فیلم‌های مارول که پیش از دیدن انتقام‌ جویان: پایان بازی Endgame باید تماشا کنید

امتیاز دهید post

کمپانی مارول در فصل امتحانات پروژه‌ی پرآوازه‌ی خود را اکران کر. «انتقام‌ جویان: پایان بازی» Avengers: Endgame نقطه‌ی اوج ۱۱ سال فیلم‌سازی است که خوب یا بد، هالیوود را تغییر داده است. یک دهه قبل، ایده‌ی مجموعه‌ای که هر سال سه یا چهار قسمت اکران کند و همچنان مخاطبان را تا بیست و دومین قسمت هیجان‌زده و مشتاق نگه دارد، خنده‌دار به نظر می‌رسید، با این وجود در حال حاضر به این نقطه رسیده‌ایم.

همچنین بخوانید:
Avengers: Endgame، پایان مجموعه داستان‌های ابدیت پس از ۱۱ سال

در حالی‌که خود را برای جشن گرفتن این رویداد مهم در دوران مارول آماده می‌کنیم، مهم است بدانیم دقیقا چه تعدادی از این فیلم‌ها را حتما باید ببینیم تا به این فیلم آخر برسیم. اینجا ما وارد می‌شویم! همان‌طور که لیستی برای « انتقام‌ جویان: جنگ ابدیت» داشتیم، در ادامه به فیلم‌هایی می‌پردازیم که قبل از تماشای «انتقام‌ جویان: پایان بازی» باید ببینید:

فیلم‌های اصلی

Avengers: Infinity War ۲۰۱۸

بله، اگر بخواهید «انتقام‌ جویان: پایان بازی» که تکمیل کننده‌ی پایان باز قسمت قبلی است را ببینید، بهتر است قسمت قبلی را ببینید تا در جریان باشید که چرا پایان آن باز است و همه منتظر تکمیل شدن آن هستند. این نوع از تحلیل با جزئیات فرهنگ و علایق عموم است که مخاطبان را مشتاق نگه می‌دارد.

The Avengers ۲۰۱۲

 انتقام‌ جویان

بدون آن‌که داستان را لو بدهیم، کافیست بدانید «سنگ‌های قیمتی ابدیت» اولین تجربه‌ی حضور مک‌گافین در دنیای سینمایی مارول است؛ مک‌گافین به شئ یا موضوعی در داستان فیلم می‌گویند که به خودی خود اهمیت چندانی ندارد، اما همه به دنبال آن می‌گردند. این اولین همکاری تیمی که برای جمع کردن یک سنگ رنگارنگ شکل گرفت، و پس از تماشای آن تمام اشارات و تلمیح‌های آن‌ها را خواهید فهمید. علاوه بر آن، دیدار مجدد ابرقهرمان‌های جوان دوران اوباما تضاد روشنگرانه‌ای را میان آن موقع و بازگشت آن‌ها در «انتقام‌ جویان: پایان بازی» فراهم می‌کند.

Guardians of the Galaxy ۲۰۱۴

نگهبانان کهکشان

«انتقام‌ جویان: پایان بازی» در برخی نقاط از فیلم‌نامه‌اش به تاریخچه‌ی دنیای سینمایی مارول رجوع می‌کند، و این فضای کمدی به خوبی زمینه را برای بسیاری از جوک‌های خودمانی فراهم می‌کند. «نگهبانان کهکشان» هم چنین رابطه‌ی عجیب و غریبی را میان تانوس بنفش رنگ و دخترخوانده‌هایش نبولا و گامورا، که زمان زیادی هم در «انتقام‌ جویان: پایان بازی» به آن‌ اختصاص داده شده است، را برای اولین بار شکل داد.

Captain America ۲۰۱۱

کاپتان امریکا انتقام‌ جویان: پایان بازی

اشارات بسیار زیادی در «انتقام‌ جویان: پایان بازی» به گذشته‌ی کاپیتان آمریکا وجود دارد، و علی‌رغم این‌که می‌توانید بسیاری از اطلاعات اساسی را از سایر فیلم‌ها بفهمید، به شدت پیشنهاد می‌کند این فیلم را تماشا کنید تا دید کاملی نسبت به داستان اصلی آن داشته باشید.

فیلم‌های تکمیلی

Captain Marvel ۲۰۱۹

کاپیتان مارول

«انتقام‌ جویان: پایان بازی» تمرکز زیادی بر نگاه به گذشته دارد، تا آماده‌ کردن شرایط برای روایت داستانی در آینده‌ی دنیای سینمایی مارول، اما روشن است که قهرمان بری اولسون جایگاه ویژه‌ای را در حرکت رو به جلو خواهد داشت. تماشای آن همچنین کمی به سمت توضیح یکی از توصیف‌ناپذیرترین تصمیم‌های شخصی در مورد «پایان بازی» پیش خواهد رفت.

Ant-Man and the Wasp ۲۰۱۸

مرد مورچه‌ای و زنبورک انتقام‌ جویان: پایان بازی

چیزهای علمی بسیاری در «انتقام‌ جویان: پایان بازی» وجود دارد که چندان با معنی نیست، حتی اگر تمام فیلم‌های مارول را دیده باشید، اما اگر این فیلم که در تابستان گذشته اکران شد را ببینید شاید بتوانید کمی به آن‌ها معنی ببخشید. این فیلم هم مانند «جنگ ابدیت» پایانی باز دارد که مخاطب را منتظر و مشتاق نگه می‌دارد و در «پایان بازی» به آن پاسخ داده خواهد شد.

Captain America: The Winter Soldier ۲۰۱۴

سرباز زمستانی

در جایی از دومین سکانس «انتقام‌ جویان: پایان بازی» دو شخصیت از فیلم «سرباز زمستانی» ظاهر می‌شوند و مخاطب با خود می‌گوید: “ها ها ها! باز هم این یاروها!” اگر شما هم می‌خواهید از جمله این مخاطبان باشید حتما باید «سرباز زمستانی» را ببینید. نقاطی در داستان وجود دارد که بدون دانستن تاریخچه‌ی مخفیانه‌ی شیلد نمی‌توانید آن‌ها را کاملا درک کنید، و این قسمت هم کاملا به این منظور ساخته شده است.

Avengers: Age of Ultron ۲۰۱۵

انتقام‌ جویان: عصر التران

«اولتران» لوکیشن و شخصیت‌هایی را معرفی کرد که جایگاه ویژه‌ای در صحنه‌ی آغازین «انتقام‌ جویان: پایان بازی» دارند، و به توضیح این‌که یک شخصیت چرا دچار چنین تغییر عظیمی شده است، کمک می‌کند. این فیلم همچنین بذرهای اختلاف بین آیرون‌من و کاپیتان آمریکا را به تصویر می‌کشد، که در فیلم جدید معمولا بر سر و کله‌ی هم می‌زنند.

سایر فیلم‌ها

Thor: The Dark World ۲۰۱۳

ثور: دنیای تاریک

مشکلاتی که ثور با مادر خود داشت در دومین سکانس «انتقام‌ جویان: پایان بازی» نمایان‌تر می‌شوند، و برای درک این مشکلات بهتر است این قسمت کوچک دوست‌داشتنی را ببینید. البته من خودم آن‌را ندیده بودم و مشکل خاصی در درک داستان نداشتم.

Doctor Strange ۲۰۱۶

دکتر استرنج انتقام‌ جویان: پایان بازی

دکتر خوب شاید در آخر «جنگ ابدیت» بی‌ارزش شده باشد، اما همچنان اساتید بزرگی در دنیای هنرهای جادویی وجود دارند، و گه‌گاهی در «انتقام‌ جویان: پایان بازی» هم ظاهر می‌شوند. فکر می‌کنم فهمیدن آن‌ها بدون دیدن داستان اصلی‌شان در این فیلم، که یکی از قسمت‌هایی با فروش پایین در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، سخت باشد. بنابراین آن‌را تماشا کنید — شاید از تماشایش لذت هم بردید!

Thor: Ragnarok ۲۰۱۷

ثور: رگناروک

صبر کنید، چرا آن خانم جوان مهربان از «کرید» ناگهان لهجه‌ی انگلستانی دارد؟ و آیا آن آدم فضایی اهل نیوزلند است؟ این فیلم تمام این سوالات را پاسخ می‌دهد، و همچنین روشن می‌کند که چرا آسگاردی‌ها دیگر در آسگارد زندگی نمی‌کنند.

Iron-Man 3 ۲۰۱۳

مرد آهنی 3 انتقام‌ جویان: پایان بازی

نزدیک به اواخر فیلم، دوربین روی تعدادی از شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول زوم می‌کند، که بسیاری از آن‌ها گروه گروه هستند. با این حال یک شخصیت وجود دارد که تنها ایستاده، و تضمین می‌کنم که ۸۳ درصد گپ و گفت‌های تماشاگران پس از تماشای «انتقام‌ جویان: پایان بازی» و در صف دستشویی درباره‌ی هویت این شخص خواهد بود. این فیلم پاسخ آن‌را به شما خواهد داد.

این مطلب برگرفته از نوشته‌ی نیت جونز در وب‌سایت والچر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته فیلم‌های مارول که پیش از دیدن انتقام‌ جویان: پایان بازی Endgame باید تماشا کنید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط