باکس آفیس: The Lion King در اکران خود در آمریکا رکورد می‌زند

امتیاز دهید post

«شیر شاه» جان فاورو با اکران خود رکورد فروش ۱۸۵ میلیون دلار در اولین آخر هفته را در باکس آفیس آمریکای شمالی به نام خود ثبت کرد و جمع فروش جهانی خود را به ۵۳۱ میلیون دلار رساند، و تسلط دیزنی بر قلمرو باکس آفیس را ادامه داد.
این فیلم بزرگ‌ترین اکران برای یک فیلم خانوادگی و مناسب برای تمام سنین محسوب می‌شود، و نهمین اکران بزرگ تاریخ است. همچنین رکورد جدیدی برای دیزنی، جدای از مارول استودیوز و لوکاس فیلم، بدون در نظر گرفتن تورم، محسوب می‌شود. این فیلم آخرین قسمت مجموعه فیلم «هری پاتر» (با ۱۶۹.۲ میلیون دلار فروش) را کنار زد و بزرگ‌ترین اکران برای عنوان‌های ماه جولای شد.

«شیر شاه» در خارج از آمریکا ۲۶۹.۴ میلیون دلار از ۵۲ مارکت در آخر هفته فروش داشت. این فیلم در تمام نقاط صدرنشین بود و عملکرد قابل توجهی در روسیه، استرالیا و تمام کشورهای منطقه‌ی آمریکای جنوبی از خود به نمایش گذاشت. جمع فروش خارجی این فیلم به ۳۴۶ میلیون دلار، از جمله ۹۷.۵ میلیون دلار در چین، رسید.
«شیر شاه» که از جلوه‌های ویژه‌ی بسیار واقعی استفاده کرده و ستارگان مشهوری در آن صداپیشگی کرده‌اند، پیروزی دیگری برای کمپین دیزنی که در‌ آن انیمیشن‌های کلاسیک خود را بازآفرینی می‌کند، به حساب می‌آید. این فیلم همچنین افتخاری دیگر برای فاورو است، که بازآفرینی «کتاب جنگل» را هم کارگردانی کرده است.

باکس آفیس نیاز به یک حرکت داشت. تا روز جمعه، باکس آفیس سال ۲۰۱۹ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته ۹ درصد پایین‌تر بود. تا پایان یکشنبه این شکاف به ۷ درصد تقلیل یافت.
«شیر شاه» توجه مخاطبان متنوعی را به خود جلب کرد. خریداران بلیت این فیلم، توجهی به نقد‌های منفی نکرده و به آن امتیاز A در سینمااسکور دادند.
به گزارش پسترک، ۶۰ درصد از مخاطبان این فیلم زنان بودند. ترکیب نژادی تماشاگران ۴۴ درصد سفیدپوست، ۲۲ درصد آفریقایی‌آمریکایی‌تبار، ۲۰ درصد اسپانیایی‌تبار، و ۱۴ درصد آسیایی‌ها و سایرین بودند.
«اسپایدرمن: دور از خانه» از کمپانی‌های سونی و مارول استودیوز در سومین آخر هفته‌ی خود با ۲۱ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت.

این فیلم مرز فروش ۳۰۰ میلیون دلار در داخل آمریکا را رد کرد و به مرز فروش ۱ میلیارد دلار در جهان نزدیک شد. جمع فروش خارجی این فیلم تا پایان یکشنبه به ۶۵۱.۱ میلیون دلار رسید و جمع فروش جهانی آن به ۹۷۰.۷ میلیون دلار رسید، که بهترین عملکرد در میان قسمت‌های مجموعه فیلم «اسپایدرمن»، بدون در نظر گرفتن تورم، محسوب می‌شود. «اسپایدرمن: دور از خانه» در این آخر هفته ۳۲ میلیون دلار در خارج از آمریکا و در ۶۷ مارکت فروخت.
«داستان اسباب‌بازی‌ ۴» از کمپانی‌های دیزنی و پیکسار با ۱۴.۶ میلیون دلار در پنجمین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش ۳۷۵.۵ میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش جهانی ۸۵۹.۴ میلیون دلار رسید و در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم در این آخر هفته‌ ۲۵.۸ میلیون دلار در ۴۴ منطقه فروخت.

فیلم ترسناک «کراول» از کمپانی پارامونت در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش ۶ میلیون دلاری در داخل آمریکا در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم تا پایان یکشنبه به جمع فروش ۲۳.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی دست یافت. همچنین جمع فروش جهانی «کراول» که ۱۳ میلیون دلار صرف ساخت آن شده است، به ۳۳.۷ میلیون دلار رسید.

دیروز

عنوان یونیورسال و ورکینگ تایتل به نام «دیروز» در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت، و توانست جمع فروش داخل آمریکا را به ۵۷.۶ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به ۹۸.۲ میلیون دلار برساند.
چند فیلم مستند در این آخر هفته اکران شدند، از جمله «دیوید کراسبی: نام من‌را به خاطر بسپار» از سونی پیکچرز، که ۴۱،۰۵۰ دلار در چهار سالن سینما فروخت و به میانگین فروش امیدوارکننده‌ی ۱۰،۲۶۳ دلار به ازای هر سالن سینما رسید.

باکس آفیس جدول

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس: The Lion King در اکران خود در آمریکا رکورد می‌زند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط