مقامات اپل در راستای توسعه فناوری microLED با تولیدکننده تایوانی دیدار کردند

امتیاز دهید post

کمپانی اپل احتمالاً به منظور پاسخگویی به تقاضا برای آیفون های بعدی، تولید نمایشگرهای OLED را افزایش خواهد داد اما این شرکت آمریکایی، همین حالا هم به دنبال توسعه نسل جدید فناوری نمایشگر تحت عنوان «microLED» برای استفاده در محصولات آینده خود است.

به همین جهت مقامات شرکت ساکن کوپرتینو اخیراً با یکی از شرکای تایوانی خود به نام «AUO» (حاصل ادغام شاخه تولید نمایشگر ایسر و شرکت Unipac) ملاقات داشته و روند توسعه فناوری مورد نظر را از نزدیک مشاهده کردند.

لازم به ذکر است که AUO یکی از پیشگامان توسعه فناوری های مربوط به نمایشگر بوده و تا پایان سال پنل های miniLED خود را به بازار عرضه خواهد کرد. اما کمپانی اپل علاقه ای به تکنولوژی مذکور نداشته و منتظر نمایشگرهای برتر microLED است.

مشکل اصلی نمایشگرهای OLED، پدیده burn-in یا سوختگی پیکسل ها است

البته اپل در حال حاضر از پنل های OLED در آیفون X خود بهره می برد که امکان دیزاین تمام صفحه با بریدگی نمایشگر را فراهم می کنند. این پنل ها همچنین نسبت به نمونه های LCD مصرف انرژی کمتری داشته و رنگ مشکی عمیق تری را به نمایش می گذارند. اما مشکل اصلی نمایشگرهای OLED، پدیده burn-in یا سوختگی پیکسل ها است که با گذشت زمان و متناسب با نوع استفاده کاربر بروز می کند.

علت اصلی بروز پدیده مورد اشاره، وجود مواد ارگانیک در ساختار OLED است که پس از مدتی خواص آنها تغییر می کند. اما پنل های microLED فاقد مواد ارگانیک هستند و در نتیجه مشکل burn-in نخواهند داشت. این نمایشگرها همچنین توانایی دستیابی به روشنایی بیشتری را داشته و مصرف انرژی آنها نیز بهینه تر است.

گفتنی است بر اساس پیش بینی ها، اپل قصد دارد فناوری microLED را ابتدا در نسل پنجم ساعت های هوشمند خود به کار گیرد که در صورت موفقیت، تکنولوژی مذکور به آیفون های سال 2020 نیز راه خواهد یافت و اندک اندک، در تمام محصولات کمپانی اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آخرین آمار سهم بازار گوشی‌های هوشمند: شکست مجدد اپل از هوآوی و افت سهام سامسونگ

The post مقامات اپل در راستای توسعه فناوری microLED با تولیدکننده تایوانی دیدار کردند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط