قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون های 2018 چگونه کار می کند؟

امتیاز دهید post

برای نخستین بار در تاریخ اپل، شب گذشته آیفون هایی معرفی شدند که از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می کنند. شاید این موضوع هنوز برایتان روشن نشده باشد، اما آیفون های XS و XS Max در واقع هنوز به یک درگاه برای سیم کارت فیزیکی مجهز هستند. ولی اگر اپراتور مخابراتی شما یک روز شروع به پشتیبانی از استاندارد eSIM کرد، می توانید از قابلیت دو سیم کارت دستگاه استفاده کنید؛ در غیر این صورت، چندان امیدوار نباشید.

نکته مهم درباره استفاده از سیم کارت های دو اپراتور متفاوت در آیفون های سری XS اینست که برای چنین کاری باید نسخه آنلاکد دستگاه را خریده باشید؛ در غیر این صورت اگر از سیم کارت مبتنی بر CDMA یک اپراتور استفاده کنید، سیم کارت ثانویه از CDMA پشتیبانی نخواهد کرد.

برای استفاده از eSIM کاربران باید طرح خود را از طریق یک کد QR که توسط اپراتور فرستاده می شود فعال سازی کنند. ضمناً گفتنی است که امکان تعیین چند eSIM در یک دستگاه وجود دارد، اما در هر زمان تنها از یکی از آنها می توان استفاده کرد.

اما اگر آیفون XS Max را در کشورهای چین و هنگ کنگ خریداری کنید، موضوع کاملاً متفاوت خواهد بود. در این مناطق مدل متفاوتی از بزرگ ترین آیفون تاریخ عرضه خواهد شد که درگاهی مناسب برای دو سیم کارت فیزیکی دارد. همانطور که در تصویر بالا می توان دید، دو سیم کارت درون جایگاه مخصوص شان روی یکدیگر سوار می شوند.

درست مثل دیگر موبایل های دو سیم کارته بازار، اپل به کاربران اجازه می دهد که نامی برای هر سیم کارت انتخاب و اولویت سیم کارت ها را تعیین کنند. پس از این از خط ثانویه تنها می توان برای دیتا استفاده کرد. با تماس با هر یک از مخاطبان تان، آیفون تنظیمات را به گونه ای تغییر می دهد که از آن پس تمام تماس ها با همان شماره انجام شوند؛ اگر هم با شخص خاصی هیچوقت تماس نگرفته باشید، از خطی که اولویت بیشتری دارد استفاده می شود.

The post قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون های 2018 چگونه کار می کند؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط