۱۲ بازیگر محبوب هالیوود که از کودکی پا به عرصه شهرت گذاشتند

امتیاز دهید post

به موفق رسیدن در سنین کم و در کودکی در هالیوود، مانند تحقق یک رؤیا است. کودکی را تصور کنید که در سن کم درزمینهٔ بازیگری بسیار بااستعداد است و به چنان شهرت و ثروتی می‌رسد که بسیاری از بازیگران بزرگ‌سال در طول زندگی حرفه‌ای خود، هیچ‌وقت به آن نمی‌رسند. والدینشان روی شهرت آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما بیشتر مواقع والدین منطقی فکر می‌کنند و می‌دانند فرزندانشان فقط تا وقتی کوچک و این‌قدر بامزه است، مشهور و موفق خواهند بود.

همچنین بخوانید:
لئوناردو دی‌کاپریو – بزرگ‌ترین ستارهٔ هالیوود

مثال بارز این اتفاق، مکالی کالکین Macaulay Culkin و شرلی تمپل Shirley Temple هستند که هیچ‌وقت به موفقیت زمان کودکی خود نرسیدند.
اما بازیگرانی هستند که این موفقیت را با خود به بزرگ‌سالی می‌آورند و حتی از زمان کودکی خود نیز معروف‌تر شدند. این راه، راه آسانی نیست، اما آن‌ها با خوش‌شانسی ماندگار شدند.

الیجا وود Elijah Wood

چه کسی فکرش را می‌کرد که الیجا وود قبلاً در صحنه‌ای در فیلم «بازگشت به آینده، قسمت ۲» Back to the Future ll در نقش پسربچه‌ای در حال بازی ویدیویی، حضور داشته است؟ با این‌که بسیاری این نقش او را به یاد ندارند اما این نقش شروع زندگی حرفه‌ای او بود. او در سنین کم در فیلم‌های ازجمله «همیشه جوان» Forever Young و Radio Flyer و «پسر خوب» The Good Son بازی کرد. در بزرگ‌سالی، بازی در نقش Frodo Baggins در مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» Lord of the Rings او را به شهرت زیادی رساند. علاوه بر آن، او در فیلم‌هایی چون «شهر گناه» Sin City، «درخشش ابدی یک ذهن پاک» Eternal Sunshine of the Spotless Mind، در نقش‌های متفاوتی ظاهر شد.

آنا پاکوین Anna Paquin

آنا پاکوین بازیگر

این بازیگر کانادایی- نیوزیلندی، در سن ۱۱ سالگی برای بازی عالی خود در فیلم «پیانو» The Piano به‌عنوان یکی از جوان‌ترین بازیگران تابه‌امروز، برنده جایزه اسکار شد. بعدازآن او در فیلم‌های موفق دیگری مانند «پرواز به خانه» Fly Away Home و «تقریباً مشهور» Almost Famous بازی کرد. او در بزرگ‌سالی در سری فیلم‌های موفق «مردان ایکس» X-Men حضور داشت و همچنین با بازی در نقش Sookie Stackhouse در سریال تلویزیونی «خون حقیقی» True Blood، به شهرت زیادی رسید.

جودی فاستر Jodie Foster

جودی فاستر

او با بازی در سن سه‌سالگی در یک تبلیغ تلویزیونی برای کرم ضد آفتاب Coppertone، به دنیای بازیگری وارد شد. او بعد از بازی در ۵۰ فیلم و سریال تلویزیونی در سنین کودکی و نوجوانی، در سن ۱۴ سالگی برای بازی در فیلم بزرگی انتخاب شد، بازی در نقش نوجوان بدکاره‌ای در فیلم «راننده تاکسی» Taxi Driver و برای بازی در این نقش برای اولین بار، نامزد جایزه اسکار شد. موفقیت او ادامه‌دار بود تا جایی که با بردن دو جایزه اسکار، به یکی از موفق‌ترین و مشهورترین بازیگران هالیوود تبدیل شد.

لئوناردو دی‌کاپریو Leonardo DiCaprio

لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر

او با بازی در نقش جک داوسون جوان در فیلم «تایتانیک» Titanic، دل دختران جوان زیادی را برد؛ اما قبل از آن دی‌کاپریو در کودکی در سریال‌های تلویزیونی مانند Parenthood و Santa Barbara بازی کرده بود. اولین نقش جدی او در سن نوجوانی، بازی در فیلم «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» What’s Eating Gilbert Grape بود که در آن به زیبایی نقش یک کودک معلول کندذهن را بازی کرد. با گذشت سال‌ها او به یکی از موفق‌ترین و محترم‌ترین بازیگران زمان ما تبدیل شد و تابه‌امروز در فیلم‌های موفقی مانند «الماس خونین» Blood Diamond و «رفتگان» The Departed و «جاده انقلابی» Revolutionary Road و «گرگ وال‌استریت» Wolf of Wallstreet نقش‌آفرینی کرده است.

الیزابت تیلور Elizabeth Taylor

 الیزابت تیلور

شهرت این بازیگر بزرگ نه‌تنها به خاطر همسران متعدد و جواهرات زیبای او، بلکه به دلیل استعداد او در بازیگری است. موفقیت زیاد او باعث تعجب کسی نشد، زیرا او تقریباً از لحظه تولد در مرکز توجه بود. همه جذب زیبایی او، حتی در کودکی می‌شدند و همین باعث شد در سن ۹ سالگی اولین فیلم خود را بازی کند. او در نوجوانی در فیلم‌های زیادی، اکثراً نقش مقابل رادی مک‌داول Roddy McDowall، بازی کرد و پس‌ازآن در بزرگ‌سالی در فیلم‌های موفقی چون «کلئوپاترا» Cleopatra و «باترفیلد ۸» Butterfield 8 و «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» Who’s Afraid of Virgina Woolf? نقش‌آفرینی کرد.

درو بریمور Drew Barrymore

درو بریمور بازیگر

با توجه به سابقه خانواده هنرمند او و ماجراهای زندگی شخصی‌اش، زندگی درو بریمور به حدی جالب است که می‌تواند موضوع یک فیلم باشد. او در سن ۷ سالگی با بازی در فیلم «ای.تی موجود فرازمینی» E.T. The Extra-Terrestrial ساخته استیون اسپیلبرگ، به حرفه بازیگری وارد شد. پس از بازی در نقش‌های متعددی در سنین کودکی و نوجوانی، زندگی بریمور در مسیر بدی افتاد. او که از سن ۹ سالگی شروع به کشیدن سیگار کرده بود، در ۱۳ سالگی درگیر مصرف کوکائین شد. پس از مدتی او موفق به ترک مواد مخدر شد و با بازی در فیلم ترسناک «جیغ» Scream بار دیگر به عنوان بازیگر عرصه سینما بازگشت. موفقیت درو بریمور در حرفه بازیگری و تهیه‌کنندگی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

جوزف گوردون لویت Joseph Gordon-Levit

جوزف گوردون لویت

گوردون لویت، حرفه بازیگری را با بازی در نقش پسربچه بانمکی به اسم تامی در سریال کمدی ۳rd Rock from the Sun، شروع کرد. وقتی این مجموعه در سال ۲۰۰۱ به اتمام رسید، گوردون لویت به‌سرعت فراموش شد تا سال ۲۰۰۴ که با بازی در فیلم‌های Mysterious Skin و «آجر» Brick به سینما بازگشت.

زک افران Zac Efron

زک افران بازیگر

افران بعد از بازی در سری فیلم‌های «موزیکال دبیرستان» High School Musical و «اسپری مو» Hairspray، به عنوان بازیگر نوجوان به شهرت زیادی رسید. افران پس‌ازآن به دنبال بازی در فیلمی به‌عنوان نقش اول بود، او با بازی در فیلم «دوباره ۱۷» ۱۷Again به شهرتی دوباره رسید و موفقیت او با فیلم‌هایی ازجمله «چارلی سنت کلاود» Charlie St. Cloud و «خوش‌شانس» The Lucky One و «همسایه‌ها» The neighbours، ادامه‌دار بود.

رایان گاسلینگ Ryan Gosling

رایان گاسلینگ بازیگر

در ذهن ما رایان گاسلینگ همیشه ستاره جوان جذاب هالیوود بوده است؛ اما درواقع اولین نقش‌آفرینی او، در سن کم در برنامه تلویزیونی Micky Mouse Club بود.
بااین‌حال، شهرت گاسلینگ با بازی در فیلم The Believer شروع شد و پس‌ازآن گاسلینگ به بازیگر جدی بزرگ‌سالی تبدیل شد که در فیلم‌هایی چون «ولنتاین غمگین» Blue Valentine و «نیمه ماه مارس» The Ides of March نقش‌آفرینی کرد.

جیک جیلنهال Jake Gyllenhaal

جیک جیلنهال

اگرچه جیک جیلنهال به خاطر بازی قوی‌اش در فیلم‌هایی مثل «برهان» Proof، «جارهد» Jarhead و … مشهور است، اما سابقه بازی او در هالیوود بیشتر از چیزی است که بسیاری می‌دانند. او اولین بار در سن ۱۰ سالگی در فیلم کمدی «حقه‌بازان شهر» City Slickers بازی کرد. پس‌ازآن در سال ۱۹۹۳ در فیلم‌های Jash and S.A.M و Dangerous Woman، به کارگردانی پدرش استفن جیلنهال Stephen Gyllenhaal، به ایفای نقش پرداخت.

اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson

اسکارلت جوهانسون بازیگر

اسکارلت جوهانسون قبل از این‌که به یکی از معروف‌ترین بازیگران دنیا تبدیل شود، بازیگر جوانی بود که مانند بسیاری در فکر فرصتی برای رسیدن به موفق و شهرت بود. اولین بازی او، بازی در نقش کوتاهی در فیلم کمدی «شمال» North در سال ۱۹۹۴ به کارگردانی Ron Reiner بود.
جوهانسون پس از بازی در فیلم‌های «دختری با گوشواره مروارید» Girl with a Pearl Earring و «گمشده در ترجمه» Lost in Translation در سال ۲۰۰۳، به بازیگر بزرگ‌سال موفقی تبدیل شد.

واکین فینیکس Joaquin Phoenix

 واکین فینیکس بازیگر

این بازیگر نامزد سه جایزه اسکار، نیز خیلی قبل‌تر از این‌که بسیاری می‌دانند، فعالیت خود را آغاز کرده بود. اولین بازی او در سن ۸ سالگی در مجموعه تلویزیونی Seven Bride for Seven Brothers در سال ۱۹۸۲ بود. پس از بازی در نقش‌های اصلی در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف، فینیکس در سال ۱۹۸۶ با فیلم «کمپ فضایی» SpaceCamp به سینما آمد.
بااین‌حال شروع موفقیت او از فیلم «پدر و مادری» Parenthood در سال ۱۹۸۹ بود و برای بازی در آن برنده جایزه بهترین بازیگر جوان از Young Artist Association، شد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۲ بازیگر محبوب هالیوود که از کودکی پا به عرصه شهرت گذاشتند اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط