۱۰ فیلم برتر که درنیمه دوم سال ۲۰۱۹ اکران می شوند

امتیاز دهید post

این که دیگر امسال، هیچ فیلمی از MCU اکران نخواهد شد به این معنی نیست که بهترین فیلم‌های امسال به پایان رسیده‌اند. در شمارش معکوس امروز ۱۰ فیلم برتر که بیشترین انتظار برای نمایش آن‌ها در باقی‌مانده سال ۲۰۱۹ وجود دارد، را معرفی کرده‌ایم.
در این لیست ما نگاهی انداخته‌ایم به ۱۰ فیلمی که مشتاقانه منتظر اکرانشان بین اواخر ژوئیه تا دسامبر ۲۰۱۹ در سینماها هستیم.

همچنین بخوانید:
بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ تا امروز

۱۰ – «نابودگر: سرنوشت تاریک» Terminator: Dark Fate
تاریخ اکران: ۱ نوامبر ۲۰۱۹

«نابودگر ۳»‌ به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرد و «نابودگر: رستگاری»‌ Salvation دستاورد اندکی به این مجموعه افسانه‌ای اضافه کرد. «نابودگر: پیدایش»‌ Genisys نیز به نظر می‌رسید آخرین میخ بر تابوت این مجموعه باشد. بنابراین چرا باید به «نابودگر: سرنوشت تاریک» اعتماد کرد؟ چون این مجموعه بازگشت جیمز کامرون را نوید داده است. او از «نابودگر ۲» به طور مستقیم در این مجموعه اکشن مشارکت نکرده است. به این ترتیب، «سرنوشت تاریک» همه اتفاقاتی را که بعد از دومین فیلم روی داد، نادیده می‌گیرد. لیندا همیلتون نقش سارا کانر را پس از حدوداً سی سال ایفا می‌کند. آرنولد شوارتزنگر در نقش نابودگر تی ۸۰۰ بازگشته است. بازیگران جدیدی مثل مکنزی دیویس در نقش یک سایبورگ هیبریدی، گابریل لونا در نقش Rev-9 خبیث و ناتالیا ریس به عنوان زنی که یک نقش حیاتی در آینده ایفا خواهد کرد، به این سری اضافه شده‌اند. آیا تیم میلر،‌ کارگردان «ددپول»‌ Deadpool، می‌تواند این خط سیر را تعمیر کند؟

۹ – «مرد ماه جوزا» Gemini Man
تاریخ اکران: ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹

«مرد ماه جوزا» در سال ۱۹۹۷ وارد مرحله توسعه شد، اما بیش از ۲۰ سال طول کشید تا این فیلم به پرده نقره‌ای برسد و در نهایت در دامن کارگردان دوراندیش و خلاقی به نام انگ لی فرود آمد. در اواخر دهه ۱۹۹۰، هالیوود دقیقاً در نقطه‌ای نبود که تکنولوژی آن بتواند یک بازیگر را به سن کمتر برساند. با این حال،‌ الان این کار به یک امر رایج تبدیل شده است. ساموئل ال. جکسون در فیلم «کاپیتان مارول» Captain Marvel دو دهه جوان‌تر شده است و ویل اسمیت در فیلم «مرد ماه جوزا» چنان جوان به نظر می‌رسد که انگار تازه از سریال «شاهزاده جوان»‌Fresh Prince بیرون رفته است. اسمیت در یک اجرای دوگانه نقش هنری بروگن را ایفا می‌کند که باید با کلون که نسخه جوان‌تر خودش است، روبرو شود. او در فاصله زمانی بین «علا الدین» و این فیلم، تحت درمان CG زیادی در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

۸ – «سهره طلایی»‌ The Goldfinch
تاریخ اکران: ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹

در فیلم «بیبی راننده» Baby Driver، انسل الگورت نقش یک مرد جوان آشفته را بازی کرد که پس از کشته شدن پدر و مادرش در یک تصادف رانندگی به دزدی بانک روی می‌آورد. الگورت در فیلم «سهره طلایی» نقش فرد پریشان و آشفته‌دل دیگری را بازی می‌کند که پس از کشته شدن مادرش در یک حمله تروریستی در یک جعل هنری مشارکت می‌کند. الگورت تنها در آستانه ستاره بودن است و این اقتباس از رمان برنده جایزه پولیتزر،‌ اثر دونا تارت، ممکن است او را به یک سلبریتی در رده A ارتقا دهد. منبع تحسین‌شده این فیلم و موقعیت ستاره تازه طلوع کرده آن،‌ الگورت، تنها دلایلی نیستند که باعث شود «سهره طلایی» در فصل جوایز به عنوان فیلم محبوب ظاهر گردد. کارگردان این اثر جان کرولی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «بروکلین» Brooklyn شد. فیلم جدید او قطعاً درام انسانی عمیق دیگری خواهد بود.

۷ – «فورد در برابر فراری»‌ Ford v Ferrari
تاریخ اکران: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹

مت دیمون کریستین بیل Ford v Ferrari

این فیلم درباره سرعت نیست، درباره مسابقه‌دهنده پشت فرمان است. «فورد در برابر فراری» راننده مطمئنی دارد که در واقع جیمز منگولد کارگردان است. فیلم‌های قبلی او «لوگان» Logan و «سر به راه باش» Walk the Line اعتبارهای او محسوب می‌شوند و قطعاً او این داستان واقعی هیجان‌انگیز را نیز با دنده بالا می‌راند. مت دیمون در نقش کرول شلبی، طراح اتومبیل، و کریستین بیل در نقش کن مایلز،‌ راننده ماشین، دو ستاره این اثر هستند. آن‌ها می‌خواهند راه را برای فورد GT40 هموار کنند اتومبیلی که قرار است در مسابقه جهانی اتومبیل‌رانی ۲۴ ساعته لمانز حضور داشته باشد. همانطور که عنوان فیلم نشان می‌دهد، رقیب اصلی فورد، فراری بود که غیرقابل توقف در نظر گرفته می‌شد. در اصل قرار بود ستاره‌های این فیلم تام کروز و برد پیت باشند اما «فورد در برابر فراری» سال‌ها در مرحله تولید پارک شده بود و اکنون برای سوزاندن لاستیک آماده شده است.

۶ – «سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی»‌ Zombieland: Double Tap
تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹

zombieland double tap اکران: ۱۸ اکتبر

پس از آن که جسی آیزنبرگ نامزد اسکار و اما استون برنده اسکار شد بسیار بعید به نظر می‌رسید آن‌ها ستاره‌های دنباله داستانی طولانی و پردرخواست «سرزمین زامبی‌ها»‌ شوند. با این حال، این دو نفر ریشه‌های خود را از یاد نبرده‌اند، چرا که آن‌ها در شرف بازگشتن به این نقش‌ها در زمان سالگرد ۱۰ سالگی فیلم اصلی هستند. آیزنبرگ و استون یک‌بار دیگر توسط وودی هارلسون و ابیگیل برسلین (که خیلی نسبت به فیلم قبلی بزرگ شده) به هم پیوستند. در حالی که ما هنوز منتظریم تا بیل ماری و دن آیکروید را در نسخه جدید «شکارچیان روح» Ghostbusters ببینیم، هر دوی این کمدین‌ها قرار است در این فیلم ظاهر شوند. اگر ماری از «گارفیلد» Garfield ناراضی است، ما شگفت‌زده خواهیم شد که آیا آیکروید افکار خود را در مورد «یوگی خرسه» Yogi Bear به اشتراک می‌گذارد یا نه. در هر صورت، این عالی است که این باند را دوباره با هم داشته باشیم.

۵ – «دکتر اسلیپ» Doctor Sleep
تاریخ اکران: ۸ نوامبر ۲۰۱۹

یوان مک گرگور در دکتر اسلیپ

هنگامی که استیون کینگ دنباله «درخشش» The Shining را به نگارش درآورد، برادران وارنر نسبت به این چراغ سبز تردید نکردند. از آنجایی که کینگ هرگز طرفدار فیلم ۱۹۸۰ نبود، ما همه کنجکاو بودیم ببینیم که آیا «دکتر اسلیپ» نشانه‌ای از استنلی کوبریک در خود دارد یا نه. تریلرها به سوال ما پاسخ دادند؛ آن‌ها تصویر دنی تورنس جوان را نشان می‌دهند که سه‌چرخه‌اش را در طول هتل اُورلوک می‌راند،‌ خون از آسانسور فواره می‌زند، و حتی یک تکه از موسیقی هسته فیلم اصلی را پخش می‌کند. یوان مک‌گرگور‌ نقش دنی تورنس که حالا بزرگ شده است را بازی می‌کند. او با دختر جوانی روبرو می‌شود که همان قدرت‌ها را دارد و تورنس مجبور است با گذشته‌اش مقابله کند. اعتیاد به الکل نیز در خط مقدم شکنجه روانی دن قرار دارد و او بیش از یک قاشق چای قرمز برای پایین آوردن دارو مصرف می‌کند.

۴ – «روزی روزگاری در هالیوود» Once Upon a Time in Hollywood
تاریخ اکران: ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۹

نهمین و جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو سفر راحتی برای رسیدن به سالن‌های سینما نداشته است. پس از قطع ارتباط با شرکت واینستین به دلیل اتهامات سو استفاده جنسی در برابر موسس هاروی واینستین، تارانتینو برای پیدا کردن یک توزیع‌کننده جدید تلاش می‌کند و بودجه قابل‌توجهی را تامین می‌کند. بدتر از همه این‌ها،‌ برت رینولدزِ بازیگر پیش از آن که سکانس‌هایش را فیلم‌برداری کند،‌ فوت می‌کند و لازم می‌شود بروس درن به جای او نقش‌آفرینی کند. اینطور که پیداست تارانتینو موفقیت دیگری را به پایان رسانده گرچه واکنش‌ها به افتتاحیه این فیلم در جشنواره کن بیانگر هر نوع نشانه‌ای می‌تواند باشد. تارانتینو مخاطبان خود را به سال ۱۹۶۰ لس‌آنجلس باز می‌گرداند البته با تعداد زیادی سوپراستار که در صدر آن‌ها لئوناردو دی‌کاپریو در نقش یک ستاره وسترن ازپاافتاده، برد پیت در نقش یک بازیگر بدلکار و مارگو رابی در نقش شارون تیت قرار دارند. این فیلم همچنین لوک پری را در آخرین نقش خود نشان می‌دهد.

۳ – «آن: بخش دوم» It Chapter Two
تاریخ اکران: ۶ سپتامبر ۲۰۱۹

پادشاه فرهیخته،‌ استیون کینگ با یک دنباله از پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما به کار خود ادامه می‌دهد. فیلم درست مانند مینی‌سریال ۱۹۹۰،‌ به دو قسمت تقسیم شده است. در قسمت دوم،‌ اعضای باشگاه بازندگان بزرگ شده‌اند و داستان تقریباً بعد از ۲۷ سال از مجادله اولیه با پنی‌وایز است. بازیگران بزرگسال فیلم مانند یک رویا به حقیقت پیوسته‌اند. آن‌ها جیمز مک‌آووی در نقش بیلی دنبرا، بیل هیدر در نقش ریچی توزیر و ‌جسیکا چستین در نقش بورلی هستند. ما دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم اما واقعاً تعجب می‌کنیم اگر که آن‌ها با دنی تورنس بزرگسال هم‌مسیر شوند. و حالا دنیای سینمایی برادران وارنر وجود دارد که روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. حتی اگر این تقاطع‌ها در کارت‌ها وجود داشته باشد؛‌ اعضای باشگاه بازندگان همگی دوباره به درری بازگشته‌اند تا از کلون رقصان انتقام بگیرند. چه کسی آخرین نفر خواهد خندید؟

۲ – «جوکر» Joker
تاریخ اکران: ۴ اکتبر ۲۰۱۹

پنی‌وایز تنها دلقکی نیست که در سال ۲۰۱۹ تماشاگران را خواهد ترساند. پس از آن که هیث لجر برای نقش جوکر برنده جایزه اسکار شد، ما هرگز تصور نمی‌کردیم یک تصویر پیچیده‌تر، ناراحت‌کننده‌تر و عیان‌تر از یک تبه‌کار نمادین داشته باشیم. آیا خواکین فینیکس و کارگردان، تاد فیلیپس می‌توانند این دلقک،‌ پرنس جنایت، را به یک جایگاه بی‌مانند در این فیلم مستقل برسانند. «جوکر» هیچ ارتباطی با DCEU ندارد و حتی در دسته فیلم‌های ابرقهرمانی هم جای نمی‌گیرد. این فیلم یک تریلر روانشناسانه است که عناصری از فیلم «راننده تاکسی» Taxi Driver و دیگر فیلم‌های مارتین اسکورسیزی را با هم ترکیب می‌کند. ستاره دیگر این فیلم رابرت دنیرو است، در نقش مجری یک برنامه تاک شو که در ضدیت با استندآپ کمدین پرتلاش، آرتور فلک است. برای هر کسی که «سلطان کمدی» The King of Comedy را دیده باشد، واضح است که این کفش در حال حاضر روی پای دیگر است.

پیش از آن که انتخاب نهایی خود را معرفی کنیم، ذکر چند نام را در این مورد شایسته می‌دانیم.

«به سوی ستارگان» Ad Astra
تاریخ اکران: ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹

«روزی زیبا در محله» A Beautiful Day in the Neighborhood
تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹

«سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو» Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw
تاریخ اکران: ۲ اوت ۲۰۱۹

«جومانجی: مرحله بعدی» Jumanji: The Next Level
تاریخ اکران: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹

«منجمد ۲» Frozen 2
تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹

۱ – «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» Star Wars: The Rise of Skywalker
تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹

مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان»‌ در طول این ۴۰ سال بر فرهنگ عمومی غالب شده‌اند. «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» اوج همه چیز است از سه‌گانه اصلی جرج لوکاس تا پیش‌درآمد (prequel) سه‌گانه و دنباله (sequel) سه‌گانه دیزنی. فشار روی کارگردان این اثر جی. جی. آبرامز است؛ به این جهت که موفقیت چشمگیری کسب کند مخصوصاً بعد از «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» که فروش کمی در گیشه داشت و همچنین «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که تبدیل به یک بمب با قدرت تخریبی زیاد شد. در پایان حماسه اسکای‌واکر، «اپیزود ۹»‌ در آخرین پرده برای مارک هیلمن و مرحوم کری فیشر است که در این فیلم از طریق یک طول فیلم دیگر که قبلا استفاده ‌نشده است، نمایش داده خواهد شد. حتی اگر این واقعاً پایان باشد، هیچ‌کس در حقیقت نرفته است… از جمله امپراتور پالپاتین. اوه بله ایان مک‌دیارمید هم برگشته است.
منبع: watchmojo.com

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۰ فیلم برتر که درنیمه دوم سال ۲۰۱۹ اکران می شوند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط