کوالکام نسخه جدید الگوریتم AptX را معرفی کرد

امتیاز دهید post

اتصال موبایل های اندرویدی به دستگاه های صوتی معمولا از طریق الگوریتم های فشرده سازی AptX صورت می گیرد که با حفظ دامنه بسامد صوتی، صدا را همزمان تا جایی فشرده می کند که قادر به انتقال از طریق مسیر محدود A2DP باشد.

با این حال راهکارهای AptX فعلی محدودیت های خود را دارند و کوالکام به عنوان شرکت پشتیبان این الگوریتم در سه سال گذشته، امروز از نسخه جدید AptX Adaptive رونمایی کرده که امکان استریم انواع مختلف مدیا در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف از جمله واقعیت مجازی و افروده را فراهم می کند.

AptX Adaptive نه تنها سیگنال رادیویی بین دستگاه های مختلف را تشخیص می دهد بلکه قابلیت انتخاب پویا بین بالاترین کیفیت ممکن یا تاخیر اندک و بیت ریت پایین را دارد. قابلیت فشرده سازی صدا در بیت ریت های متغیر باعث می شود در محیط های آکنده از سیگنال بی سیم دیگر، موبایل شما صدا را در بسته های کوچکتر فشرده سازی کرده و استریم آن را تسهیل می کند. از سوی دیگر اگر به تنهایی در حال استریم موسیقی باشید، AptX Adaptive نرخ بیت های بالاتر را انتخاب کرده و صدا با کیفیت بیشتر منتقل می شود.

کوالکام مدعی است که قابلیت های این نسخه جدید به قدرت سیگنال محدود نشده و حتی نوع محتوای در حال استریم را نیز در نظر می گیرد.

AptX Adaptive را می توان جانشینی برای نسخه جدیدتر AptX HD هم به شمار آورد چرا که در آن نه تنها نرخ بیت ها تا ۲۸۰ کیلوبایت در ثانیه کاهش می یابد (در حالی که این میزان برای AptX برابر ۳۸۴ کیلوبایت در ثانیه است) بلکه با فشرده سازی بهینه تر نیازی به افزایش نرخ بیت تا ۵۷۶ کیلوبایت نیاز نبوده و این میزان به ۴۲۰ کیلوبایت در ثانیه محدود خواهد شد.

AptX Adaptive احتمالا همراه با اندروید پای از راه رسیده و نخستین هدفون های سازگار با آن نیز در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به بازار راه پیدا خواهند کرد.

The post کوالکام نسخه جدید الگوریتم AptX را معرفی کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط