گوگل «حالت محرمانه» را به جیمیل اندروید اضافه کرد

امتیاز دهید post

کاربران جیمیل در اندروید به تازگی قابلیتی دریافت کرده‌اند که امنیت ارسال ایمیل را افزایش خواهد داد. این قابلیت که «حالت محرمانه» نام دارد، چند ماه پیش برای وبسایت جیمیل عرضه شده بود اما حالا کاربران در موبایل هم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

حالت محرمانه به کاربران اجازه می‌دهد که برای ایمیل‌ها تاریخ انقضا تعیین کنند. همچنین در این حالت می‌توانید دسترسی به ایمیل را هر زمان که بخواهید، مسدود کنید تا دیگر برای گیرنده قابل خواندن نباشد.

در این حالت گیرنده ایمیل نمی‌تواند آن را به شخص دیگری فوروارد کند یا از آن کپی و پرینت بگیرد. ضمنا امکان دانلود فایل‌های پیوست شده هم برای گیرنده ممکن نخواهد بود. برای فعالسازی این حالت کافیست جیمیل را باز کرده و روی گزینه Compose برای نوشتن ایمیل اشاره کنید.

جیمیل

اینجا در گوشه پایین و سمت راست تصویر، گزینه‌ای تحت عنوان Confidential Mode مشاهده خواهید کرد. با فشردن این گزینه می‌توانید برای ایمیل‌تان تاریخ انقضا و رمز در نظر بگیرید. همچنین با انتخاب گزینه “No SMS passcode” کسانی که از اپلیکیشن جیمیل استفاده می‌کنند می‌توانند مستقیما پیام/فایل‌های پیوست شما را باز کنند، اما افرادی که حساب جیمیل ندارند برای خواندن آن یک رمز عبور دریافت خواهند کرد.

توجه داشته باشید که اضافه شدن حالت محرمانه یک آپدیت سروری است، بنابراین به دنبال نسخه جدید جیمیل در پلی‌استور نگردید. اگر هنوز این قابلیت برایتان فعال نشده احتمالا باید یکی دو روز دیگر هم برای آن منتظر بمانید.

The post گوگل «حالت محرمانه» را به جیمیل اندروید اضافه کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط