رده‌بندی بهترین ضدقهرمان‌ های مارول

امتیاز دهید post

فیلم‌های مارول Marvel در تمام دنیا محبوب‌اند و همیشه در صدر باکس آفیس قرار داشته و اکران‌های بزرگی را تجربه می‌کنند؛ اما اگر برای دنیای سینمایی مارول پاشنه‌ی آشیلی متصور باشیم، ضدقهرمان‌های آن هستند. آن‌ها خوب و یا حتی جالب نیستند؛ و با توجه به تعداد فیلم‌هایی که در آن حضورداشته‌اند، بی‌روح بودن ضدقهرمان‌های مارول برای همه شناخته شده می‌شود.

همچنین بخوانید:
ده ابرقهرمان محبوب تاریخ سینما

البته این موضوع در قسمت قهرمان‌ها جبران می‌شود، اما این به آن معنی نیست که خلق یک ضدقهرمان خوب در فیلم‌های مارول غیرممکن است. درواقع آن‌ها در زمان‌های به خلق ضدقهرمان خوب نزدیک شده‌اند و یک ضدقهرمان عالی در فیلم‌های مارول وجود دارد.
بنابراین درحالی‌که منتظر اکران فیلم اخیر دنیای سینمایی مارول هستیم، بیایید نگاهی به ضدقهرمان‌های بزرگ مارول و رده‌بندی آن‌ها داشته باشیم.

۱۲. هلا – Thor: Ragnarok

وقتی بازیگر برنده‌ی اسکار مانند کیت بلانشت Cate Blanchett را در فیلم بازی می‌دهید که ازقضا یکی از بهترین بازیگران زن حال حاضر است، لزوماً انتظار ندارید که آماده‌ی بازی کردن سرکار حاضر شود؛ اما این دقیقاً همان کاری بود که او در «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok انجام داد. عملاً هیچ تلاش قابل‌توجهی برای ارائه‌ی مضمونی عمیق در کارهای هلا Hela وجود ندارد و هیچ پیچش داستانی بزرگی هم در آخر وجود ندارد — او صرفاً یک فرد حسود است که می‌خواهد ملکه‌ی Asgard باشد و تلاشش برای رسیدن به تاج‌وتخت تماشایی خواهد بود.

۱۱. سرباز زمستان – Captain America: The Winter Soldier

 سرباز زمستان

ازنقطه‌نظر فیزیک بدنی، سرباز زمستان/باکی بارنز Bucky Barnes یکی از هراس‌انگیزترین ضدقهرمان‌های دنیای سینمایی مارول است. او آغازگر تعدادی از بهترین صحنه‌های نبرد این مجموعه فیلم است و نقطه‌ای احساسی از تقابل با استیو راجرز Steve Rogers را به وجود می‌آورد. البته تمام این‌ها به خاطر شستشوی مغزی شدن او است، پس ازنظر انگیزه مستحکم نیست.

۱۰. آلدریچ کیلین – Iron Man 3

مارول آلدریچ کیلین مرد آهنی 3

بله! این یکی از جنجال‌برانگیزترین ضدقهرمان‌های مارول است. اجازه دهید از همین اول بگویم: به نظر من «آیرون‌ من ۳» Iron Man 3 یکی از بهترین فیلم‌های مارول است و به نظر من این موضوع به شخصیت‌پردازی آلدریچ کیلین Aldrich Killian هم ارتباط پیدا می‌کند. اگر یک هوادار ماندراین Mandarin باشید، این فیلم شما را وا‌می‌دارد تا کیلین را به‌عنوان یک ماندراین واقعی بشناسید، اما شخصیت خود کیلین بسیار هیجان‌انگیز است.

۹. هلموت زیمو – Captain America: Civil War

هلموت زیمو جنگ داخلی

«کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» Captain America: Civil War یک فیلم هیجان‌انگیز است و شخصیت ضدقهرمان هلموت زیمو Helmut Zemo با بازی دنیل بروهل Daniel Bruhl هم از آن مستثنا نیست. مفهوم انتقام مفهوم جدیدی نیست، اما زیمو آن‌قدر درگرفتن انتقام عمیق می‌شود و راه‌هایی را برای پیاده‌سازی آن انتخاب می‌کند که بسیار پیچیده و نو هستند و پیشینه‌ی ریشه‌داری در شخصیت و احساسات دارند.

۸. جاستین همر – Iron Man 2

مارول جاستین همر مرد آهنی 2

گاهی اوقات یک کمدی کوچک نتایج بزرگی در پی دارد. «آیرون‌ من ۲» Iron Man 2 یک فیلم بسیار بد است، اما جاستین همر Justin Hammer با بازی سم راک‌ول Sam Rockwell یکی از تماشایی‌ترین عناصر آن است. او همچنین یک ضدقهرمان جذاب است!

۷. اولتران – Avengers: Age of Ultron

اولتران انتقام‌جویان: عصر اولتران

«انتقام‌جویان: عصر اولتران» Avengers: Age of Ultron احتمالاً عجیب‌وغریب‌ترین فیلمی است که مارول تابه‌حال ساخته است و با در نظر گرفتن این‌که این فیلم قسمت بعدی بزرگ‌ترین فیلمشان است، می‌توان گفت ریسک بزرگی را ما حمل شده‌اند. نویسنده-کارگردان جاس ویدون Joss Whedon سؤالات بزرگ، سخت و تاریکی در این فیلم درباره‌ی پیشینه‌ی انسان و اصول انسان‌گرایی مطرح می‌کند و ربات خبیث اولتران Ultron با بازی جیمز اسپیدر James Spader خوراک این ایده‌ها و دغدغه‌هاست.

۶. – Iron Man

مارول اوبادیش استین مرد آهنی

لیست ضدقهرمان‌های مارول که انسان هستند چندان طولانی نیست، اما این استودیو یکی از بهترین‌های آن‌ها را در اولین قسمت مجموعه فیلم «آیرون من» Iron Man به نمایش گذاشت. با وجود مقیاس کوچک‌تری از فیلم که در اختیار ضدقهرمان نام‌آشنا‌تر قرار گرفته بود، جف بریجز Jeff Bridges با سبک مخصوص خود اوبادیش استین Obadiah Stane را به نمایش می‌گذارد.

۵. رد اسکال – Captain America: The First Avenger

رد اسکال کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو

باعث تأسف است که هیوگو ویوینگ Hugo Weaving از حضور خود در دنیای سینمایی مارول لذت نبرده است، چرا که ضدقهرمان او، رد اسکال Red Skull، یکی از بهترین ضدقهرمان‌های مارول تابه‌حال بوده است. «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» Captain America: The First Avenger در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و این موضوع ضدقهرمانی متناسب با این زمان را طلب می‌کند.

۴. ایگو – Guardians of the Galaxy Vol. 2

مارول ایگو نگهبانان کهکشان قسمت دوم

ایگو Ego یکی از بهترین پیچش‌های داستانی در میان ضدقهرمان‌های مارول را دارد، مخصوصاً با توجه به این‌که به‌صورت روایت گونگی پیاده می‌شود. ضدقهرمان «نگهبانان کهکشان قسمت دوم» Guardians of the Galaxy Vol. 2 ایگو Ego با بازی کرت راسل Kurt Russell است که در بخش زیادی از فیلم باور دارد پدر گمشده‌ی استار-لرد Star-Lord است.

۳. ماندارین / ترور اسلتری – Iron Man 3

مارول ماندارین / ترور اسلتری مرد آهنی 3

طرفداران «آیرون‌ من» Iron Man مشتاقانه منتظر مشهورترین ضدقهرمان، ماندارین، بودند. مشکل اصلی این بود که این شخصیت در کتاب‌های کمیک در حقیقت یک کاریکاتور بسیار نژاد‌پرستانه است و جان بخشیدن به او در فیلم کار دشواری بود؛ اما نقش ترور اسلتری که توسط بن کینگزلی Ben Kingsley ایفا شد یکی از بهترین ضدقهرمان‌های تاریخ دنیای سینمایی مارول است؛ چون یک بازآفرینی افراطی از یک شخصیت کمیک است که احتمالاً درهرصورت حضور مأیوس‌کننده‌ای بر روی پرده‌ی سینما می‌داشت و همچنین چون بسیار خنده‌دار است.

۲. آدریان تومز – Spider-Man: Homecoming

مخارول آدریان تومز مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

مارول عادت دارد در انتخاب بازیگرانی که قرار است نقش ضدقهرمان را ایفا کنند استعدادها را کور کند، اما بازی مایکل کیتن Michael Keaton در «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming نفس تازه‌ای بر این خمودی دمید. او نقش آدریان تومز Adrian Toomes را بازی می‌کند که در ابتدا به نظر می‌رسد یک ضدقهرمان معمولی باشد؛ اما چرخش داستانی مضاعفی که در فیلم‌نامه وجود دارد، تومز را به یکی از بهترین ضدقهرمان‌های دنیای سینمایی مارول تبدیل می‌کند.

۱. لوکی – Thor و The Avengers

مارول لوکی انتقام جویان ثور

وقتی صحبت از بهترین ضدقهرمان مارول به میان می‌آید، مطمئناً همه بر روی لوکی Loki توافق دارند. هیچ‌یک از ضدقهرمان‌های مارول که تابه‌حال به روی پرده‌ی سینما رفته‌اند در نشان دادن عمق تأسف‌انگیزی و ضدیت با قهرمان داستان به گردپای لوکی Loki با بازی تام هیدلستون Tom Hiddleston هم نمی‌رسند، کسی که اساساً توجهات را در «ثور» Thor به خود معطوف کرد، حتی پیش از آن‌که به‌عنوان ضدقهرمان معرفی شود.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی Adam Chitwood در سایت Collider است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته رده‌بندی بهترین ضدقهرمان‌ های مارول اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط