بازگشت دوباره لیندا همیلتون در نقش سارا کانر به مجموعه فیلم Terminator

امتیاز دهید post

بالاخره پس از ۲۸ سال، چهار فیلم و سه تماس ناموفق از طرف کارگردان، تیم میلر، لیندا همیلتون به «نابودگر: سرنوشت تاریک» Terminator: Dark Fate برگشته است.
برای اولین‌بار پس از فیلم «نابودگر۲: روز قضاوت»، ساخته شده در سال ۱۹۹۱، لیندا همیلتون برای بازی در نقش سارا کانر در ششمین فیلم این مجموعه برگشته است.

همچنین بخوانید:
خون سرد Cold Blood؛ ژان رنو در نقش آدم‌کشی بازنشسته

این فیلم ارتباطی به فیلم‌های دیگر این مجموعه که این شخصیت در آن حضور نداشت، ندارد و داستان آن در ادامه دو فیلم اول به کارگردانی جیمز کامرون است. علاوه بر همیلتون، آرنولد شوارتزنگر و جیمز کامرون در سمت تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس نیز در این پروژه حضور دارند.
در این مصاحبه همیلتون در مورد تصمیمش برای بازی در این فیلم و شخصیت سارا کانر و میلر در مورد کارگردانی این فیلم با Entertainment Weekly صحبت کردند.
:Entertainment Weekly

پس از فیلم موفق «ددپول» حتما موقعیت‌های زیادی برای پروژه بعدی در برابر خود داشتی. چرا «نابودگر» را انتخاب کردی؟

تیم میلر: فکر می‌کنم اگر این سوال را از همه خوره‌های فیلم‌های علمی تخیلی بپرسید، یک جواب بگیرید. مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «نابودگر» از اولین فیلم‌های علمی تخیلی نسل ما هستند. فکر ادامه دادن داستان آن برای من بسیار هیجان‌انگیز و باورنکردنی بود.

لیندا از آخرین‌باری که نقش سارا را بازی کردی تقریبا ۳۰ سال می‌گذرد، پیشنهادی برای برگشتن به این نقش در گذشته به تو شده بود، چرا این فیلم را برای برگشتن انتخاب کردی؟

لیندا همیلتون: زمان زیادی گذشته است و همین موضوع باعث شد فرصت خوبی برای شناخت بیشتر این شخصیت داشته باشم. سارا کانر همان آدم قدیم است، اما دوست داشتم بدانم اتفاقات مختلف چه تاثیری روی او گذاشته است. دوست نداشتم دوباره همان شخصیت قدیم را تکرار کنم. او زنی است که الان ماموریت متفاوتی دارد، داستان جدیدی دارد. به همین دلیل مشتاق بودم بار دیگر در نقش این شخصیت بازی کنم.

لیندا همیلتون و تیم میلر در پشت صحنه فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک

تیم میلر: و البته دیدن من هم بی‌تاثیر نبود. [می‌خندد] لیندا کم‌کم دارد به من اعتماد می‌کند.

لیندا همیلتون: آره، رابطه‌ی صمیمانه و بر پایه اعتمادی بین ما در حال شکل گرفتن است.

تیم، همیشه در ساخت فیلم جدیدی از یک مجموعه فیلم قدیمی، چالشی وجود دارد، این‌که بتوان بین این فیلم جدید و طرفداران قدیمی ارتباط برقرار کرد، آیا برگشتن لیندا به این موضوع کمک می‌کرد؟

تیم میلر: مسلما. وقتی این پروژه را شروع کردم نمی‌دانستم اصلا لیندا قبول می‌کند در این فیلم بازی کند یا نه. کامرون به من مستقیما گفت: “من با لیندا صحبت می‌کنم ولی نمی‌دانم جوابش چه خواهد بود.” خوشبختانه لیندا از این ایده خوشش آمد. مثل یک آهوی ترسیده، باید آرام آرام به او نزدیک می‌شدیم و پیشنهاد بازی در فیلم را می‌دادیم.

لیندا همیلتون:او سه بار به من زنگ زد و بالاخره به تماسش جواب دادم. کامرون گفت “در مورد یک موضوع کاری می‌خواهم با تو صحبت کنم.” و من بالاخره جواب دادم “سلام، چه خبر؟”. با این وجود، هفته‌ها طول کشید تا تصمیم گرفتم که این شخصیت حرف جدیدی برای گفتن دارد و قبول کردم که در این فیلم بازی کنم.

نابودگر: سرنوشت تاریک

یعنی قبلا فکر می‌کردی که دیگر این شخصیت جایی برای رشد و ادامه ندارد؟

لیندا همیلتون: سال‌ها فکر می‌کردم که دیگر زمان این شخصیت گذشته است. اصلا فکر نمی‌کردم دوباره این شخصیت به داستان برگردد، به همین دلیل این فیلم برایم هیجان‌انگیزتر شد.

تیم میلر: به نظر من این فیلم، پس از دومین فیلم این مجموعه، بهترین نسخه در این مجموعه فیلم خواهد بود. وقتی فیلم را ببینید متوجه می‌شوید که چه می‌گویم. در دو فیلم اول به زمان مثل یک حلقه نگاه می‌شد. همه چیز دوباره تکرار می‌شد. و کار زیرکانه‌ای که کمرون در انتهای فیلم دوم کرد این بود که سارا Cyberdyne رو منحل کرد، اتفاقی که در داستان کاملا جدید بود و در فیلم اول مشابه آن را ندیده بودیم. این اتفاق باعث تغییر آینده می‌شد، اما کسی نمی‌دانست چطور. و به نظرم فیلم‌های بعد از آن، آن‌قدر مستقیم، به این ایده نپرداختند. و این بهترین فرصت برای بازگشت شخصیت ساراست، چون کارهای او بود که در درجه اول باعث به وجود آمدن این موقعیت شد.

برگشتن به شخصیت سارا چطور بود؟ سریع توانستی با او ارتباط برقرار کنی یا آرام آرام وارد این شخصیت شدی؟

لیندا همیلتون و مک کنزی دیویس

لیندا همیلتون: مثل دوچرخه‌سواری نیست که هیچ‌وقت یادت نرود. [می‌خندد] البته ممکن است فکر کنید اگر همان اندازه که در گذشته تلاش کرد‌ه‌اید، تلاش کنید،‌ به همان اندازه موفق خواهید بود. به همین دلیل شروع به تمرین کردم. از ویژگی‌های اولیه این شخصیت گرفته تا نکات جدیدی که فکر می‌کردم الان شخصیت سارا کانر دارد. در واقع مهم‌ترین نکته دانستن پس‌زمینه این شخصیت است و این‌که بدانم الان سارا چطور آدمی شده است. شخصیت همان شخصیت قدیمی است، اما پس از تقریبا ۳۰ سال، اتفاقات زیادی روی او تاثیر گذاشته است. در عین‌حال باید ردپایی از همان سارای جوان نیز در این شخصیت باقی مانده باشد. برای همین خیلی تمرین کردم. یک‌سال تمرین سنگین داشتم تا بتوانم مانند او راه بروم و غم و اندوه او را درک کنم. بنابراین وقتی ساخت فیلم را شروع کردیم، من کاملا آماده بودم. تمرین‌هایم باعث شده بود به این شخصیت احساس نزدیکی کنم. تمام سعی ما در این است که با ادای احترامی به گذشته این شخصیت، جنبه‌های جدیدی از او را نیز به نمایش بگذاریم.

تیم میلر: برای من تمام این اتفاقات در همان روز اول فیلم‌برداری افتاد، لیندا آمد و همان سارا کانر بود. اصلا لازم نبود من تصمیم بگیرم که این شخصیت باید چطور باشد، شخصیتی که لیندا ساخته بود، همان‌ چیزی بود که من در ذهن داشتم. بنابراین وقتی شروع به فیلم‌برداری کردیم، انگار این شخصیت کاملا پخته و آماده بود. و این برای من کارگردان بسیار لذت‌بخش بود. اگر خود لیندا این شخصیت را پرورش نداده بود اصلا نمی‌دانم باید دنبال چه چیزی می‌گشتم. [می‌خندد]

لیندا همیلتون در نقش سارا کانر

در مورد شخصیت سارا در «سرنوشت تاریک» چه نکاتی را می‌توانی به ما بگویی؟ او در چه حالی به داستان برگشته است؟

لیندا همیلتون: او زنی بی‌سرزمین است. ماموریت اصلی او با توجه به شرایط تغییر کرده است و دیگر تیم خود را ندارد. او تشنه گرفتن انتقام است و همین موضوع باعث تنهایی او شده است. او هنوز هم شخصیتی کلیدی در داستان است، اما بدون یک ماموریت واقعی، این شخصیت خیلی غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر از قبل شده است. در واقع پیدا کردن انسانیت برایش دشوار شده است، بنابراین بار دیگر در مسیری با او همراه می‌شویم که در آن سعی در پیدا کردن معنایی برای زندگی و ادامه دادن، دارد.
فیلم «نابودگر: سرنوشت تاریک» از یکم نوامبر امسال در سینماها اکران خواهد شد.
این مطلب از نوشته درک لاورنس در سایت Entertainment Weekly گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته بازگشت دوباره لیندا همیلتون در نقش سارا کانر به مجموعه فیلم Terminator اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط