باکس آفیس آخر هفته: Hobbs & Shaw در کل دنیا ۱۸۱ میلیون دلار فروخت

امتیاز دهید post

فیلم «هابز و شاو» از یونیورسال با ۶۰.۸ میلیون دلار فروش در باکس آفیس آمریکای شمالی به صدر جدول صعود کرد. این فیلم در آمریکا در ۴۲۵۳ سالن سینما به نمایش درآمد، و در خارج از آمریکا در اکران قوی خود ۱۲۰ میلیون دلار فروخت که در پی آن جمع فروش جهانی‌اش به ۱۸۰.۸ میلیون دلار رسید.
این اسپین‌آف «سریع و خشن» که در آن دواین جانسون در کنار جیسون استاتام قرار می‌گیرد، عملکردی متناسب با انتظارات در داخل آمریکا داشت. در حالی‌که عموما انتظار نمی‌رود اسپین‌آف‌ها در سطح یکی از قسمت‌های اصلی مجموعه‌ی خود بالا بروند، «هابز و شاو» بودجه‌ای حداقل ۱۸۰ میلیون دلاری — پیش از تبلیغات — صرف ساخت خود کرد، و باید فروش بسیار قابل توجهی در سطح جهانی داشته باشد.

این مجموعه‌ی اکشن در خارج از آمریکا عملکرد بهتری داشته است، مخصوصا در چین و کره‌ی جنوبی، که «هابز و شاو» در آن‌ها تا اواخر این ماه اکران نمی‌شود. این اسپین‌آف این آخر هفته در ۶۲ مارکت اکران شد (و در ۵۲ مارکت در جایگاه اول قرار گرفت). روسیه پرفروش‌ترین مارکت با ۸.۲ میلیون دلار فروش بود، و پس از آن انگلستان (با ۷.۸ میلیون دلار فروش)، اندونزی (با ۷.۷ میلیون دلار فروش)، هند (با ۷.۴ میلیون دلار فروش)، مکزیک (با ۶.۹ میلیون دلار فروش)، و ژاپن (با ۶.۶ میلیون دلار فروش) قرار داشتند.
به گفته‌ی یونیورسال «هابز و شاو» سومین اکران بزرگ بین‌المللی این مجموعه در مارکت‌هایی که در آن‌ها اکران شده است محسوب می‌شود، و پس از «سرنوشت خشمگین» در سال ۲۰۱۷ و «خشمگین ۷» در سال ۲۰۱۵ قرار گرفته است.

این فیلم در آمریکای شمالی بدون در نظر گرفتن تورم، ششمین اکران بزرگ تاریخ محسوب می‌شود.
در میان اکران‌های داخلی ماه آگوست، «هابز و شاو» با اختلاف اندکی «مستقیم از کامپتن» (با فروش ۶۰.۲ میلیون دلار) را کنار زد — بدون در نظر گرفتن تورم — و در جایگاه ششم قرار گرفت.
«هابز و شاو» به کارگردانی دیوید لیچ (کارگردان «ددپول ۲») مورد استقبال مخاطبان جوان و با تنوع نژادی بالا قرار گرفت. بیش از ۷۰ درصد مخاطبان پایین‌تر از ۳۴ سال سن داشتند. سفیدپوستان ۴۰ درصد از خریداران بلیت را تشکیل دادند، و پس از آن‌ها اسپانیایی‌تبارها (با ۲۴ درصد)، آفریقایی-آمریکایی‌تبارها (با ۲۰ درصد)، و آسیایی‌ها و سایرین (با ۱۶ درصد)، در رده‌هایی بعدی حضور در سالن‌های سینما برای تماشای این فیلم قرار داشتند.

«شیر شاه» از دیزنی و جان فاورو که در سه آخر هفته‌ی گذشته صدرنشین جدول باکس آفیس پنج فیلم برتر آمریکای شمالی بود، در این آخر هفته با ۳۸.۲ میلیون دلار در ۴۸۰۲ سالن سینما در جایگاه دوم قرار گرفت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا مرز ۴۰۰ میلیون دلار را رد کرده است. در خارج از آمریکا، این فیلم ۷۲ میلیون دلار دیگر در ۵۳ مارکت به فروش رساند، و جمع فروش جهانی‌اش به ۱.۱۹ میلیارد دلار رسید.
فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» از کمپانی سونی و کوئنتین تارانتینو در دومین آخر هفته‌ی خود عملکرد رضایت‌بخشی داشت. این فیلم بزرگ که بیشتر مورد استقبال مخاطبان بزرگ‌سال قرار گرفت، و لئوناردو دیکاپریو و برد پیت در آن درخشیده‌اند، فروش تخمینی ۲۰ میلیون دلاری را از ۳۶۵۹ سالن به ثمر رساند، که افت ۵۱ درصدی نسبت به آخر هفته‌ی گذشته محسوب می‌شود. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا تا پایان یکشنبه به ۷۸.۸ میلیون دلار رسید.

«اسپایدرمن: دور از خانه» از کمپانی سونی با ۷.۸ میلیون دلار فروش در ۳۴۴۶ سالن سینما در پنجمین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش داخلی ۳۶۰.۳ میلیون دلار دست یافت. جمع فروش این فیلم در خارج از آمریکا ۹.۵ میلیون دلار بود که جمع فروش جهانی آن‌را به ۱.۰۸ میلیارد دلار می‌رساند.
«داستان اسباب‌بازی‌ها ۴» از کمپانی دوست‌داشتنی دیزنی — که جمع فروش داخلی‌اش از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است، و جمع فروش جهانی‌اش به ۱ میلیارد دلار نزدیک می‌شود — در پنجمین جایگاه جدول باکس آفیس آخر هفته قرار گرفت. این فیلم با فروختن ۷.۲ میلیون دلار دیگر در چهارمین آخر هفته‌ی خود توانست به جمع فروش ۴۱۰.۱ میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش ۹۵۹.۳ میلیون دلار در سطح جهانی دست پیدا کند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته: Hobbs & Shaw در کل دنیا ۱۸۱ میلیون دلار فروخت اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط