فیلم هایی که از تماشاگران امتیاز F یا افتضاح را دریافت کرده‌اند

امتیاز دهید post

در میان فیلم‌های سینمایی که اخیرا اکران شدند مادر! Mother! ساخته درن آرونوفسکی Darren Aronofsky واقعا شگفتی‌ساز شد! البته این شگفتی‌ساز شدن، به دلیل عدم موفقیت و شکست خوردن این فیلم در گیشه اتفاق افتاد. مادر! متفاوت و تا حدی آزار‌دهنده، که نظر مثبت اکثریت منتقدین را با خود داشت اصلا نتوانست تماشاگران را راضی کند و درنهایت بعد از اولین هفته اکرانش، در سایت معروف متاکریتیک امتیازی بسیار فاجعه‌بار و در حد F را از تماشاگران گرفت. به این بهانه نگاهی کردیم به برخی از فیلمهایی که از تماشاگران امتیاز F (یا افتضاح) را دریافت کرده‌اند.

همچنین بخوانید:
بیست انیمیشن‌ برتر قرن ۲۱

دکتر تی و زنان Dr.T & The Women 2000

اگر تابه‌حال اسم این فیلم کمدی رمانتیک به کارگردانی رابرت آلتمن Robert Altman را نشنیده‌اید، به‌هیچ‌وجه تنها نیستید. «دکتر تی و زنان» که بازیگران معروف زیادی هم دارد نتوانست فروش خوبی داشته باشد و جزء فراموش‌شدنی‌ترین فیلم‌ها در زمان فیلم‌هایی مثل Nashville و «سه زن» Three Women است.

سولاریس Solaris 2002

فیلم سولاریس

اثر اقتباسی استیون سودربرگ Steven Soderbergh از رمانی که آندری تارکوفسکی Andrei Tarkovsky با اقتباس از آن فیلمی به همین نام ساخت، فیلمی رمانتیک با بازی جرج کلونی است. فیلم اصلی تفاوت زیادی با واقعیت نداشت، اما این فیلم عجیب‌وغریب، بیش‌ازحد درک مخاطب، فکری و غم‌انگیز بود.

تاریکی Darkness 2002

تاریکی

علیرغم امتیاز کم و نقدهای ناراحت‌کننده آن (امتیاز «تاریکی» در سایت روتن تومیتوز Rotten Tomatoes 4 درصد است)، «تاریکی» با نقش‌آفرینی آنا پاکوین Anna Paquin توانست با وجود بودجه کم ۱۰ میلیون دلاری خود، ۳۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. موفقیت متوسط مالی آن، این فیلم را جزء استثناهای این لیست قرار می‌دهد.

برکه گرگ Wolf Creek 2005

فیلم برکه گرگ

این فیلم ترسناک استرالیایی بحث‌برانگیز توانست طرفدارانی پیدا کند و حتی به الهامی برای ساخت یک سریال تلویزیونی تبدیل شود. مخاطبین آن کم بودند، اما بااین‌همه مخاطبینی داشت.

می‌دانم چه کسی مرا کشت I Know Who Killed Me 2007

می‌دانم چه کسی مرا کشت

در زمان اکران آن، لینزی لوهان بیشتر برای انتشار اخبار زردش در روزنامه‌ها معروف بود. این فیلم علیرغم فروش کم و نقدهای بسیار بد آن، حداقل اسم جالبی داشت.

مرد حصیری The Wicker Man 2006

فیلم مرد حصیری

«مرد حصیری» با بازی نیکولاس کیج Nicolas Cage برگرفته از یک فیلم ترسناک قدیمی است، اما نتوانست به موفقیت آن برسد. اشکال فیلم «مرد حصیری» این است که باید به ما بگویند این فیلم سرکاری نیست. ” کسی که در لباس خرس، این‌وروآن‌ور می‌رود حتماً می‌داند که کارش مضحک است.”

حشره Bug 2006

حشره

«حشره» طرفدارانی برای خود دارد، اما این فیلم ترسناک روان‌شناسی ویلیام فریدکین William Friedkin، کارگردان «جن‌گیر» The Exorcist، نتوانست به‌اندازه کارهای دیگرش موفق باشد.

فیلم فاجعه Disaster Movie 2008

فیلم فاجعه

فیلم‌های طنزی مانند «فیلم فاجعه» بسیار متعارف هستند و هنگامی‌که این فیلم بیرون آمد، تماشاچیان فیلم‌های زیادی مانند آن را دیده بودند. (فرقی هم نمی‌کرد که فیلم‌های مانند «جونو» Juno و «ایندیانا جونز» هیچ‌وقت جزو فیلم‌های مزخرف نبوده‌اند.)

جعبه The Box 2009

جعبه

ساخته بعدی ریچارد کلی Richard Kelly، به‌اندازه «دانی دارکو» Donnie Darko موفق نبود، زیرا مخاطبان این فیلم که برگرفته از داستانی کوتاه بود و قسمتی از سریال The Twilight Zone نیز از روی آن ساخته‌شده است، نمی‌دانستند به مسائل اخلاقی آن – این‌که آیا ۱ میلیون دلاری که از فشار دادن دکمه جعبه و کشتن کسی که اصلاً نمی‌شناسند را قبول کنند یا نه – چطور واکنش نشان دهند؛ اما می‌دانستند که می‌خواهند این فیلم را بینند یا نه.

Silent House 2011

Silent House

این فیلم بازسازی‌شده از فیلمی ترسناک اروگوئه‌ای که تمام آن در یک برداشت گرفته‌شده، برای همه جذاب نبود و خوشبختانه مانع موفقیت الیزابت اولسن Elizabeth Olsen نشد.

کشتار بالطافت Killing Them Softly 2012

فیلم کشتار بالطافت

وقتی برد پیت در فیلمی جنایی بازی می‌کند، مخاطبان توقع خاصی از آن فیلم دارند. این فیلم که دنباله فیلم «قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل» The Assassination of Jesse James by Coward Robert Ford به کارگردانی اندرو دامینیک Andrew Dominik (و بازی برد پیت) است، توقعات مخاطبان را برآورده نکرد. بیش‌ازحد تلخ و ناراحت‌کننده بود.

شیطان درون The Devil Inside 2012

شیطان درون

فقط بهتر است بگوییم که پوستر فیلم، اصلاً کمکی به آن نکرد.

مادر! Mother! 2017

فیلم مادر!

فیلم جدید دارن آرنوفسکی Darren Aronofsky برخلاف تریلر متعارف آن، عجیب‌وغریب است. فیلم‌هایی از این قبیل معمولاً فروش خوبی ندارند اما به نظر می‌رسد «مادر!» طرفداران بیشتری نسبت به سایر فیلم‌های این لیست دارد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته فیلم هایی که از تماشاگران امتیاز F یا افتضاح را دریافت کرده‌اند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط