هابز و شاو HOBBS & SHAW – فیلمی کاملا تماشایی

1/5 - (2 امتیاز)

همه‌ی ما می‌دانیم مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» به تصویر کشیدن روابط شخصی و کار گروهی در کنار مسابقات خیابانی ماشین‌سواری غیرقانونی شهرت دارد. «سریع و خشن» یعنی بازی‌های بی‌نظیر در کنار صحنه‌‌‌های اکشن تماشایی. احتمالا از اسپین‌آف جدید این مجموعه، «هابز و شاو» Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw ساخته‌‌ی دیوید لیچ هم انتظار اثر مشابهی را داشتید.
اولین تفاوت این اسپین‌آف با مجموعه‌ی اصلی، حضور دواین جانسون در نقش هابز و جیسون استاتهام در نقش شاو در کنار یکدیگر است.

همچنین بخوانید:
بررسی فیلم دیروز Yesterday – داستانی قابل‌پیش‌بینی اما دوست‌داشتنی

تماشاگران حتی به خاطر دیدن این دو ستاره در کنار یکدیگر هم که باشد به تماشای این فیلم خواهند رفت. تفاوت دیگر آن تعقیب و گریزهای ماشینی با سبکی متفاوت، جلوه‌‌های ویژه‌ی کامپیوتری که به نظر غیرقابل باور می‌رسند، نبردهایی از نزدیک و غیرمعمول و دیالوگ‌های متعدد میان دو شخصیت اصلی است. چیزی که به خصوص باعث تمایز «هابز و شاو» از فیلم‌های قبلی می‌شود، تکیه‌ی آن بر حال و هوای “خانواده” است.

فیلم با صحنه‌ای از مامور ام‌آی۶ هتی (ونسا کربی) در ماموریتی برای به دست آوردن ویروس کشنده‌ای که پتانسیل از بین بردن بشریت را دارد، شروع می‌شود. در همان ماموریت ابرسرباز بریکستون (ادریس البا) توسط سازمان سیاهی ملقب به اتیون که این ویروس را تولید کرده است، برای پس گرفتن این ویروس فرستاده می‌شود.
در تلاش برای نجات دادن دنیا، هتی ویروس را به بدن خودش وارد می‌کند و چند ساعت وقت دارد تا به محل امنی رسیده و ویروس را خارج کند، وگرنه پایان دنیا زودتر از آن‌چه انتظارش را داریم به وقوع می‌پیوندد. وقتی بریکستون و هم‌دستانش تمام اعضای تیم هتی را کشتند، هتی سوار ماشین فوق‌العاده‌ای شده و این جاست که تعقیب و گریز‌ ماشینی فوقالعاده‌ای در خیابان‌‌های لندن شروع می‌شود.
در پی اتفاقاتی، سی‌آی‌ای هابز و شاو را به عنوان یک تیم برای پیدا کردن هتی و ویروس می‌فرستد. اما مشکلات زیادی وجود دارند، ایتون خبرگزاری‌ها را در اختیار خود داشته و خبر دروغینی در مورد اینکه هتی، هابز و شاو خائنین به بشریت بوده و باید به هر قیمت جلوی آن‌ها گرفته شود، پخش می‌‌کنند.

ماموریت قهرمانان ما این است که دستگاهی که به کمک آن می‌توانند ویرویس را از بین ببرند را از مقر اصلی ایتون بردارند. بعد از آن باید محلی امنی را برای از بین بردن ویروس پیدا کرده و در نهایت در مقابل ایتون، بریکستون و گروهی از افراد آن‌ها مبارزه کنند. تعقیب و گریز با ماشین، موتورسیکلت، هلیکوپتر، مبارزه‌های رو در رو، موقعیت‌هایی که در آن ده نفر مقابل یک نفر هستند، یک سایبورگ فناناپذیر و زمان محدود چیزهایی است که باید در «هابز و شاو» انتظار دیدشان را داشته باشیم. «هابز و شاو» به معنای واقعی کلمه یک فیلم اکشن است.
یکی از دلایل موفقیت این فیلم، تجربه‌‌های زیاد لیچ در این زمینه است. این کارگردان از تجربه‌اش در اولین فیلم «جان ویک» برای هرچه واقعی‌تر جلوه دادن مبارزات تن به تن «هابز و شاو» استفاده کرده است. لیچ حتی قسمتی از «بلوند اتمی» را در وسط فیلم جدیدش آورده است.
«هابز و شاو» اول آگوست ۲۰۱۹ بر روی پرده رفت.

و حالا نظر سایر متتقدین در مورد این فیلم

جیسون استاتهام ونسا کیربی

جاش لارسن منتقد لارسن‌آن‌ فیلم نوشته است:

«هابز و شاو» نکات مثبت زیادی دارد. زمان‌بندی جانسون و استتهام برای طنز فیلم درست به اندازه‌ی حرکات اکشن آن‌ها دقیق است. البا نیز بازی فوق‌العاده‌ای از خودش به یادگار گذاشته است (تعقیب و گریز ماشینی بی‌نظیرش در لندن را حتی نمی‌توانم توصیف کنم). کربی نیز در بسیاری از صحنه‌ها، مبارزه‌های خوبی می‌کند. مطمئنا در این فیلم دو ساعته افت‌هایی هم داریم، به ویژه در پرده‌ی سوم در ساموآ که زمان زیادی بر روی روابط خانوادگی تمرکز شده است. اما این فیلم به کمک یک صحنه‌ی اکشن همراه با یک هلیکوپتر و چند کامیون این افت را به خوبی جبران می‌کند. در نهایت این دو شخصیت اصلی متوجه می‌شوند که مجبورند مثل یک تیم کار کنند و قسمت ناراحت‌کننده‌ی ماجرا این است که دیگر شاهد مقابله‌ی این دو نخواهیم بود.”

اریک کوهن منتقد ایندی‌وایر نوشته است:

دواین جانسون

«هابز و شاو» موفق شده است با این بلاک‌باستر پایه‌هایی را برای قدم‌های بعدی و فیلم‌‌های اکشن بعدی بنا کند. اگر هابز و شاو از پس کنار آمدن با یکدیگر بربیایند، کار غیرممکنی در این دنیا وجود نخواهد داشت.”
جیک کویل منتقد اسوشیتد پرس نوشته است:
“با ستاره‌‌هایی مثل البا و جانسون در فیلم، جای شگفتی است که چطور کربی موفق شده است به این خوبی خودش را نشان دهد. در فیلمی پر از اتفاقات قابل پیش‌بینی، کربی شگفتی خوشایندی است که همانند یک نفس تازه است. بین شخصیت او در سریال «تاج» و «هابز و شاو» تفاوت بسیار زیادی وجود دارد، اما کربی به خوبی از پس هر دو نقش برآمده و توانایی خودش را به عنوان یک بازیگر ثابت کرده است. رابطه ی میان شخصیت‌‌های فیلم به همراه انرژی که رایان رینولدز و کوبین هارت وارد فیلم می‌کنند، «هابز و شاو» را دوست‌داشتنی‌تر از قبل می‌‌کند. “

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته هابز و شاو HOBBS & SHAW – فیلمی کاملا تماشایی اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط