باکس آفیس آخر هفته: Once Upon a Time in Hollywood به پای فروش Lion King نمی‌رسد

امتیاز دهید post

فیلم اخیر کوئنتین تارانتینو به نام «روزی روزگاری در هالیوود» با موفقیت در اولین موج اکران خود ۴۰میلیون دلار در باکس آفیس آمریکای شمالی به فروش رساند.
همان‌طور که انتظار می‌رفت، این فیلم سونی در جایگاه دوم جدول باکس آفیس و پس از «شیر شاه» قرار گرفت، فیلمی که حالا تنها چند روز تا رد کردن مرز فروش ۱ میلیارد دلار فاصله دارد.کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۹ رکورد فروش بلیت را شکسته و ۷.۶۷ میلیارد دلار بلیت فروخته است. رکورد قبلی متعلق به همین کمپانی و به میزان ۷.۶۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بود.
«شیر شاه» به کارگردانی جان فاورو در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش ۷۵.۵ میلیون دلاری به جمع فروش ۳۵۰ میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش جهانی ۹۶۲.۶۷ میلیون دلار دست یافت.

به گزارش کام‌اسکور، به لطف آخر هفته‌ای قدرت‌مند که ترکیبی از دو فیلم کاملا متفاوت بود، کسری سالانه‌ی باکس آفیس آمریکای شمالی تا پایان روز یکشنبه به ۶.۵ درصد تنزل پیدا کرد. کمتر از دو هفته قبل کسری سالانه‌ی باکس آفیس ۹ درصد بود.
فیلم مثبت ۱۷ سال «روزی روزگاری در هالیوود» — که اولین همکاری لئوناردو دیکاپریو و برد پیت بر روی پرده‌ی سینما است — با اختلاف کمی «حرام‌زاده‌های لعنتی» (با ۳۸ میلیون دلار) را کنار زد و تبدیل به بهترین اکران در میان آثار تارانتینو، بدون در نظر گرفتن تورم، شد. با این حال، این فیلم باید فروش قوی خود را ادامه دهد تا بتوان آن‌را موفقیت‌آمیز دانست. بر خلاف نقد‌های درخشانی که دریافت کرده است، مخاطبان این فیلم به آن امتیاز B در سینمااسکور داده‌اند که می‌تواند اثر منفی بر تبلیغات سینه به سینه داشته باشد.

نهمین فیلم تارانتینو که در زمستان و تابستان ۱۹۶۹ روایت می‌شود، داستان دوقلویی از هالیوود در حال تغییر و خانواده‌ی منسن است. دیکاپریو نقش یک ستاره‌ی وسترن کنار گذاشته شده را بازی می‌کند که سخت در تلاش است حرفه‌ی خود را حفظ کند، در حالی‌که برد پیت نقش بدلکار او را بازی می‌کند. مارگو رابی نقش شارون تیت را بازی می‌کند، بازیگر و همسر رومن پولنسکی که توسط طرف‌داران منسن به قتل رسید.
«روزی روزگاری در هالیوود» ۹۰ میلیون دلار بودجه صرف تولید خود، پس از مالیات و عوارض، کرده است که گران‌ترین فیلم این فیلم‌ساز مستقل و تک‌رو محسوب می‌شود (بدون محاسبه‌ی تبلیغات). این فیلم همچنین اولین فیلم او است که برای هاروی واینستاین نساخته است.

به گزارش پسترک این فیلم با حضور ۵۸ درصدی، بیشتر مورد توجه مردان قرار گرفت. حدود ۶۰ درصد خریداران بلیت آن در بازه‌ی سنی ۱۸ تا ۳۴ سال بودند. این فیلم بهترین عملکرد را در هر دو ساحل غربی و شرقی آمریکا داشت — شش منطقه از ده منطقه‌ی برتر آن در لس آنجلس قرار دارند.
با ورود به آخر هفته، سونی محافظه‌کارانه به تخمین‌های اکران ۳۰ میلیون دلاری خود پایبند ماند در حالی‌که رقبا و سایر تحلیل‌گران باکس آفیس تخمین اکرانی در بازه‌ی ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار را می‌زدند. «روزی روزگاری در هالیوود» در ۳۶۵۹ سالن سینما به نمایش درآمد که گسترده‌ترین نمایش در میان آثار تارانتینو تا به امروز به حساب می‌آید.
سونی جایگاه سوم جدول باکس را هم با فیلم «اسپایدرمن: دور از خانه» تصاحب کرد.

این فیلم با فروش ۴.۹ میلیون دلاری در آخر هفته در داخل آمریکا به جمع فروش جهانی ۱.۰۳ میلیارد دلار رسید.
«داستان اسباب‌بازی‌ها ۴» از کمپانی‌های پیکسار و دیزنی با فروش ۹.۹ میلیون دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفت و به مرز فروش ۴۰۰ میلیون دلار در داخل آمریکا نزدیک شد. قسمت چهارم این مجموعه‌ی انیمیشنی در بازار جهانی ۹۱۷.۹ میلیون دلار فروش داشته است (و تخته گاز به سمت شکستن حد ۱ میلیارد دلاری حرکت می‌کند).
«کراول» از کمپانی پارامونت با ۴ میلیون دلار فروش به جمع فروش جهانی ۴ میلیون دلار رسید و در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته: Once Upon a Time in Hollywood به پای فروش Lion King نمی‌رسد اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط