اظهار نگرانی لئوناردو دی‌کاپریو در مورد انقراض فیلمسازی کلاسیک

امتیاز دهید post

لئوناردو دی‌کاپریو در مصاحبه‌ای با سایت ورایتی به بهانه فیلم جدید کوئنتین تارانتینو، «روزی روزگاری در هالیوود»، که داستان آن در لس‌آنجلس سال ۱۹۶۹ اتفاق می‌افتد، گفت: “کم‌کم وارد عصر جدیدی می‌شویم که در آن همه‌چیز اینترنتی و آنلاین است. در یک روز هشت قسمت از یک مجموعه تلویزیونی فوق‌العاده در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد و می‌تواند هر روز که بخواهد آن را تماشا کند.”
دی‌کاپریو در «روزی روزگاری در هالیوود» در نقش بازیگر هالیوودی بازی می‌کند که روزهای اوجش به پایان رسیده است. برد پیت نیز در نقش بدل‌کار و راننده او در این فیلم حضور دارد.
او اضافه کرد:

“فیلمی که در آن برای ساخت تمام بلوار هالیوود، دقیقا به شکلی که در سال ۱۹۶۹ بود، از هیچ برنامه کامپیوتری استفاده نشده است، ما را به دوره‌ای از فیلمسازی برمی‌گرداند که دیگر کمتر شاهد آن خواهیم بود. یک جورایی مثل ماجرای دایناسورهاست. امیدوارم باز هم تجربه عالی رفتن به سالن سینما و تماشای فیلم را داشته باشیم.”

بسیاری از هنرمندان دیگر نیز با نظرات دی‌کاپریو موافق هستند. استیون اسپیلبرگ نیز از جمله کارگردانانی است که با موج شبکه‌های خانگی مانند نت‌فلیکس و ایده خانه ماندن و تماشای فیلم، مخالف است.
اسپیلبرگ در ماه فوریه پارسال در هنگام دریافت جایزه Cinema Audio Society گفت:

“امیدوارم این باور در بین ما زنده بماند که به عنوان یک فیلمساز وظیفه ما، فراهم کردن تجربه تماشای یک فیلم خوب در سالن سینما برای مخاطب است. من شدیدا معتقدم که سینماها و سینما رفتن باید تا همیشه رونق داشته باشد.”

اسپیلبرگ مستقیما اسمی از هیچ شبکه‌ای نیاورد، اما ادامه داد: “من به تلویزیون علاقه دارم. به نظرم موقعیت خوبی برای نمایش آثار خوبی است. بعضی از بهترین فیلم‌نامه‌ها برای مجموعه‌های تلویزیونی نوشته شده‌اند، برخی از بهترین کارگردانی‌ها در برنامه‌های تلویزیونی بوده است و مسلما برخی از بهترین بازی‌ها نیز در تلویزیون بوده است. کیفیت و صدای تلویزیون‌ها از همیشه بهتر است، اما هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای تجربه رفتن به سالن سینما و تماشای فیلمی در کنار آدم‌هایی که نمی‌شناسی را بگیرد. این چیزی است که ما عمیقا به آن باور داریم.”
این مطلب از نوشته مارک مالکین در سایت ورایتی گرفته شده است.

نوشته اظهار نگرانی لئوناردو دی‌کاپریو در مورد انقراض فیلمسازی کلاسیک اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط