام و مشخصات نامعلومی داشت. حالا اما در پی انتشار تصاویر توسط زامیاد، می توان با اطمینان گفت که این خودرو استتار شده در واقع محصول آینده زامیاد است که بر پایه کراس اوور چینی فودای لندفورت بنا نهاده شده است.
لندفورت محصول کمپانی گوانگ دونگ فودای (Guangdong Foday Automobile) چین است. این کمپانی با قدمتى در حدود سی سال ، تولید کننده خودروهای پیک آپ، SUV و پرس های صنعتی است که معمولا از طراحی ظاهری نسبتا عجیب و غریبی نیز برخوردارند. به شکل دقیق مشخص نیست که زامیاد به چه دلیل از میان انبوه خودروسازان چینی به سراغ فودای رفته است اما حداقل بر روی کاغذ می توان امید داشت که به دلیل سابقه طولانی این شرکت در زمینه ساخت خودروهای پیک آپ و SUV، شانس بیشتری برای آفرود و عملکرد خارج از جاده ای مناسب این خودرو وجود داشته باشد.لندفورت زامیاد
فودای لندفورت در بازار چین مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری که ظاهرا ساخت میتسوبیشی است و با مدل 4G69S4N شناخته می شود. حداکثر قدرت تولید شده توسط این پیشرانه 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 200 نیوتون متر است.
مصرف سوخت شهری فودای لندفورت 13.3 لیتر، مصرف سوخت بیرون شهر 8.5 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 10.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. لندفورت دارای 4771 میلی متر طول، 1870 میلی متر عرض و 1828 میلی متر ارتفاع است و در دو مدل 2WD و 4WD با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می شود. اما در خصوص بازار ایران زامیاد خبر از استفاده از یک پیشرانه توربو داده است و از این رو به نظر می رسد که احتمال تفاوت های فنی مدل عرضه شده در ایران با نسخه چینی وجود دارد.

مدل توربو به احتمال فراوان نسخه 2.0 لیتری با قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر خواهد بود که از مصرف سوخت 9.6 لیتر در یکصد کیلومتر برخودار است.

به طور کلی می توان گفت که در بنده لندفورت اثر چندانی از طراحی روز دیده نمی شود و برخلاف برخی دیگر از خودروهای چینی موجود در بازار، نمی توان ظاهر لندفورت را جذاب یا مدرن توصیف کرد.

اما مدیر عامل زامیاد، زارع پور اشکذری با اشاره به اینکه شرکت زامیاد به فناوری منحصر به فردی در تولید کابین‌های ایمن و مستحکم دست یافته است، خاطرنشان کرد: این خودرو به سفارش زامیاد از یک موتور توربوی پرقدرت کم مصرف بهره ‌خواهد برد. ضمن اینکه رفاه سرنشینان و امکانات جانبی این خودرو در کنار قیمت مناسب، به افزایش مزایای رقابتی این محصول کمک می کند، از کیفیت بالا و مهندسی قابل توجه شاسی و بدنه این خودرو در زمینه تامین امنیت سرنشینان خبر داده است.


قیمت فودای لندفورت در بازار ایران و با شرایط فروش زامیاد هنوز مشخص نیست، اما زامیاد از پیش فروش این مدل ظرف ماه های آینده و تحویل اولین سری از خودروهای مذکور تا پیش از پایان سال خبر داده است. با این حال با توجه به قیمت رقبایی نظیر جک S5 و BYD S6 می توان حدس زد که این مدل نیز بر مبنای ارز سامانه نیما در محدوده قیمت 160 الی 220 میلیون تومان روانه بازار کشور شود. قیمتی که در شرایط فعلی چندان هم برای یک شاسی بلند 7 سرنشینه چینی عجیب وغریب به نظر نمی رسد.

The post فودای لندفورت در ایران؛ اولین اطلاعات و مشخصات از شاسی بلند چینی زامیاد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط